??? Presario 5060 ??????
Fra : Jess Pedersen

Dato : 30-07-03 10:54

Jeg har lige købt en ældre Presario 5060 til 800 spir... Fint køb, men jeg
vil gerne vide hvilket Bundkort der sidder i, så jeg kan få lidt større
processor-kraft. Men Compaq's hjemmeside tech-support, er ikke til at ha med
at gøre......... HJÆÆÆÆÆLP. Hvordan ser jeg hvad bundkort jeg har i ?

Jess Pedersen

Fra : Leony

Dato : 30-07-03 13:50

"Jess Pedersen" <existence23@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt større processor-kraft. Men Compaq's hjemmeside tech-support, er
> ikke til at ha med at gøre......... HJÆÆÆÆÆLP. Hvordan ser jeg hvad

Måske er du heldig at det står på selve bundkortet. Oftest står det
trykt mellem PCI soklerne.

Du kan også prøve med BIOS ID string (kommer i nederste venstre hjørne
under boot, ved dog ikke om det er tilfældet med din Compaq):
http://www.motherboards.org/articlesd/tech-planations/13_1.html

BIOS ID string kan også findes vha af CTbios eller BIOS Wizard:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Ved dog heller ikke om det virker med din Compaq (har selv en Deskpro
2000, hvor disse programmer ikke har effekt).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : phanton

Dato : 30-07-03 14:14

> [...]
med
> at gøre......... HJÆÆÆÆÆLP. Hvordan ser jeg hvad bundkort jeg har i ?

De fleste Compaq maskiner bliver ikke leveret med normale oem bundkort.Deres
Softpaq bios ligger på harddisken,så du kan kun modificere hardwaren i
begrænset omfang.
For os pilfingre en skodmaskine.

mvh phanton

Fra : andy40

Dato : 30-07-03 14:19

"Jess Pedersen" skrev d. 30-07-03 10:54 dette indlæg :
> [...]
ha med
> at gøre......... HJÆÆÆÆÆLP. Hvordan ser jeg hvad bundkort jeg har i ?

Det bedste er at "fange" BIOS informationen på det første skærmbillede
der kommer op efter reboot. Denne BIOS info er ofte enten i øverste
eller nederste venstre side af skærmbilledet .
Med denne info kan du gå til BIOS identifikations sider på nettet, f.eks
:
http://www.wimsbios.com/
Og derved finde frem til hvem der har lavet bundkortet.

Andy

http://www.kandu.dk/