Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Meldt død til syn.?
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-07-03 21:49

Sidder lige og læser på dkfritidbil.dk, og så flg:

http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/statio1.jpg

Kan synsfolkene godt sige, at den bil er færdig på gaden - og passer det,
når jeg forstår "Der er ikke mulighed for omsyn", som om at bilen er "død"?

// Troels

Fra : Søren Blom

Dato : 28-07-03 21:58

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i

> [...]
>
> Kan synsfolkene godt sige, at den bil er færdig på gaden - og passer det,
> når jeg forstår "Der er ikke mulighed for omsyn", som om at bilen er

Der står jo højt og larmende at der ikke er mulighed for omsyn, så er der
vel ikke mulighed.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Søren Blom

Dato : 28-07-03 21:59

> [...]
>
> Kan synsfolkene godt sige, at den bil er færdig på gaden - og passer det,
> når jeg forstår "Der er ikke mulighed for omsyn", som om at bilen er

Først nu opdager jeg at du stiller spøgsmålet i dk.fritid.foto, mon ikke det
skulle være i dk.fritid.bil ?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-07-03 23:34

> Først nu opdager jeg at du stiller spøgsmålet i dk.fritid.foto, mon ikke
det
> skulle være i dk.fritid.bil ?

Hold kæft (altså et udråb ), undskyld, undrede mig selv over hvor postet
blev af!

Sletter straks indlægget!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-07-03 23:34

DOH! Sorry jeg er OT, sletter indlægget nu.

Fra : Polle

Dato : 29-07-03 16:48

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan synsfolkene godt sige, at den bil er færdig på gaden - og passer det,
> når jeg forstår "Der er ikke mulighed for omsyn", som om at bilen er
Linienr
Tekst

1 1 Til ejeren af Ford Sierra , reg.nr. TD57038
2 2 Den 30. januar 2003 kl. 09.24 har vi synet Deres køretøj med følgende
resultat:
3 3 Køretøjet er ikke godkendt
4 4 Synet er afsluttet. Fejloversigten er ikke fuldstændig. Der er ikke
mulighed for omsyn.
5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre fra
synssted til reparatør.
6 8 FEJLOVERSIGT
7 9 08 bagvange tæret zone B
8 9 10 rude, lysgennemgang utilstrækkelig
9 9 08 vognbund tæret zone C
10 9 09 karrosseri tæret zone D
11 9 08 vognbund tæret zone B
12 9 04 rataksel, led defekt(e)
13 9 08 bagvange tæret zone C
14 9 08 bærekugle i forhjulsophæng defekt(e)
15 10 BREMSEKONTROL
16 12 Driftbremse : i orden
17 14 MILJØKONTROL

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-07-03 18:58

"Polle" <polle@jagt.dk> wrote in message

> [...]
> 12 9 04 rataksel, led defekt(e)
> 13 9 08 bagvange tæret zone C
> 14 9 08 bærekugle i forhjulsophæng defekt(e)

Du er blot løbet ind i en synsmand, der er træt af at alt for mange bruge SB
i stedet for et værksted ! Synsmanden har vurderet at de allerede fundne
fejl er rigeligt til at kassere bilen og regner med at du udemærket kendte
flere af dem selv. Alternativt kunne du have bedt en mekaniker gennemfå
bilen før syn.
Alt i alt følger han faktisk loven.
Pkt 4 4 fortæller jo egentligt ovenstående og fortæller dig endvidere at du
ikke kan genfremstille bilen inden 30 dage til omsyn (billigere end helt nyt
syn) i repareret tilstand. Altså skal du - når alle fejl er repareret -
forfra med et nyt syn til fuld pris. Men pas på: "Fejloversigten er ikke
fuldstændig" betyder at du sagtens kan få den kasseret igen, hvis du kun får
de påpegede fejl repareret.
Og som sagt: loven giver dem denne ret, da det jo er din pligt som bilens
ejer at holde den i forsvarlig stand - især når du skal til syn ;o=
Pkt 5 5 er også lige værd at passe på denne gang - du må faktisk ikke engang
køre den hjem - kun direkte på værksted (eller hugger ).

Jeg tager som sådan ikke stilling til din bil med dette indlæg - flere af
fejlene er dog ret alvorlige i mine øjne.
Men synsmanden har altså sit på det tørre - denne gang !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....