Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kameravalg
Fra : Martin

Dato : 29-07-03 08:06

Hejsa

Jeg er ved at købe kamera og vil gerne have en kommentar til / anbefaling
af, hvilket jeg bør vælge.

1: Jeg kan umiddelbart rigtigt gode lide Canon Powershot G3(fin anmeldelse
på dpreview.com) og med taske og 128/256 mb hukommelse kan jeg få det for
ca. 6.000,- og er det, som jeg er mest varm på.

2: Powershot S50(anbefalet i Alt om Data) og Powershot S45(fin anmeldelse på
dpreview.com) ser også meget lovende ud til en bedre pris, men de er bare
ultrakompakte, og jeg vil gerne have et fysisk lidt større kamera..

Jeg er absolut amatørfotograf og vil ikke bruge kameraet vildt meget, men
jeg vil have et godt kamera, jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten og
jeg forestiller mig, at det må koste indtil 6.500,- alt inklusive.

Nogle gode anbefalinger eller råd?

På forhånd tak

/martin

Fra : Pyrus

Dato : 29-07-03 08:29

> [...]
> på dpreview.com) og med taske og 128/256 mb hukommelse kan jeg få det for
> ca. 6.000,- og er det, som jeg er mest varm på.

Lyder som et godt bud på et kamera, der kan opfylde de fleste behov for
selvbestemmelse, men alligevel være fuldt ud lige få fuldautomatisk og
idiotsikkert som alle de små lommekameraer. Vær blot opmærksom på at du ikke
alle steder får en dansk version af en manual med når du køber kameraet
(parallelimporteret fra Tyskland).

Kig på kelkoo.com inden du køber. Kan vist findes billigere..

God jagt.

/Bo

Fra : Martin

Dato : 29-07-03 10:23

Hejsa

Er det en god ide at købe en Compact Flash USB Card Reader eller er det bare
unødvendigt ekstraudstyr?

Jeg har fundet G3'eren og tilbehør til nogle noget lavere priser end i DK
her: http://www.buydig.com/shop.php?prod_id=CNPOWERSHOTG3&adv=cnet

/martin

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-07-03 12:00

Hej.

Jeg har et gammelt Canon Powershot A10, hvor jeg mistede programmerne til og
kunne ikke få den version man downloadede til at virke. Canon foreslog selv,
at købe en kortlæser i stedet for nye programmer. Og man må da sige
hastigheden blev forøget meget. Jeg ved ikke hvordan det virker på andre
canonmodeller, men med kortlæseren får man et nyt drev, og så kan man
kopiere alle billeder over. Det tager 20 sekunder at tømme et 128 MB kort.

MVH

Thomas