Disneys Dinosaurer findes til Mac
Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-00 18:12

Jeg har tidligere brokket mig over, at computerspillet til
Disneys nye film Dinosaurerne kun findes til pc og Playstation, som der
står i reklamerne. I dag var jeg inde i byen for at købe julegaver. Det
viste sig, at Dinosaurerne kan bruges både på pc og Mac. Nu glæder jeg
mig bare til, at sønnen pakker det op juleaften
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 12-12-00 21:28

> [...]
> viste sig, at Dinosaurerne kan bruges både på pc og Mac. Nu glæder jeg
> mig bare til, at sønnen pakker det op juleaften

Aaaarh, ka' du ikke pakke det op en sen aften, hvor han sover - så'n
bare lige for at checke at det er sandt?? - og så poste resultatet
her.

Det sådan set bare lige inden jeg render ud og køber dette oplagte
gaveemne til knægten

Thomas Tvegaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-12-00 01:05

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Aaaarh, ka' du ikke pakke det op en sen aften, hvor han sover - så'n
> bare lige for at checke at det er sandt?? - og så poste resultatet
> her.

Det kan jeg ikke nænne. Han skal selv have fornøjelsen af at
pakke spillet ud af plastfolien.

> Det sådan set bare lige inden jeg render ud og køber dette oplagte
> gaveemne til knægten

Og så er det ikke så dyrt, idet det kun koster 250,- kr. Faktisk
havde jeg købt Dinosaurerne til Gameboy, men så fandt jeg ud af, at
Dinosaurerne til pc også kan bruges på Mac. Da jeg byttede det, fik jeg
til min glæde 50,- kr. tilbage. Det undrede mig lidt, men ved nærmere
eftertanke, så er en cd vel billigere at producere end et spillemodul
til en Gameboy. Der er nok en del elektronik indvendigt.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Aalund

Dato : 13-12-00 05:53

> [...]
> viste sig, at Dinosaurerne kan bruges både på pc og Mac. Nu glæder jeg
> mig bare til, at sønnen pakker det op juleaften

....så farman kan kome igang ed at lege......for spørgsmålet er
jo hvem der er det største legebarn, når det kommer til dinoer?

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-00 10:27

Erik Aalund <mail@erik-aalund.dk> wrote:

> ....så farman kan kome igang ed at lege......for spørgsmålet er
> jo hvem der er det største legebarn, når det kommer til dinoer?

Ja, det er næsten ligesom Pokémon. Jeg var i øvrigt nede i BR
Legetøj i går. Hold op, hvor har de fået mange dinosaurer. Nogle af dem
kan endda bevæge sig og brøle. Jeg har tænkt på at hænge et billede af
en Utahraptor op udenfor og skrive: "Her vogter jeg".
Ellers er mit største juleønske en kunstig hund. Sony laver en
rigtig lækker en, som jeg har set i Experimentariet i Hellerup, men den
koster vist 18.000,- kr. Det er selvfølgelig ikke noget særligt med min
indkomst. Men jeg så, at BR har en sød lille en til 300,- kr. Det er
den, der har været i tv-reklamerne.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Marius

Dato : 15-12-00 00:52

Henrik Münster wrote:

> [...]
> koster vist 18.000,- kr. Det er selvfølgelig ikke noget særligt med min
> indkomst. Men jeg så, at BR har en sød lille en til 300,- kr. Det er

Politiken havde ikke noget godt at skrive om de billige legetøjshunde. De
skulle angiveligt ikke kunne lære noget som helst og være umulige at slukkke
for. Sony's hund (som hedder Aibo) koster vist nærmere 25.000 . <:(
Hvis jeg havde råd til sådan én ville jeg købe en iBook istedet for, så jeg
kunne spille Civilization, når jeg kører i tog mellem KBH og Jylland...

Marius.

--
Paranoia is a state of heightened awareness.
Most people are persecuted beyond their wildest delusions.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-12-00 14:40

Marius <pooch@worldonline.dk> wrote:

> Politiken havde ikke noget godt at skrive om de billige legetøjshunde. De
> skulle angiveligt ikke kunne lære noget som helst og være umulige at
> slukkke for.

Hvad er der galt i det? Det er vel meningen, at de skal være
naturtro. Ovenstående passer da meget godt på den hund, vi havde i mit
barndomshjem. Og de er alså ret "nuser", de små hunde. Der var også en
større en til 550,- kr. Den har jeg ikke set reklamer for. Måske er den
klogere.

> [...]
> Hvis jeg havde råd til sådan én ville jeg købe en iBook istedet for, så
> jeg kunne spille Civilization, når jeg kører i tog mellem KBH og

Det var da en underlig prioritering. Først legetøj; så computer.
Aibo (som hed Fudo for Future Dog, da jeg så den i Experimentarium) er
simpelthen så nuttet, at man bare må have den. Endnu mere nuttet end en
iBook. Hvis du tager den med i toget, er jeg sikker på, at du falder i
snak med folk, og så slipper du for at kede dig.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 21-12-00 10:56

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-00 10:56

Marius <pooch@worldonline.dk> wrote:

> Jeg syntes bare lige, jeg ville nævne, at man ikke skal tro, man får en
> Aibo for et par hundrede kroner.

