Hvorfor forende, hvorfor bagende?
Fra : Ladycatwoman

Dato : 30-07-03 11:33

Jeg har nu et stykke tid spekuleret en del over noget, og det kan være, at I
kan hjælpe mig.

Hjemme hos os er det som regel mig, der går tur med Cujo ( schæfer til de
nye), er hjemme ved ham det meste af dagen, nusser med ham og træner med
ham.
Min kæreste fodrer ham, leger med ham og kæler ham selvfølgelig også men er
på arbejde og derfor ikke så meget hjemme.

Når Cujo kommer og vil kæle, mens jeg sidder ved computeren, stikker han
snuden under min arm, jeg kæler og så vender han hurtigt bagenden til og vil
så gerne have, at jeg nusser ham på ryggen istedet for på hovedet.

Når han kommer til min kæreste, vender han aldrig bagenden til men vil gerne
kæles på hovedet.

Når min kæreste tager på arbejde om morgenen, hopper Cujo op og lægger sig
på min kærestes plads med bagenden lige i ansigtet på mig.

Når min kæreste ligger alene i sengen, får han altid den gode ende.

Hvis vi begge ligger i sengen og Cujo ligger ved min kæreste sker det samme,
og omvendt når han ligger ved mig.

Vi har begge et rigtig godt forhold til vores hund, men jeg forstår ikke,
hvorfor der skal være denne forskel. Har det noget at gøre med, hvem han
mener der bestemmer herhjemme?

Håber en eller anden kan give mig en forklaring. Det er såmænd bare noget
jeg spekulerer på. Det er ikke noget direkte problem, men der må være en
mening med det. Jeg forstår bare ikke så meget hundesprog, at jeg kan læse,
hvad han siger til os.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : mathilde

Dato : 30-07-03 11:36

At vende bagenden til er et flinkesignal. Cujo er bare flink overfor
mor, han vender tænderne bort, og numsen til.
Hvorfor han ikke gør det med kæresten, det aner jeg ikke, men det er der
nok nogle andre der ved...

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 30-07-03 13:02

On Wed, 30 Jul 2003 10:36:09 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrote:

>At vende bagenden til er et flinkesignal. Cujo er bare flink overfor
>mor, han vender tænderne bort, og numsen til.

Hmmmm... Så må Vaks (min lab-x) være rigtig. rigtig flink, for han kan
finde på at sætte sig på ens ansigt, hvis ikke man er hurtigt nok til
at flytte sig!

Min ene kat er iøvrigt også meget slem til at stikke hele måsen op i
hovedet på mig. Gælder det samme her? (Jaja, jeg ved godt at dette
ikke er en kattegruppe, men jeg ved også at flere af jer har begge
dele...)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-07-03 18:53

Japp det gælder også katte

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 31-07-03 12:26

Hej Cujo's mor :0)

Jeg oplever nøjagtig det samme med min Bailey! Han kommer også hen og lægger
hovedet på armen, benet, you name it, og lige så snart jeg begynder at nusse
ham..vupti! Så står han med den mindre kønne ende mod mig og skal nusses og
kløes *gg*

Hilsen Betina

Fra : Bettina

Dato : 31-07-03 19:45

Hejsa

Jeg har nu hørt, at grunden til at en hund vender bagdelen til, når
man nuser den, er fordi den godt kan li at blive nuset/kløet på det
bageste af ryggen og det øverste af halen, fordi den ikke selv så godt
kan nå der.

Hilsen Bettina