Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
forstørelse
Fra : Henrik & Lotte

Dato : 28-07-03 18:10

Hej
Jeg har et par spørgsmål kan man få lavet nye negativer så et billede kan
forstørres?
Eller kan man få det forstørret uden negativ men uden at det bliver grynet?
MVH
Henrik

Fra : HB Nielsen

Dato : 28-07-03 18:26

Den billigste måde er hvis du selv scanner billedet og får det printet på et
digital lab, så kan du også selv se hvor grynet det bliver.

HB

Fra : Søren Blom

Dato : 28-07-03 19:40

"HB Nielsen" <h.b.n@mail.dk> skrev
> Den billigste måde er hvis du selv scanner billedet og får det printet på
et
> digital lab, så kan du også selv se hvor grynet det bliver.

Hvilket er den bedste måde ud kan gøre det på. At laver man et nyt negativ,
er ikke nogen større opgave, men negativer vil jo være et aftryk af det
billede du har, så det bliver ikke et negativt som kan bruges til at lave
særlig store størrelsen.
Hvis det oprindelig negativt er ISO 200 f.eks., så vil nye billeder blive
grynet så snart de kommer over 10*15 cm i størrelse og det vil aldrig kunne
bruges til at lave billeder større end det negativet er lavet efter.

Så lysningen er som HB anbefaler, er at få billedet scannet, i så høj
opløsning så muligt, for at bruge det som en slags negativ for fremtidlige
kopier.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Henrik & Lotte

Dato : 29-07-03 02:26

> [...]

> Så lysningen er som HB anbefaler, er at få billedet scannet, i så høj
> opløsning så muligt, for at bruge det som en slags negativ for fremtidlige

Tak skal i have
MVH
Henrik