Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Min hjemmelavede fotohjemmeside
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-03 16:50

Hej

Jeg har nu lavet en fotohjemmeside med mine egne billeder, det er første
gang jeg nogensinde har forsøgt sådan noget, så jeg vil da gerne høre hvad i
synes, og selvfølgelig også hvad i synes om billederne...

http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/

Jeg aner faktisk ikke hvor meget trafik der må være på siden, så måske
lukker den ned engang i aften ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : max

Dato : 30-07-03 17:04

> [...]
>
> http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/
>
> Jeg aner faktisk ikke hvor meget trafik der må være på siden, så måske

Tillykke med din nye hjemmeside.. Den er halvejs ok..
Den er bedre end mit første forsøg, hehe den var fanme
også grim..)-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-03 17:07

hvad skal laves om, for at gøre den bedre ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : max

Dato : 30-07-03 17:17

> hvad skal laves om, for at gøre den bedre ?
>
> --
> Venlig hilsen/best regards
>
> René Ernst Nielsen

Farven, bagrundsfarven er for hissig..gg.. En meget støvet
farve eller en neutral grå laver ikke så meget kambolage (er det et ord)
med billederne..en retur knap er altid godt, en home knap er også
altid godt, centrering kan jeg godt li'.. Men der er en nyhedsgruppe
for webdesign ris og ros, måske kan du få expert hjælp der..)-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-03 17:19

Hej Max

Men der er en nyhedsgruppe
> for webdesign ris og ros, måske kan du få expert hjælp der..)-max-

Er lidt bange for at det mest vil være RIS.....

Fra : max

Dato : 30-07-03 17:26

> Hej Max
>
> Men der er en nyhedsgruppe
>
> Er lidt bange for at det mest vil være RIS.....
>
> --
> Venlig hilsen/best regards
>
> René Ernst Nielsen

Sludder... Det er en fin side.. den kan blive bedre..
-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-03 17:34

Hej Max

Nu er baggrundene grå...

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-07-03 18:27

On Wed, 30 Jul 2003 17:50:22 +0200, "René Ernst Nielsen"
<cigarer@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>gang jeg nogensinde har forsøgt sådan noget, så jeg vil da gerne høre hvad i
>synes, og selvfølgelig også hvad i synes om billederne...

Siden er pæn! Jeg har ikke forholdt mig til koden, det hører nok til
andetsteds. To irritationer
- man skal gennem en overflødig ekstra forside inden man nærmer sig
gallerierne
- hvert emne-galleri kunne godt have et link tilbage til oversigten,
altså til galleriforside.htm

Billederne siger mig ikke så meget, men det siger nok mest om mig.
Dejlig hund!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-03 18:34

jeg regner med at du mener reneshjemmeside er den overflødelige, men jeg vil
beholde den, så man kan gå ind og se lidt om fotografen, og hvad for noget
udstyr jeg bruger

I morgen laver jeg lige et link tilbage til galleriforsiden...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-07-03 19:35

On Wed, 30 Jul 2003 19:33:53 +0200, "René Ernst Nielsen"
<cigarer@tiscali.dk> wrote:

>jeg regner med at du mener reneshjemmeside er den overflødelige,

Nej, jeg mener den jeg får først: En sort med lodrette røde prikker
hvor jeg skal klikke på "Renés billeder"

http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/

>men jeg vil
>beholde den, så man kan gå ind og se lidt om fotografen, og hvad for noget
>udstyr jeg bruger

Det kan jeg godt forstå.

>I morgen laver jeg lige et link tilbage til galleriforsiden...

Fornuftigt!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 30-07-03 20:39

<cigarer@tiscali.dk> wrote:

>synes, og selvfølgelig også hvad i synes om billederne...

Hvordan kan man have taget billeder i Sdr Omme, uden at have billeder
af pandekagehuset ?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-03 22:54

Hej

Jeg mener at pandekagehuset (overfor Q8) er blevet malet, så det nu er
ensfarvet...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-07-03 22:16

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> wrote in message

> Jeg har nu lavet en fotohjemmeside med mine egne billeder, det er første
> gang jeg nogensinde har forsøgt sådan noget, så jeg vil da gerne høre hvad
> synes, og selvfølgelig også hvad i synes om billederne...

Andre skal nok komme med konstruktiv kritik af dit web design. Jeg vil bare
forholde mig til billederne. Der er mange med en god komposition i. Enkelhed
og nærbilleder tiltaler mig meget.

Men: den tekniske kvalitet kunne være meget bedre. Billederne fremstår
mudrede og med en ubehagelig kontrast. Men du har selv givet forklaringen på
den side om udstyr. Scanning efter papirbilleder giver ikke optimale
betingelser. Overvej at finde een, der vil scanne fra filmen direkte (evt
kontakt mig udenom newsgruppen)

Bo //

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-03 22:58

Hej Bo

Der er nok flere grunde til det mudrede udtryk i flere af billederne:
1) Scanneren kvalitet
2) En del af dem er taget på FujiPress ISO 400 og 800, hvilket naturligvis
giver et noget mere kornet indtryk
3) Det har været nødvendigt med en KRAFTIG jpeg komprimering for at få
billederne ned i en størrelse der var brugbar på denne side (har kun 10 MB
at gøre godt med)...

Jeg har set lidt på nogle negativ scannere (bl.a. en Dimage DualScan) i
DBA.dk, og det kan da være at det ender med sådan en, så får jeg da et
problem mindre...

Bor du i nærheden af Odense, så kan vi da godt forsøge med nogle scanninger
(specielt af diasbillederne, de er ikke gode...)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Per M

Dato : 30-07-03 23:27

Hej René
Jeg kan godt lide dine billeder: Gode motiver og fine farver. Jeg har et
eller andet med skyer, som jeg godt kan lide, så dine himmelbilleder synes
jeg er flotte. Billederne fra Stige måtte jeg lige have et kig på, da jeg
arbejder på Stige Skole og af og til er et smut forbi havnen i Stige.
Der er nok noget om det med scanningerne - jeg har selv samme problem. En
negativscanner af høj kvalitet til ingen penge står også på min ønskeseddel.
Tag nogle flere billeder - jeg synes det er fint det du laver.
mvh
Per M

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-07-03 08:04

Hej Per

Må jeg kopiere din kommentar omkring skybilleder ind på min side (mest for
at se om den kan få gang i andre kommentarer omkring billederne...)

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Per M

Dato : 31-07-03 14:11

Hej René
Ja, det må du gerne.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-07-03 11:26

René Ernst Nielsen wrote:
> [...]
> http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/
> Jeg aner faktisk ikke hvor meget trafik der må være på siden, så måske

Fin side !

Som en anden har nævnt, så er de første side overflødig, og kan irritere
lidt.

Der er kun en række røde pletter og et link for at komme videre - det
bliver man hurtig træt af.

Så jeg ville starte med:

http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/reneshjemmeside.htm

Men ellers er siden og billederne gode.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 31-07-03 17:40

Så har jeg ændret lidt på siden udseende, jeg har lagt nogle natbilleder op.

Håber at det behager...

Direkte link til natbilleder:
http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/gallerinatbilleder.htm

--