Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fuji kom med afløseren for 602 Zoom.......
Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-07-03 07:39

S7000 er en afløser for 602 - med med 6 MP og interpoleret 12 MP.
Har både XD picture og Compact flash læser indbygget.
6 X optisk zooom
2 X AF assist
Bedre AVF og LCD skærm - men ellers minder den meget om 602'en

S5000 er en anden afløser for 602, men med 10 X optisk zoom og stadig kun 3
MP, 6 MP interpoleret - tror de bruger 602'ens indre og laver et andet ydre
på S5000.

S5000 har kun 1 X AF assist, men til gengæld IR assist - der er smart at
have i mørke situationer.

Se mere på www.fujifilm.com under "digital cameras"

Jeg skal ihvert fald nok eje S7000 når den kommer.
Regn med en startpris i nærheden af 8.000 kr de billigste steder.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : .J.S...

Dato : 30-07-03 08:54

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> [...]

3
> MP, 6 MP interpoleret - tror de bruger 602'ens indre og laver et andet
Tvivlsomt, det må være en meget lille sensor når den kan ha en 10x zoom.

De samples der er kommet ind til videre ser gyselige ud !
http://www.finepix.com/lineup/s5000/sample.html
Man må håbe det er nogle uheldige settings der er valgt, ellers tegner det
ikke godt..

> S5000 har kun 1 X AF assist, men til gengæld IR assist - der er smart at
> have i mørke situationer.
>
> Se mere på www.fujifilm.com under "digital cameras"
>
> Jeg skal ihvert fald nok eje S7000 når den kommer.
Ja det bliver spændende at se nogle billedeksempler, man kunne frygte
problemer med støj og andet når man fordobler antal pixels med samme
størrelse sensor .

mvh/JS

Fra : Dr.Ralph

Dato : 31-07-03 06:34

> De samples der er kommet ind til videre ser gyselige ud !
> http://www.finepix.com/lineup/s5000/sample.html

Jeg forventer mig mere af S7000 - og der MÅ være tale om ringe samples.
Fuji er for professionelle til at lave sådan noget lort.

> Ja det bliver spændende at se nogle billedeksempler, man kunne frygte
> problemer med støj og andet når man fordobler antal pixels med samme
> størrelse sensor .

Tager jeg fejl - eller er der ikke ny str. sensor i S7000 ?

Jeg forventer mig meget af S7000 - det bliver mit nye kamera til vinter -
måske juletid.......:)

Havde ellers næsten købt Sony F717...men jeg er gammel Fuji mand - hvis
altså 3 års brug af Fuji DIGI kamera gør en til "gammel fuji
mand"....hø...hø

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : .J.S...

Dato : 31-07-03 06:49

> Jeg forventer mig mere af S7000 - og der MÅ være tale om ringe samples.
> Fuji er for professionelle til at lave sådan noget lort.

Der er kommet nogle som ser noget bedre ud :
http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/s5000/sample.html

Jeg synes dog stadig de virker noget kornede ved mere end 70% view.
Men det er jo på sin vis også kun en 3Mp sensor.

> Tager jeg fejl - eller er der ikke ny str. sensor i S7000 ?

Er ikke sikker, antog blot at det var det samme da optikken så ud til at
være den samme.

mvh/JS

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-07-03 09:11

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in news:7zkm20e0n7kx.1cij48uelqhjb
$.dlg@40tude.net:

> S5000 er en anden afløser for 602, men med 10 X optisk zoom og stadig kun 3
> MP, 6 MP interpoleret - tror de bruger 602'ens indre og laver et andet ydre
> på S5000.

Her er en sammenligning mellem S602 og S5000 ->
http://www.dpreview.com/articles/fujifilms5000/

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk