Terminator 2 Ultimate Edition R2 .... hva ~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-07-03 18:55

I dag modtog jeg så T1 SE 2-disc og T2 UE 3-disc. Begge R2.

Glad og fornøjet pakker jeg først T1 ud og smider disc 2 i. Ingen
problemer i det. Den sædvanlige standard plastik dvd-boks med en lille
plast-side sat i til disc 1 og disc 2 på bagsiden. En lille booklet til
venstre i boksen med det sædvanlige forhistorie og en sceneoversigt.
Menu systemet på selve discen er også nemt og ligetil at komme rundt i.
Disc 1 har undertekster på 12 sprog. Disc 2 har kun på engelsk, men det
er vel sådan set meget normalt med ekstra meteriale diske.

Spændt pakker jeg så T2 ud. "Hvad fanden går det ud på??" er min
umiddelbare reaktion.
Inde i den lille plastik boks sidder 3 discs.
Lagt direkte oven på hinanden på den samme disc-holder, hvilket også har
givet lidt afmærkninger på skiverne. Det er jeg så lidt spændt på om det
har nogen betydning for afspilning af filmen.
Og ikke skyggen af en lille booklet med noget så banalt som en
sceneoversigt.
Menusystemet på disc 3 virker også umiddelbart noget rodet og
forvirrende, men det er vel til at leve med.
Men af uransaglige årsager har de åbenbart vurderet at undertekster ikke
er noget at bruge tid på. Ihvertfald ikke for alle. Der er valget mellem
ingen, spansk, portugisisk eller hollandsk.
Nu er mit engelske dog godt nok til at jeg sagtens kan se det uden
undertekster men i betragtning af de kalder det en "Ultimate edition" og
hvor stor en film T2 faktisk er, må jeg sige jeg er målløs.

Og for lige at vende tilbage til menusystemet så brilliere det iøvrigt
ved at være vidt forskelligt på alle 3 disce.
Disc 1 er utrolig simpelt, play-chapters-subtitles, ikke så meget pjat.
Disc 2 er der så lidt mere lir over med en animeret T-800 men ellers er
den også nem nok.
Disc 3 er tæt på en katastrofe. Grafikken virker som noget der skal se
koldt, futuristisk og effektivt ud, men der skal helst ikke bruges for
lang tid på at lave den. At menupunkterne så har tåbelige navne gør det
ikke meget bedre. f.eks. skal man gennem Data Hub til Interrogation
Surveillance Archives for at komme til nogle af hvordan-gjorde-vi
dokumentarerne.
Manuskriptet ligger ligeledes under Data Hub, her hedder det bare Source
Code.

Godt nok er Poulin et lille firma. Og så vidt jeg har forstået betragtet
som useriøst af de større drenge indenfor dansk film distribution.
Men det her synes jeg nu alligevel er for ringe for en film af T2s format.

Men jeg må vel se om man kan købe nogle 3-disc DVD-bokse et eller andet
sted så de i det mindste ikke skal lægge direkte på hinanden. Menu
systemerne er nok også til at overleve da jeg sjældent ser ekstra
materiale mere end en enkelt gang.
Men bookletten undrer jeg mig over.
Andre der har T2 UE R2 og heller ikke har nogen booklet?
Eller er det bare en uheldig boks jeg har modtaget.

Måske man alligevel skulle have købt R1 udgaven af T2 :-/

/Robert

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-07-03 19:38

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Disc 1 har undertekster på 12 sprog. Disc 2 har kun på engelsk, men det
> er vel sådan set meget normalt med ekstra meteriale diske.

T1 SE er en udemærket udgivelse, har den også selv.

> [...]
> har nogen betydning for afspilning af filmen.
> Og ikke skyggen af en lille booklet med noget så banalt som en

Jeg kiggede også lidt da jeg så de tre skiver ovenpå hinanden.
Ikke særligt smart og hvor meget dyrere kan det være at lægge dem i et
ordentligt cover.

> [...]
> undertekster men i betragtning af de kalder det en "Ultimate edition" og
> hvor stor en film T2 faktisk er, må jeg sige jeg er målløs.

Disc 3 har nok det værste menu system jeg har set.
Bevares alt ekstra materialet er der, men det er skide svært at finde.
Sådan en gang hjemme strik kan de godt holde for sig selv.
Har tjekket menu systemet på R1 UE i forskellige anmeldelser på internet,
det ser noget bedre ud.

> Og for lige at vende tilbage til menusystemet så brilliere det iøvrigt
> ved at være vidt forskelligt på alle 3 disce.
> Disc 1 er utrolig simpelt, play-chapters-subtitles, ikke så meget pjat.

Hmm den har jeg ikke lige haft i endnu.

> Disc 2 er der så lidt mere lir over med en animeret T-800 men ellers er
> den også nem nok.

Ser ud ligesom R1 UE med diverse animationer mv.
Jeg synes dog at scenevalgs menuen er noget langsom at navigere rundt i.

> [...]
> dokumentarerne.
> Manuskriptet ligger ligeledes under Data Hub, her hedder det bare Source

Sådan går det når man sætter en underbetalt grafiker til at lave menuen.
Mage til rod skal man lede længe efter.

> Godt nok er Poulin et lille firma. Og så vidt jeg har forstået betragtet
> som useriøst af de større drenge indenfor dansk film distribution.
> Men det her synes jeg nu alligevel er for ringe for en film af T2s format.

Kan vi ikke snart få en ordentlig udgivelse?
F.eks. R1 UE direkte over på R2 uden at pille ved noget.

> [...]
> Men bookletten undrer jeg mig over.

> Andre der har T2 UE R2 og heller ikke har nogen booklet?
> Eller er det bare en uheldig boks jeg har modtaget.

Jeg har heller ikke nogen booklet, hvis det er nogen trøst.

> Måske man alligevel skulle have købt R1 udgaven af T2 :-/

Måske men jeg vil ikke få meget ud af den, jeg har en ældre Sony model der
koster en bondegård at modificere.
Men jeg fatter bare ikke hvorfor de forskellige filmselskaber pisser på R2?
Det må da siges at være et ret stort marked.
Alligevel spises Europa gang på gang af med amputerede og skamklippede
udgivelser i en dårlig kvalitet.
Der er langt i mellem de gode udgivelser.
Der er dog en trøst ved denn udgave af T2, den var billig.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-07-03 21:10

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message
> [...]
> er vel sådan set meget normalt med ekstra meteriale diske.
>
> Spændt pakker jeg så T2 ud. "Hvad fanden går det ud på??" er min

Ja desuden er det jo lidt underligt at det kun er disc 3 der er i DTS? Hvad
skulle så snart være argumentet for at købe denne udgivelse? Det er vel
filmene der er intersersante i DTS ikke extramaterialet?

Mvh. Martin

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-07-03 16:03

> [...]
> skulle så snart være argumentet for at købe denne udgivelse? Det er vel
> filmene der er intersersante i DTS ikke extramaterialet?

Ja det er helt tosset!.... desuden står der på coveret der er dts lydspor,
men det er der så ikke lige alligevel - typisk onair udgivelse

Jeg har gudskelov bestilt den i reg 1 og venter spændt på posten.... den
kostede desuden osse kun 170,- så det er godt nok.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight