Opera
Fra : Ole Larsen

Dato : 29-07-03 20:15

Hej,
Jeg har lige install. Opera 7.11 i W98 SE. Desværre giver den nogle problemer.
Det værste er den tid programmet er om at starte op ( 70 sek. har jeg lige taget tid til ) ( 1,8 Gh Celeron 256+512 Mb DDR)
- Mozilla Firebird, 2 sek., IE knap 2 sek. Når den er startet går alt (det jeg hidtil har fundet ud af) fint og hurtigt.
Jeg har afinstall. og reinstall. flre gange:
Noget bud ?
PFT
--
Mvh,
Ole

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-07-03 23:34

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> posting:

---klip: sløv opera-opstart---
>- Mozilla Firebird, 2 sek., IE knap 2 sek. Når den er startet går alt (det jeg hidtil har fundet ud af) fint og hurtigt.

Er de mon præ-indlæst?

>Noget bud ?

Kæmpe Cache/Historik?
Masse plugins?

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-07-03 04:36

Wed, 30 Jul 2003 00:34:21 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> skrev:

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> posting:
>
> ---klip: sløv opera-opstart---
>
> Er de mon præ-indlæst?

Om M og IE bliver indlæst v. opstart af W ? Ikke ifgl. msconfig/start, men
skulle det påvirke opstart af Opera ?

> Kæmpe Cache/Historik?
4Mb/tømmes flere * dgl.
> Masse plugins?
ingen jeg har install.

Mvh
Ole

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-07-03 17:09

Ole Larsen <olenospamtan@nospam.dk> posting:

>Om M og IE bliver indlæst v. opstart af W ? Ikke ifgl. msconfig/start, men
>skulle det påvirke opstart af Opera ?

Nej, men jeg tænkte at der måske kunne være noget overordnet galt,
og hvis Mozilla og IE var præ-indlæst, og Opera ikke var, så ville
symptomet kun være at se ved Opera.

>4Mb/tømmes flere * dgl.

Hvad med historikken? HVor mange adresser husker den?

Indlæses en masse sider, når Opera starts op?

Mange bogmærker?

Der er også et par andre ting, du kan prøve at se på:
http://nontroppo.org/wiki/Opera7Performance

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-07-03 19:58

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse news:agqfiv84uadh38hv6jc3so8c0nfc4lvr7r@dtext.news.tele.dk...
> Ole Larsen <olenospamtan@nospam.dk> posting:

> Nej, men jeg tænkte at der måske kunne være noget overordnet galt,
> og hvis Mozilla og IE var præ-indlæst, og Opera ikke var, så ville
> symptomet kun være at se ved Opera.

Det er en mulighed - efter install. af dial-up adsl kunne IE være meget længe om at reagere når jeg klikkede
en adresse/url. Efter at have talt m. support install. jeg Mozilla og det gik noget bedre - kun sjældent nøler den.
Blot for sjov ville jeg så prøve Opera, og den er på nogle måder meget elegant, men....

Nu har jeg reinstall. W 98 SE, så får jeg se om det hjælper.

Jeg har været alle dine forslag igennem, også nontroppo, men alas...

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-07-03 21:13

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:3f2814f2$0$24707$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg har været alle dine forslag igennem, også nontroppo, men alas...

Skylder at fortælle, at det herefter tager "kun" ca. 13 sek.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-07-03 23:47

Således skrev "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> i
dk.edb.internet.software.browser Tue, 29 Jul 2003 21:15:20 +0200:

>Jeg har lige install. Opera 7.11 i W98 SE. Desværre giver den nogle problemer.
>Det værste er den tid programmet er om at starte op ( 70 sek. har jeg lige taget tid til )

Maks. 6 sekunder fra første opstart her, Athlon 1400 med 256 Mb ram.

Der er et eller andet galt. Du har ikke en skudefuld news-indlæg eller
et par tusinde mails liggende under din profil?

Hvad med din cache? Hvor stor er den og har du prøvet at tømme den?

Prøv evt. også at kigge et par uger eller tre tilbage i
<news://news.opera.com/opera.general>, jeg mener at jeg har set
problemet nævnt før.

Knud
--
Hey, this isn't my tagline ! Who put it here ?

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-07-03 05:27

Wed, 30 Jul 2003 00:47:13 +0200, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> skrev:

> [...]

> Prøv evt. også at kigge et par uger eller tre tilbage i
> <news://news.opera.com/opera.general>, jeg mener at jeg har set

Synes ikke der var noget om lige det,
Mvh
Ole