Hanhund der tisser
Fra : Allan Jensen

Dato : 28-07-03 19:47

Hej
Jeg er kommet ind i en familie med to hunde, en fem årig hun labrador og en
to årig han pekingeser. Jeg har aldrig før haft hund (vi havde katte i
barndomshjemmet), men de er begge to vældigt søde. Hanhunden har fået en ide
om at den skal tisse i min side af dobbeltsengen, hvis den får adgang til
soveværelset uden at vi ser det.
Hundenes mor siger at den gjorde det samme i eks-mandens seng. Er der nogen
der har en forklaring, og er der noget at gøre ved det, ud over at lukke
døren ?

Hilsen
Allan

Fra : lunadc

Dato : 28-07-03 20:07

"Allan Jensen" skrev d. 28-07-03 19:47 dette indlæg :
> [...]
nogen
> der har en forklaring, og er der noget at gøre ved det, ud over at

Ups den er ikke nem, det første som falder mig ind er at du skal træne
med hunden alm. lydighed, være den som fodre osv. men det er ikke en let
race at arbejde med, mine forældre havde en kennel med pekingesere jeg
er vokset op med dem det er søde og sjove hunde men træning hmmm.
(Den er muligvis ikke udstyret med hjerneceller nok til at fatte det).
Jeg tror jeg ville lukke døren, og håbe det bliver bedre når den kender
dig noget bedre.
Obs. lederskab, råben og fast tag i nakken virker IKKE på en pekingeser
det ved jeg af bitter erfaring. (lad være at prøve en pekingeser kan
godt bide)

Med venlig hilsen

Bodil

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-07-03 20:19

Måske urinmarkerer den fordi der lugter testosteron i din side af sengen.
(jeg ved det ikke, bare en tanke, jeg synes er logisk)

Jeg synes ikke der er nogen grund til at lave konflikter, hvis problemet kan
løses let ved at lukke døren. Ellers ville en kastration måske hjælpe.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : bolette43

Dato : 29-07-03 11:11

Hej Allan,
Jeg ved ikke om det hjælper dig, men jeg kan fortælle at vi for 3 uger
siden fik en basset artesian normand på 10½ mdr. foræret. Den er renlig
ellers, men ville også gerne op i sengen. Vi sagde nej, ned !, til den
fra start, og bliver ved med at bruge disse ord. Men i starten hoppede
den stadig op, og tissede også i min side af sengen.
Vi gjorde dette: kørte ud og købte en hundekurv af stof til den, og
satte den ved siden af min seng. Straks hunden hoppede op, sagde vi nej,
ned! Der skal ikke råbes, men bruges myndighed i stemmen. Gik han ikke
ned, bar vi ham over i sengen straks. Ikke noget med at slå, eller nogen
slagsmål*S*.
Vi havde en magtkamp et par dage. Men nu går det faktisk rigtig godt, og
hunden elsker at sove i sin seng.
Iøvrigt lukker vi også døren når vi ikke er i soveværelset, ingen grund
til at lave unødig kamp.
Når og hvis uheldet er ude, skal sengetøjet iøvrigt straks af og vaskes.
Ikke noget med at snyde, hvis det kun er en lille plet, og forsøge at
vaske den af med en klud. Lugten hænger i!
God fornøjelse,
hilsen Bolette.

http://www.kandu.dk/

Fra : Allan Jensen

Dato : 29-07-03 18:35

Tak for svarene...

Jeg lukker døren (og låser den, ellers åbner labradoren den igen)

Hilsen
Allan