switch
Fra : mppovlsen

Dato : 28-07-03 20:19

Hej hvis man ganske enkelt ønsker at få 3 pcer på internettet (samme
forbindelse), vil en switch så være en nem og billig løsning? Kan en hvilken
af maskinerne gå på uafhængigt af hinanden?

cu

Fra : Dennis Larsen

Dato : 28-07-03 20:22

Nej, til det skal du bruge en router med NAT

Fra : mppovlsen

Dato : 28-07-03 20:32

"Dennis Larsen" <dl_it@tcwc.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, til det skal du bruge en router med NAT
> hvilken

ok dennis
Som tidligere nævnt har jeg en router alting kører godt undtagen peer2peer
og sending af filer med messenger.
Nogen der har en god ide`. Router er northQ. Hvor skal jeg og hvilket skal
ændres i opsætning for at få det til at køre
cu

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-07-03 22:33

mppovlsen skrev:

> [...]
> Nogen der har en god ide`. Router er northQ. Hvor skal jeg og hvilket skal
> ændres i opsætning for at få det til at køre

Hvis routeren køre som dhcp server vil du sansynligvis kunne koble en switch
direkte på uden uden problemer...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Dennis Larsen

Dato : 29-07-03 09:51

Gunden til at du ikke man filer med MSN er pågrund af at den vil gå over
internettet ... og derved skal du åbne port nogle porte.

Citat fra microsoft.

--- Start ---

MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm,
etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

--- slut ---

Du kan altid sætte en switch. En switch er ligeglad om du køre DHCP-server
( ROUTER eller SERVER ) eller ikke.

Dennis Larsen

Fra : jens

Dato : 29-07-03 10:48

> [...]

> Port 6901 is for voice communications
> Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.

Ja det var dengang...........

Mvh Jens

Fra : Dennis Larsen

Dato : 29-07-03 11:47

hvis det ikke er de porte, vilken porte er det så ?

Fra : jens

Dato : 29-07-03 13:21

"Dennis Larsen" <dl_it@tcwc.dk> skrev i en meddelelse

> hvis det ikke er de porte, vilken porte er det så ?

Det var ikke det jeg mente, jeg mener at de moderne routere selv finder ud
af det....., jeg har endnu aldrig åbnet indgående porte for noget som helst
der har med msn icq eller andet skriveprogram at gøre, det virker alligevel.

Forudsat det ikke er en forenings forbindelse med enn spærret router ude i
byen, men jeg kan jo selv vælge........

Mvh Jens

Fra : Dennis Larsen

Dato : 29-07-03 14:20

Jeg har selv en dl-804V topmodel fra d-link ... Og jeg skal åbne de porte
eller bliver de blokket.
Det skal dog også siges at der er firewall indbygget i den router samt en
DHCP server.

dennis

Fra : jens

Dato : 29-07-03 19:49

> [...]
> eller bliver de blokket.
> Det skal dog også siges at der er firewall indbygget i den router samt en

Og du har også prøvet at lade være med at åbne dem manuelt ?

Mvh Jens

Fra : Dennis Larsen

Dato : 29-07-03 22:57

Ja, det har jeg.

Fra : jens

Dato : 28-07-03 21:49

> [...]

> Nogen der har en god ide`. Router er northQ. Hvor skal jeg og hvilket skal
> ændres i opsætning for at få det til at køre

Hvilken udbydder, og vilken ip har routeren på wan siden ?

Mvh Jens

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 29-07-03 13:59

> [...]
hvilken
> af maskinerne gå på uafhængigt af hinanden?

Hvis du skal have flere maskiner på end du har offentlige ip adresser skal
du have en router. Ellers kan du normal nøjes med en switch. Din
internet-udbyders hjemmeside har sikkert nogen gode forslag til hvad du skal
have.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk