FT tydning
Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 30-07-03 14:15

Hej gruppe

Jeg sidder og prøver at tyde diverse enkeltpersoner i FT fra
arkivalieronline, og ville lige være sikker på at jeg gør det rigtigt
(har ikke megen erfaring med de her håndskrifter).

Jeg har samlet nogle udsnit på denne side:

http://www.tuekistan.com/genealogy/tydning.html

Desværre er kvaliteten ikke altid lige god på de forskellige
scanninger, men det går da nogenlunde, hvis man blinker lidt og drejer
hovedet sidelæns :)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 30-07-03 16:27

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg sidder og prøver at tyde diverse enkeltpersoner i FT fra
> arkivalieronline, og ville lige være sikker på at jeg gør det rigtigt
> (har ikke megen erfaring med de her håndskrifter).

Hej Mikkel,
Her er mit bud:

Mollerup 1860.

33.
et Huus 1. Niels Christian Söegaard 59 gift Bøtterup Huusmand,
Huusfader
Kirsten Marie Christensen 44. do. Her i S. hans Kone
Maren Söegard Nielsen 16 ugift Do. Her i Sognet deres Datter.
+. Frederikke Marie Svane 25 do. Do. Her i Sognet Inderste, Væverske

Gilleleje 1:
10: Et Huus 1 Lars Andersen 25. gift Do. Her i Sognet Fisker,
Huusfader.
Karen Sophie Pedersdatter 20. do. Toxværd,
Præstö, Amt? hans kone.
Anders Larsen 62 enkemand Her i Sognet Huusfaderens Fader, Der af
ham forsørges.

Gilleleje 2:

Enig

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 30-07-03 16:33

> [...]
| arkivalieronline, og ville lige være sikker på at jeg gør det rigtigt
| (har ikke megen erfaring med de her håndskrifter).

Jeg vil gerne prøve at hjælpe.

Ikke Karen, men Maren.
Ikke Littorping, men mit bud er Lødderup
Ikke Landmand, men Huusmand
??? her står: Inderste - Væverske
+ er nok et overstreget 1-tal
Enkemand OK
Præstø Amt [tror jeg nok]
lille h i "her i Sognet"
hans Kone med stort K
Huusfaderens Fader, der af ham forsørges. lille d i der

Venlig hilsen
Svend Haakon

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-07-03 17:51

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> wrote in message news:d81ac143.0307300514.1c5c05c3@posting.google.com...
> [...]
>
> Desværre er kvaliteten ikke altid lige god på de forskellige
> scanninger, men det går da nogenlunde, hvis man blinker lidt og drejer

just a caligraphic flourish on the F *Frederikke

Karen Söegard Nielsen is good

Littorping

kigge paa et land kort
hvis ike krabsen er godt

vide Söegaard*

Hvad betyder "plusset" ved Frederikke Marie Svane?

muglilitvis et handicap til var optalte bagefter
statistisk er grund til den her opgave

Jeg er også specielt interesseret i at vide hvad der stå ved de 3 spørgsmålstegn.

Præstö, loll. Amt

Toxverd Toksværd Storstrøms Hammer Præstø FT 1801

http://sql.krabsen.dk/stednavne/index_frames.htm

og ikke
Toxvig Arnborg Ringkøbing Hammerum Ringkøbing FT 1801

another way
Stednavn Sogn Amt Kommune Herred Gammelt amt Bemærkning
Møllerup hovedgsrd Feldballe Århus Djurs Sønder Randers FT 1801
Møllerup Feldballe Århus Rønde Djurs Sønder Randers Ejerlav eller dele heraf. Hovedgård eller større l
Møllerup Hammer Vejle Tørring-Uldum Vrads Skanderborg Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.

----------------

no luck trying to find them in an earlier or later census to see what your colleagues have said

Gilleleje Øst Gilleleje Frederiksborg Græsted-Gilleleje Holbo Frederiksborg Jernbanestation.
Gilleleje Gilleleje Frederiksborg Græsted-Gilleleje Holbo Frederiksborg Sogn Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.

good lukc

Hugh W

gratis USA census http://www.genealogy.org/

Name Age in
1930 Estimated
Birth Year Birthplace Relation to
head-of-house Race Home in 1930
(City,County,State) View
Census? Save
This?

Otto Stromsholt 30 1899 , NY
Anna Stromsholt 29 1900 , NY
Gladys Stromsholt 7 1922 , NY
Walter Stromsholt 2 1927 , NY

but you have to pay for image

http://www.dst.dk/dst/dstex.asp?o_id=2578

2002 2003 Ændring

Mænd og kvinder med efternavnet 'jensen' 309161 306165 -2996

Featured Databases matches | info
Ancestry World Tree entries for JENSEN

Social Security Death Index 33,711

1930 United States Federal Census 50,222
1920 United States Federal Census 12,484
Pallot's Marriage Index for England: 1780 - 1837 1
Civil War Service Records 99
1891 England Census 270
1891 Wales Census 22
California Death Index, 1940-1997 11,574
Washington Post, The (Washington, D.C.), 1910-19 275
1994 Phone and Address Directory 31,512
Search for a living JENSEN in the MyFamily People Finder

Your search returned 299,068 matches in the databases below.

Census Records 66,258

Birth, Marriage, & Death Records 68,399

Biography & History 3,830

Community & Message Boards 39,198

Military Records 1,478

Reference & Finding Aids 190

Immigration & Naturalization Records 1,520

Periodicals & Newspapers 83,692

Court, Land, & Probate Records 458

Directories & Membership Lists 34,045

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 30-07-03 18:10

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder "plusset" ved Frederikke Marie Svane?
>

> muglilitvis et handicap til var optalte bagefter
> statistisk er grund til den her opgave

Nej,- et plus ud for en person i en FT betyder blot, at personen bor i
huset,
men ikke tilhører familien.
Det ses i øvrigt også ved, at hun i henh. til erhvervsfeltet er: "Inderste"
(bor til leje) som "Væverske".

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 31-07-03 02:29

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> wrote in message news:bg8u5l$dvb$1@sunsite.dk...

> [...]
> men ikke tilhører familien.
> Det ses i øvrigt også ved, at hun i henh. til erhvervsfeltet er: "Inderste"

tak

og bogføret bayeste ?

HugH W