MS Windows
briani 27239
Filnavne i XP
Fra : Henning Lund

Dato : 28-07-03 18:15

Hvordan får jeg XP til at vise de rigtige filnavne, eks. når jeg vil se
en film, kalder XP den for avi selv om det f.eks er en mpeg1, kan det
ikke rettes?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-07-03 19:07

I folder settings fjern kryds ved "hide extensions for known
filetypes"

Fra : Henning Lund

Dato : 28-07-03 19:51

Jens Peter Karlsen skrev:
> I folder settings fjern kryds ved "hide extensions for known
> filetypes"

Er det i mappeindstillinger/vis/Skjul filtypenavne for kendte filtyper?
Så er der ingen hak i.

XP kalder filmene avi uanset hvad format det er.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 19:56

In dk.edb.system.ms-windows, Henning Lund wrote:

>XP kalder filmene avi uanset hvad format det er.

Hvor kalder den dem avi? Er det sådan at de hedder 'film.avi' eller er
det et andet sted end i filnavnet?

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Henning Lund

Dato : 28-07-03 20:58

Lars Stokholm skrev:

> Hvor kalder den dem avi? Er det sådan at de hedder 'film.avi' eller er
> det et andet sted end i filnavnet?

Avi står altid sidst i filnavnet uanset hva faen det er for et format,
sindsyge maskine.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 21:10

In dk.edb.system.ms-windows, Henning Lund wrote:

>Avi står altid sidst i filnavnet uanset hva faen det er for et format,
>sindsyge maskine.

Du kan vel omdøbe dem?

Fra : Henning Lund

Dato : 29-07-03 04:48

Lars Stokholm skrev:

> Du kan vel omdøbe dem?

Hvorfor kalder XP dem altid avi?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-03 05:25

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev :

>Hvorfor kalder XP dem altid avi?

Har jeg aldrig været udsat for.
--
Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 29-07-03 20:44

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Har jeg aldrig været udsat for.

Jeg er egentlig ikke klar over det da jeg aldrig har brugt de filer før,
men nu er sønnen begyndt at eksperimentere med hans video digitale dims
og der opdagede jeg avi benævnelsen. Så skulle der prøves at hente nogle
af de små klip der ligger på nettet med folk der dummer sig i div.
situationer, de klip fåes i flere versioner bla divx mpeg mfl. men som
kom æ maskine og påstod at det var avi.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 21:30

> [...]

>nettet med folk der dummer sig i div. situationer, de klip fåes i
>flere versioner bla divx mpeg mfl. men som kom æ maskine og påstod at

Hvis du henter denne her:

<http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/>

....hvad sker der så? Spørger maskinen om du vil gemme som 'test.mpeg'
eller 'test.avi'? Hvad så når du har hentet den, hvad hedder den så?

Fra : Henning Lund

Dato : 30-07-03 18:47

Lars Stokholm skrev:

> Hvis du henter denne her:
>
> <http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/>
>
> ...hvad sker der så? Spørger maskinen om du vil gemme som 'test.mpeg'

Jep det gør den.

> eller 'test.avi'? Hvad så når du har hentet den, hvad hedder den så?

mpeg jeg fatter hat af situationen?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 19:42

>mpeg jeg fatter hat af situationen?

Ja tak, det gør jeg sgu heller ikke.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 09:09

In dk.edb.system.ms-windows, Henning Lund wrote:

>Hvorfor kalder XP dem altid avi?

Det er med garanti ikke Windows XP der kalder dem avi. Jeg ved ikke
hvorfor de hedder avi, men _kan_ du omdøbe dem?

Hvor har du filmklippene fra? Har du selv lavet dem? Hentet dem?
Hedder de avi der hvor du hentede dem?

Hvorfor overrasker det dig at de hedder avi?

- Er det fordi at du henter et filmklip der hedder mpeg og
pludseligt er mpeg udskiftet med avi?

- Er det nogle filmklip du har liggende på din computer, som altid
har heddet mpeg, der pludseligt bliver omdøbt til avi?

- Er det bare nogle filmklip, som altid har heddet avi, men du har
undersøgt filmen nærmere og fundet ud af at det faktisk er mpeg?

- Andet?

Fra : Henning Lund

Dato : 29-07-03 20:39

Lars Stokholm skrev:
> Hvorfor overrasker det dig at de hedder avi?
Fordi der skal ikke meget til at overraske mig vedr. produkter fra ham
der Bill.

> - Er det fordi at du henter et filmklip der hedder mpeg og
> pludseligt er mpeg udskiftet med avi?

Joe

> [...]

> - Er det bare nogle filmklip, som altid har heddet avi, men du har
> undersøgt filmen nærmere og fundet ud af at det faktisk er mpeg?

Joe om det er divx mpeg mpg eller hvad hulan det er for nogle fætre, så
står der altid avi i slutningen af filnavnet på min maskine, ikke på
sønnens der fremgår det rette filnavn.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-07-03 21:09

> [...]

>Joe om det er divx mpeg mpg eller hvad hulan det er for nogle fætre, så
>står der altid avi i slutningen af filnavnet på min maskine, ikke på

Hmm, det er altså underligt. Har du undersøgt om du har en eller anden
skummel virus?

Hvad siger filnavnene i "dos" (fra en kommandoprompt)? Er der også
forskel her, på din og sønnens maskine?

