Hvor varmt?
Fra : Mikey78

Dato : 30-07-03 13:58

Hej NG.

Jeg har for nyligt købt nyt udstyr, men jeg undrer mig over noget.

Er det normalt at temperaturen ligger omkring 65 grader, når der ikke bliver
afviklet noget på computeren?
Jeg har ikke skullet bekymre mig om det før nu, så derfor ved jeg faktisk
ikke helt hvad normalen er.

Hvis det ikke er normalt, er der så ikke noget der kan forklare mig, hvordan
man skruer op for farten på køleren?

Mit bundkort er et MSI KT4V-L, køleren en Silent Ice (andet ved jeg faktisk
ikke, ud over at den skulle kunne klare processorer op til 2800+) og
processoren en Athlon XP 2200+ T-bred.

Mikey

Fra : JK

Dato : 30-07-03 14:25

On Wed, 30 Jul 2003 14:58:25 +0200, "Mikey78"
<news1@--YOU-BETTER-DELETE-THIS--thiemer.dk> wrote:

> [...]
>
>Mit bundkort er et MSI KT4V-L, køleren en Silent Ice (andet ved jeg faktisk
>ikke, ud over at den skulle kunne klare processorer op til 2800+) og

65 må være for meget. Du har nok ikke nogen kabinetblæser. Det
anbefales, at du har 2 kabinetblæser. F.eks. noget low noise pabst,
dog ikke ultra lownoise, de skal også flytte noget luft.

Uden kabinetblæsere er køleren bare et piskeris i varm luft.

Noget af det bedste støjsvage køler, du kan få (da dit bundkort ikke
har 4 huller rundt om cpu soklen) er coolermaster aero7+.

Suppler denne med en 80 mm blæser bagi kabinettet ud for cpu, og den
blæser sætter du til at blæse kold luft ind. Denne 80 mm blæser bør
være 2000 rpm, hvilket ikke støjer alverden.

hilsen

John