Underlige soloer i Kashmir, Swan
Fra : Jakob Høppermann

Dato : 29-07-03 22:05

Hvorfor i al verden skal den slags nu komme på mode igen? Og endda i en
"weirdo revised"-udgave! Jeg snakker om "solo'er" som den i Kashmir's "Big
Fresh" og Zwan's "Honestly". Jeg er meget mere til Tim Christensen's soloer,
da han ikke prøver at genskabe grungerocken og bare lalle rundt som jeg
næsten synes dette er. I pop-musikprogrammet "Boogie" på DR1 sagde en hvis
"Huxi" (hvor jeg dog hader det navn) at det var en "sindsygt svedig solo
Billie Corgan her spiller" men jeg tror nu bare det er noget han er blevet
bedt om, da han ikke virker som en med forstand på den slags

Det er på ingen måde kritik af Kashmir, da jeg både ejer alle deres CD'er
samt for x tusind kroner merchandise og diverse håndklæder, guitar plektre
og trommestikker fra koncerterne

Ville bare gerne høre andre folks reaktioner.

--
Med Venlig Hilsen - With Best Regards
Jakob Høppermann - Jakob Hoppermann

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 29-07-03 22:07

Jeg kan desuden meget bedre lide Kashmir's 2 seneste albums, da det virker
som om de har smidt de sidste nøkker væk og nu bare laver god musik
Kasper Eistrup synger jo godt (Og så er Mads Tunebjerg opvokset samme sted
som jeg nu vokser på 18. år

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 29-07-03 22:14

"Jakob Høppermann" <iVER_uRT@mail.dk> wrote in message
> Jeg kan desuden meget bedre lide Kashmir's 2 seneste albums, da det virker
> som om de har smidt de sidste nøkker væk og nu bare laver god musik

Hæh, her er vi helt uenige. Jeg vil holde fast i, at Cruzential er deres
fedeste skive, efterfulgt af Travelogue. Det skyldes netop, at disse plader
har mere "kant" og at Kas' på disse skiver tør være mere mærkelige. Good
Leif var helt klart nemmere at gå til end de to første og hittede omgående
hos mig. Men jeg blev langt hurtigere træt af den.

Men måske er det bare mig, som er gammel og bitter og sidder og mindes de
fede gamle koncerter på Pitstop i Kolding

/Nikolaj

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 29-07-03 22:28

Hehe!

Det er fede plader, uden tvivl! Jeg synes bare ikke mit hovede kan klare at
høre dem lige så meget som jeg kan med Zitilites og The Good Life (som jeg
desværre er ved at høre mig træt i)... Men så er det godt jeg lige har købt
30 Seconds To Mars' nye plade! Den er også RET kanon!

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-07-03 07:00

On Tue, 29 Jul 2003 23:14:16 +0200, "Nikolaj Borg"
<nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote:

> [...]
>
>Men måske er det bare mig, som er gammel og bitter og sidder og mindes de
>fede gamle koncerter på Pitstop i Kolding

Jeg ved ikke om de er bedre, men de er heller ikke ringere. Cruzential
og Travelogue står også mit hjerte meget nær. Derfor også irriterende
at de har fået "nykker" med ikke at spille de gamel så meget mere

Morten
morten@bowman.dk

Fra : -V-

Dato : 30-07-03 03:31

Jakob Høppermann wrote:
> så er Mads Tunebjerg opvokset samme sted som jeg nu vokser på 18. år

Din bikinilinie?

-V-

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 30-07-03 11:48

Du er også typen der griner af de nye Tuborg-reklamer?

Fra : -V-

Dato : 30-07-03 12:06

Jakob Høppermann wrote:
> Du er også typen der griner af de nye Tuborg-reklamer?

Ja, faktisk.
Og det gør mig til hvad, præcist....?

-V-

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 30-07-03 12:16

En person med ufattelig dårlig humor! Men det kunne jeg også læse ud fra dit
tidligere indlæg

Anyway, gider ikke køre mere på dit OT-crap her.

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-07-03 12:20

"Jakob Høppermann" <iVER_uRT@mail.dk> mumbled something in

> En person med ufattelig dårlig humor! Men det kunne jeg også læse ud
> fra dit tidligere indlæg

he he den var sgu da meget sjov.

længe leve folk med dårlig humor...

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : -V-

Dato : 30-07-03 12:34

Jakob Høppermann wrote:
> En person med ufattelig dårlig humor! Men det kunne jeg også læse ud
> fra dit tidligere indlæg
>
> Anyway, gider ikke køre mere på dit OT-crap her.

Nu er du så gået over til at svine mig til istedet.
Forklar mig lige, hvordan jeg har gjort mig fortjent til det?

-V-

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-07-03 14:05

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> mumbled something in

> Nu er du så gået over til at svine mig til istedet.
> Forklar mig lige, hvordan jeg har gjort mig fortjent til det?

du var sjov på hans bekostninge (hint: den med bikinilinien)
Det var åbenbart ikke sjovt hjemme hos Jakob, Selv om den da var meget sjov
her hos mig på Frederiksberg.

Fra : -V-

Dato : 30-07-03 17:26

Michael Petersen wrote:
> du var sjov på hans bekostninge (hint: den med bikinilinien)

Jeg ved skam godt, hvilken sætning der gjorde ham muggen. Jeg fatter bare
ikke hvorfor - måske fordi han ikke selv fattede den?

> Det var åbenbart ikke sjovt hjemme hos Jakob, Selv om den da var
> meget sjov her hos mig på Frederiksberg.

Det trøster mig en del - tak for det

-V-

Fra : Michael Castensen

Dato : 30-07-03 19:36

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved skam godt, hvilken sætning der gjorde ham muggen. Jeg fatter bare
> ikke hvorfor - måske fordi han ikke selv fattede den?

> Det trøster mig en del - tak for det

Jeg synes da også, at den var sjov. Dog er jeg lidt skuffet over, at du kan
grine af Tuborg reklamerne!

---

Fra : I8NY

Dato : 31-07-03 01:58

"Jakob Høppermann" <iVER_uRT@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ville bare gerne høre andre folks reaktioner.

Nu har jeg ikke hørt Kashmir eller Zwans måde at
gøre det på,
men tit er disse støjmure,og disharmoniske soloer nøje planlagte,når man
lytter det igennem,
og er vel den sidste uspolerede kunstart indenfor
begrebet guitarsoloer.
Nogle af dem der har været rigtig gode til dette
i mine øjne er Kurdt Cobain,Sonic Youth,
og herhjemme har vi haft Sort Sol,som de lød
i sen-firserne.
Heavy Metal bands lirer de samme skalaer af
som da stilen startede i begyndelsen af 70'erne,
og blues musikere har tyndslidt bluesskalaen,
så et hvert nyt tiltag inden for kunstarten er kærkomment her.

Men som du selv siger,at det var en vattet udgave med
Kashmir og Swan,beviser vel blot at det ikke er helt
let at gøre det godt.

Mvh I8NY
"Dare you question my integretorr?!"Cartman
www.destruktion.dk