AMDXP 1700+ @ 2700+ (170*13) - Vcore ??
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 30-07-03 01:43

Jeg sidder med et Soltek SL75FRN-L bundkort.

I windows bruger jeg et program der hedder "Hardware Sensors Monitor". Jeg
bruger mest programmet til at se den aktuelle temp. på min CPU osv.

Der er også et billede der hedder "Voltages" og der kan jeg se at min Vcore
er 1,62v og at det er markeret med rødt. Altså som noget jeg skal lægge
mærke til. F.eks...hvis min CPU temp. kommer over 70 bliver den også rød.
Betyder det at min Vcore er for lav? Eller, det syntes programmet i hvet
fald?

Specs.
Soltek SL75FRN-L mobo
AMDXP 1700+ @ 2700+ (170*13)

Hvad syntes i Vcore skal være på?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-07-03 09:11

Jógvan Lindenskov wrote:
> Jeg sidder med et Soltek SL75FRN-L bundkort.
> min Vcore er 1,62v og at det er markeret med rødt.
> Betyder det at min Vcore er for lav?
> AMDXP 1700+ @ 2700+ (170*13)

Dengang du overclockede den, så hævede du jo også spændingen fra 1,5 V..
Programmet bemærker blot at den ikke længere er ved standard-indstilling.

> Hvad syntes i Vcore skal være på?

"syntes", det var noget vi gjorde igår (datid).

Max 0,3 V over standard Vcore.
Over den grænse, så har man ikke den processor i ret mange år/måneder/uger.

Fra : JK

Dato : 30-07-03 09:38

On Wed, 30 Jul 2003 02:43:15 +0200, "Jógvan Lindenskov"
<quadro_jog@SPAMISEVILhotmail.com> wrote:

> [...]
>Betyder det at min Vcore er for lav? Eller, det syntes programmet i hvet

Der er 2 versioner af 1700+. Den man kalder DLT er for 1.5 volt, og
den anden version er for 1.6 volt.

Jeg har en DLT og kører med 1.55 volt 2100 MHz med den, 10.5 x 200.
Jeg bruger soltek FRN2-L, som kan klare fsb200.

Jeg vil da gerne tro, at din skal have lidt mere for at køre 2210
stabilt. Jeg har kørt 11x200 tidligere. Men den lavede lidt mange
memory dumps, så jeg skruede lidt ned. Til vinter er det op igen.

Bruger du ikke solteks eget monitor program ?

mvh

John