Det var jeg godt klar over. Jeg prøvede at søge på Internettet.
På <http://www.robotbooks.com> har de en gennemgang af flere robothunde.
Aibo er langt den dyreste, men de skriver pænt om dem allesammen incl.
den billige fra BR. Måske fordi de selv sælger dem.
Jeg har fundet Aibo på internettet. <http://www.aibo.com> var
det vist. Derfra kan man komme videre til et europæisk site med
gennemgang af Aibo. Skærmskåneren er desværre kun til Windows Man
kan endda købe Aibo over nettet, og der er priser i danske kroner med
moms og det hele. Aibo er lige kommet i en forbedret 2. udgave. Desværre
her den ikke længere hængeører. Det ser ellers så sødt ud. Aibo koster
nu kun kr. 13.900,-, men det er for hund med oplader og ét batteri. Som
minimum skal man dertil have software Aibo Life til kr. 839,-, så Aibo
kan udvikle sig og lære. Der findes meget andet tilbehør som f.eks.
ladestation, ekstra batteri, party-software, LAN-tilslutning (kun Win9x)
og bæretaske. Men man skal tænke på, at man ikke skal købe hundemad
eller have kræet vaccineret, så i længden er det billigt i forhold til
en ordinær hund.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-12-00 17:20

> Men man skal tænke på, at man ikke skal købe hundemad
> eller have kræet vaccineret, så i længden er det billigt i forhold til
> en ordinær hund.

Ja og og ikke at forglemme at mange mærkevarehunde kan være særdeles
(hunde)dyre i indkøb. Henrik hvis du køber en sådan hund tager du prisen
for nørdethed!

Respekt
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-00 10:51

> Ja og og ikke at forglemme at mange mærkevarehunde kan være særdeles
> (hunde)dyre i indkøb. Henrik hvis du køber en sådan hund tager du prisen
> for nørdethed!

Så må jeg hellere lade være. Min kone sagde ellers i går, at jeg
kunne købe en, hvis hun så fik fred for mine plagerier. Men langt inde
er jeg såmænd ganske fornuftig (meget langt inde). Til den pris kan man
jo få en racercykel eller en iBook, og dem kan man trods alt bruge til
lidt mere. Jeg synes også, Aibo er handicappet af, at batteriet kun
holder halvanden time på en opladning. Jeg havde jo forestillet mig, at
den skulle gå rundt i huset som en rigtig hund, men det er jo svært at
praktisere, når man hele tiden skal skifte batterier. Heldigvis kan jeg
hurtigt smutte hjem fra arbejde, men mon ikke mine kolleger efterhånden
vil undre sig.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-12-00 11:42

> [...]
> praktisere, når man hele tiden skal skifte batterier. Heldigvis kan jeg
> hurtigt smutte hjem fra arbejde, men mon ikke mine kolleger efterhånden

hvorfor? det svarer jo til at fodre den.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-00 16:07

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> hvorfor? det svarer jo til at fodre den.

Så er det derfor Erik Aalund er væk fra arbejde hele tiden. Han
har jo to gravhunde Nå, nu skal jeg nok lade være med at drille dig,
Erik. Det er jo jul. Gravhunde skal vel heller ikke fodres med 90
minutters mellemrum ligesom en Aibo.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-12-00 09:48

> Så er det derfor Erik Aalund er væk fra arbejde hele tiden. Han
> har jo to gravhunde

Ja men har du ikke været væk i næsten 3 uger.......måske du er
skabshundeejer?

> Nå, nu skal jeg nok lade være med at drille dig,
> Erik. Det er jo jul. Gravhunde skal vel heller ikke fodres med 90
> minutters mellemrum ligesom en Aibo.

Nej og jeg tror faktisk at mine er billigere i drift end Sony's
er. Batterier er jo dyre......og man må jo ikke smide dem ud i
skraldespanden ( og heller ikke i skoven)

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-12-00 13:13

Erik Aalund <mail@erik-aalund.dk> wrote:

> Nej og jeg tror faktisk at mine er billigere i drift end Sony's
> er. Batterier er jo dyre......og man må jo ikke smide dem ud i
> skraldespanden ( og heller ikke i skoven)

Man forestiller sig Henrik gå tur med hunden i Esbjerg samlende brugte
batterier op med høm høm poser!
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Erik Aalund

Dato : 27-12-00 20:36

> Man forestiller sig Henrik gå tur med hunden i Esbjerg samlende brugte
> batterier op med høm høm poser!

Hva' mon han gør når hunden bliver syg......? Bliver det
dyrelægen eller elektrikeren?

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Gunnar Holse

Dato : 28-12-00 02:03

"Erik Aalund" <mail@erik-aalund.dk> wrote in message

Sony's

> Hva' mon han gør når hunden bliver syg......? Bliver det
> dyrelægen eller elektrikeren?

Man må håbe Henrik er i julehumør - ellers ryger I vist til elektrikeren
næste gang :)

/GH

Fra : Erik Aalund

Dato : 16-12-00 09:39

> [...]
> koster vist 18.000,- kr. Det er selvfølgelig ikke noget særligt med min
> indkomst. Men jeg så, at BR har en sød lille en til 300,- kr. Det er

Vi du låne en rigtig én, for ligesom at se om det er noget for
dig........jeg stiler da gerne én af mine til rådighed.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-00 10:56

> Vi du låne en rigtig én, for ligesom at se om det er noget for
> dig........jeg stiler da gerne én af mine til rådighed.

Som jeg læste et sted: En kunstig hund efterlader ikke små
batterier rundt om i huset.
Henrik Münster
Esbjerg