Hvad sker der hvis du giver sønnen en avi-fil, som du er sikker på
_ikke_ er en avifil? Prøv eventuelt at lade ham give dig en mpeg-fil
(se om den skifter endelse) og giv ham den så igen. Hedder den så også
avi hos ham, eller sker der magiske ting og sager?

Du har stadigvæk ikke svaret mig på om du overhovedet /kan/ omdøbe
dine avi-filmklip til mpeg. Bare erstat endelsen '.avi' med '.mpeg'.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-07-03 18:50

Lars Stokholm skrev:

> Hmm, det er altså underligt. Har du undersøgt om du har en eller anden
> skummel virus?

Ikke det der ligner, kan det være et eller andet program der vil
bestemme at filmene vil hedde avi?
Elecard eller lignende som laver ged i navnet.

> [...]
> (se om den skifter endelse) og giv ham den så igen. Hedder den så også
> avi hos ham, eller sker der magiske ting og sager?

Hehe det har jeg ikke lige prøvet pga jeg er lidt i underskud af tid her
i dagene, men jeg prøver lige at se hvad der sker ved at bytte filer
over vore maskiner.

> Du har stadigvæk ikke svaret mig på om du overhovedet /kan/ omdøbe
> dine avi-filmklip til mpeg. Bare erstat endelsen '.avi' med '.mpeg'.

Stress du, det havde jeg glemt, kommer svar senere.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-07-03 20:06

Lars Stokholm skrev:

> Prøv eventuelt at lade ham give dig en mpeg-fil
> (se om den skifter endelse) og giv ham den så igen. Hedder den så også
> avi hos ham, eller sker der magiske ting og sager?

Joe ahem jeg fik et divx klip fra sønnen, den hed hos sønnen: hund i
park divx.
Når jeg hentede den og kiggede, joe så hed den nøjagtig sådan her inkl.
parantes:
hund i park (divx) avi.

Smider jeg filmen i hovedet på ham igen, tjae så hedder den det den
altid hedder inde hos ham.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-07-03 20:32

In dk.edb.system.ms-windows, Henning Lund wrote:

>Smider jeg filmen i hovedet på ham igen, tjae så hedder den det den
>altid hedder inde hos ham.

Mon ikke det er fordi sønnen ikke har gjort dette:

DivX er jo avi, så en avi-endelse er rigtig nok her. Det underlige er
hvis dine mpeg-filer kommer til at hedde avi.

Fra : Henning Lund

Dato : 31-07-03 04:51

Lars Stokholm skrev:

> Mon ikke det er fordi sønnen ikke har gjort dette:

Nej.

> DivX er jo avi, så en avi-endelse er rigtig nok her. Det underlige er
> hvis dine mpeg-filer kommer til at hedde avi.

Ja.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-07-03 11:34

Bestemt. Ellers ville han også kunne se den rigtige filendelse og det
skriver du jo at han ikke kan.

Fra : Henning Lund

Dato : 31-07-03 15:21

Jens Peter Karlsen skrev:
> Bestemt. Ellers ville han også kunne se den rigtige filendelse og det
> skriver du jo at han ikke kan.

Den fatter jeg ikke, hvad er det du svarer på?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-03 01:34

Din udtalelse om din søns opsætning.
Tip! Hvis du sætter din newsreader op til at vise indlæg i tråd kan du
nemt gå tilbage i tråden for at se hvad der er blevet "sagt"
tidligere.

Fra : Henning Lund

Dato : 01-08-03 04:56

Jens Peter Karlsen skrev:
> Din udtalelse om din søns opsætning.

Min søns maskines opsætning er magen til min.

> Tip! Hvis du sætter din newsreader op til at vise indlæg i tråd kan du
> nemt gå tilbage i tråden for at se hvad der er blevet "sagt"
> tidligere.

Tip! hvis du vil svare så alle kan fatte dit svar, så brug

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-03 13:22

Som sagt kan den ikke være det, for så ville han også se de rigtige
filendelser og det skrev du at han ikke gør.

>den hed hos sønnen: hund i park divx.

Uden filendelse.

>Når jeg hentede den og kiggede, joe så hed den nøjagtig sådan her inkl. parantes:
>hund i park (divx) avi.

Med filendelse.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-08-03 13:38

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen wrote:

>Uden filendelse.

>Med filendelse.

Der er to ting der undrer mig meget: Der er rent faktisk ikke endelser
på nogen af dem - endelser er som bekendt adskilt fra resten af fil-
navnet med et punktum (den kunne have heddet: "hund i park.avi"). Den
anden ting der undrer mig er, at Henning får en parantes om "divx".

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-03 21:07

Jeg gik ud fra at det kun var en taste fejl.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-08-03 21:40

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen wrote:

>Jeg gik ud fra at det kun var en taste fejl.

Det er det måske også, men det gør det altså sværere at hjælpe. Hvis
han nu havde sat et punktum, så havde der (næsten) ikke være nogen
tvivl om at avi rent faktisk er endelsen og at divx ikke er.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-03 23:03

Lars Stokholm <monospam@mail.dk> skrev :

> Den
>anden ting der undrer mig er, at Henning får en parantes om "divx".

Der er mange, der skriver sådan i filnavnet.
--
Knud

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-08-03 23:33

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft wrote:

>Der er mange, der skriver sådan i filnavnet.

Det er nu ikke så meget det at der står "divx", det er mere det at der
kun er parantes om på den Hennings computer, ikke på sønnens.