Overføre filer mellem 2 PCer, evt.
Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-07-03 02:34

Jeg har 5-6 GB data der skal overføres fra en gammel PC til en ny
(ikke købt endnu, men jeg regner med at have den på mandag).

Jeg har router sat op så 2 PCer kan bruge min ADSL-forbindelse, er det
muligt at overføre filerne via routeren, i stedet for at etablere en
direkte forbindelse mellem de to PCer via netværkskabel?

Hvordan gøres det? Hvad er nemmest, router eller direkte? Det er noget
jeg kun skal gøre en gang, så det behøver ikke gå særlig hurtigt eller
være specielt teknisk elegant, det skal bare virke.

Hvilke programmer skal jeg bruge? Den gamle PC kører Windows 95 OSR2,
den nye kører Windows XP Home SP 1.

--
Peter Knutsen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 29-07-03 08:22

On Tue, 29 Jul 2003 03:33:44 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

>Jeg har 5-6 GB data der skal overføres fra en gammel PC til en ny
>(ikke købt endnu, men jeg regner med at have den på mandag).

Med den mængde data ville jeg vælge den nemme løsning...
Monter HD fra den gamle PC i den nye som slave eller på sekundær port og
overfør...

>Hvilke programmer skal jeg bruge? Den gamle PC kører Windows 95 OSR2,
>den nye kører Windows XP Home SP 1.

Hvad som helst filoverførselsprg. WinCommander e.l.
Husk at du ikke kan overføre programmer og få dem til at virke på den
nye...

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Dennis Larsen

Dato : 29-07-03 10:02

Som Thore sider >> du skal installere fx et FTP program.

Og så skal du lige huske at disse netværksprotokoler skal installeres på
begge pc'er:

Klientprogram til moctosoft-netværk
Fil- og udskriftdelings til microsoft-netvært
NWLink NETBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol
Internetprotokol ( TCP/IP )

Og så skulle denne kunne lade sig gøre, at overføre peer2peer unden at gå
over internettet .
dennis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-07-03 10:40

On Tue, 29 Jul 2003 11:02:02 +0200, "Dennis Larsen"
<dl_it@tcwc.dk> wrote:

> Som Thore sider >> du skal installere fx et FTP program.

Hvorfor? Han kan da bruge almindelig fildeling.

> NWLink NETBIOS
> NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol

> Og så skulle denne kunne lade sig gøre, at overføre peer2peer
> unden at gå over internettet .

Hvis du foreslår IPX netop aht. fildeling, så giver det da slet
ingen mening at foreslå at bruge et FTP-program.

-A