Angivelse af "ikke tilladr net" i router
Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-07-03 00:06

Findes der en standard for angivelse af net-adresser/subnet, som er
"ikke-tilladt" i en router?

I et bestemt setup, har jeg brug for, at et enheder bestemt subnet (X) ikke
må kunne nå enheder et andet bestemt subnet (Y), undtagen en bestemt router
på subnet Y, som er "default gateway" for routeren på subnet X.

-------
Tomas

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 29-07-03 00:30

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote:

> [...]
>må kunne nå enheder et andet bestemt subnet (Y), undtagen en bestemt router
>på subnet Y, som er "default gateway" for routeren på subnet X.

burde kunne klares med en access-liste. Hvilken router er det?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-07-03 22:40

Lars Kim Lund skrev:
> burde kunne klares med en access-liste.

Naturligvis. Jeg tænkte i første omgang på at angive en invalid gateway for
det pågældende subnet (sådan kører det faktisk idag, hvor en Windows 2000
Server samtidig "leger" router), men det rigtige er selvfølgelig en
access-liste. Må checke routerens manual.

> Hvilken router er det?

Efficient Networks SpeadStream 5781.

-------
Tomas