Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Antal kopi'er i photoshop
Fra : A & B Linneberg

Dato : 29-07-03 19:36

Hej

Jeg har taget nogle bryllupsbilleder digitalt, hvor jeg skal bruge 35 stk.
af det samme billede til en cd, hvordan gør man det nemmest, bruger adobe
photoshop.

Hilsen Brian

Fra : Olesen

Dato : 29-07-03 19:56

"A & B Linneberg" <a.b.linneberg@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af det samme billede til en cd, hvordan gør man det nemmest, bruger adobe

35 stk. af samme billede på en CD ?
Hvorfor dog dêt ????

Fra : A & B Linneberg

Dato : 29-07-03 20:51

Jeg har Ca. 70 forskellige billeder der skal fremkaldes, hvoraf nogle skal
fremkaldes i flere eksemplar. Jeg fik at vide af fotohandleren at det er
billiger selv at ligge det antal billeder på cd'en, frem for de skal vælge
forskellige antal Billeder ud fra Cd'en.

Hilsen Brian

Fra : Christian Cederberg

Dato : 29-07-03 20:56

On Tue, 29 Jul 2003 21:50:50 +0200, "A & B Linneberg"
<a.b.linneberg@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>billiger selv at ligge det antal billeder på cd'en, frem for de skal vælge
>forskellige antal Billeder ud fra Cd'en.

Så er det nemmeste vel at anvende Stifinderen.
1. Start Windows Stifinder.
2. Opret mappe f.x. i C:\
3. Kopier ønskede billeder til mappe
4. Højreklik på billede, der ønskes 35 gange på CD
5. Vælg "Kopier"
6. Tryk CTRL+V ("Sæt ind") 34 gange
7. Brænd mappen med billederne på CDen.

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
----
Besøg min jernbanehjemmeside http://cederberg.homepage.dk/

Fra : JH

Dato : 30-07-03 08:04

Christian Cederberg wrote:

> [...]
> 2. Opret mappe f.x. i C:\
> 3. Kopier ønskede billeder til mappe
> 4. Højreklik på billede, der ønskes 35 gange på CD

Øøøhhh - du kan altså ikke kopiere den samme fil
flere gange. Windows vil spørge om du vil erstatte
den 1. fil med de øvrige

JH
..

Fra : Jens Valentin

Dato : 30-07-03 08:23

> Øøøhhh - du kan altså ikke kopiere den samme fil
> flere gange. Windows vil spørge om du vil erstatte
> den 1. fil med de øvrige
>
> JH
min windows (XP) giver bare fortløbende numre på de indsatte filer.
Kopi (1) xx.jpg
Kopi (2) xx.jpg

osv.

Fra : Christian Cederberg

Dato : 30-07-03 11:05

On Wed, 30 Jul 2003 09:03:53 +0200, "JH" <JH@no.spam> wrote:

>Øøøhhh - du kan altså ikke kopiere den samme fil
>flere gange. Windows vil spørge om du vil erstatte
>den 1. fil med de øvrige
>
>JH
>.

Prøv selv. Som Jens Valentin siger så vil du få 35 filer, med navnene:
Billede.jpg
Kopi af Billede.jpg
Kopi(2) af Billede.jpg
etc.

Fra : JH

Dato : 30-07-03 11:09

"Christian Cederberg" <Christian_cederberg@snydspam.hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:es5fiv4f961825gl8qvkk5ib1alngp3rg8@4ax.com...

Fra : JH

Dato : 30-07-03 11:11

Christian Cederberg wrote:

> [...]
>>> 6. Tryk CTRL+V ("Sæt ind") 34 gange

> Prøv selv. Som Jens Valentin siger så vil du få 35 filer, med navnene:

OK - ja, det virker fint, når man kopierer i *samme* mappe.
Jeg kopierede fra en mappe til en anden.
Så lærte jeg noget nyt

JH

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-07-03 22:37

> [...]
> billiger selv at ligge det antal billeder på cd'en, frem for de skal vælge
> forskellige antal Billeder ud fra Cd'en.

Slap af hvor er der mange fotohandler der springer over hvor gæret er
lavest...
Hvad sagde han hvis du sagde at du så kunne gå et andet sted hen og få lavet
dine billeder.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 30-07-03 16:56

Ja tag og find en anden forhandler!
Jeg giver http://www.pixum.de mine bedste anbefalinger. De er både hurtige
og kvaliteten er i top.

Jens

Fra : A & B Linneberg

Dato : 30-07-03 18:48

Hej

Tak for hjælpen.
Jeg holder fast ved min forhandler, da jeg får en rigtig god service og jeg
får tingene meget billigt

Hilsen Brian

Fra : Erik Aalund

Dato : 31-07-03 09:01

"Jens Mikkelsen" <jenmi@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja tag og find en anden forhandler!
> Jeg giver http://www.pixum.de mine bedste anbefalinger. De er både hurtige
> og kvaliteten er i top.

Enig - og kan sagtens finde ud af at lave flere kopier af samme
billedefil!!!
Vh
Erik