antal dage siden dato?
Fra : Thomas D

Dato : 30-07-03 14:05

Hej,

Hvordan finder jeg antal dage siden en bestemt dato angivet i datatypen
mysql DATETIME ?

Thomas D
http://tdn.peps.dk
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.

Fra : Allan E

Dato : 30-07-03 15:57

Thomas D wrote:
> Hej,
>
> Hvordan finder jeg antal dage siden en bestemt dato angivet i
> datatypen mysql DATETIME ?

on ikke du kan bruge mysql funktionen TO_DAYS til det:
TO_DAYS(date)
Given a date date, returns a daynumber (the number of days since year 0):
Fx:

SELECT (TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(datoen)) AS dage FROM datotabellen

Mvh Allan E

Fra : Thomas D

Dato : 30-07-03 16:22

Allan E wrote:

> [...]
> 0): Fx:
>
> SELECT (TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(datoen)) AS dage FROM datotabellen

erhm... jotak, men det er ikke rigtigt det jeg efterlyser.
Jeg efterlyser en måde at beregne det på i PHP.
Ikke gennem mysql.
Egentlig bare glem at der står hvad datatypen er.
Den kan jeg bare oversætte til et timestamp eller noget hvis det er nemmere.

Det er måden at beregne det på i PHP jeg er interesseret i.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-07-03 17:16

Thomas D wrote:

> erhm... jotak, men det er ikke rigtigt det jeg efterlyser.
> Jeg efterlyser en måde at beregne det på i PHP.

Så lav det til et timestamp, og lav et for dagsdato, og sammenlign.

Læs tråden "Konvertere sekunder til HH:mm:ss" fra 24/7 igennem, der er
lidt godt på området.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 30-07-03 17:48

"Thomas D" <merlin@sprex.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan finder jeg antal dage siden en bestemt dato angivet i datatypen
> mysql DATETIME ?

Måske du kan bruge dette lille eksempel til noget:

<?php
$dage=floor((time()-mktime(0,0,0,8,22,2002))/(60*60*24));
echo "Dage siden den 22.8.2002 = $dage";
?>

/Michael.