langsomt i-net gennem d-link di-604
Fra : Peter Holm

Dato : 28-07-03 18:01

Hejsa,
jeg kører med 2 maskiner på stofanet flatrate (ikke familieabo.) gennem en
d-link di-604.
Systemet har tidligere fungerer fint, men siden routeren brændte af og blev
erstattet med en ny af samme model er hastigheden (svartiderne) på nettet
faldet til det utålelige. Jeg føler stort set at nettet er ubrugeligt.
Jeg kna fra en enkelt server godt nå hastigheder på 45-40kbps, men surfing
er stort set opgivet. Det tager laaang tid, at få svar fra en side, og
rigtig lang tid inden den er loaded. Det gælder ALLE sider.

Nogen der har oplevet noget lignende og udbedret det ?
Er der nogen indstillinger i routeren jeg kan lave i et forsøg på at
forbedre dette?

Med håb om lynhurtigt i-net.
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Dennis Larsen

Dato : 28-07-03 18:53

Hvad er et STROFANET ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-07-03 19:29

"Dennis Larsen" <dl_it@tcwc.dk> crashed Echelon writing

> Hvad er et STROFANET ?

Stofa er Telias kabelnet udbyder (KabelTV og Data).

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Holm

Dato : 28-07-03 19:31

Dennis Larsen wrote:
> Hvad er et STROFANET ?

det ved jeg virkelig ikke, men Stofanet er en internetudbyder som jeg
bruger.

Mvh
Peter

Fra : jens

Dato : 28-07-03 21:51

> [...]

> er stort set opgivet. Det tager laaang tid, at få svar fra en side, og
> rigtig lang tid inden den er loaded. Det gælder ALLE sider.

Det er sandsynligvis et dns problem.

Mvh Jens

Fra : Peter Holm

Dato : 28-07-03 22:10

jens wrote:

> Det er sandsynligvis et dns problem.

Jeg er desværre temmelig uvidende hvad netværk angår, og aner ikke hvad et
dns-problem kan bestå i.
Kan du give nogle konkrete forslag til løsninger, eller kræver det at du
kender maskinen, netkortet, routeren, net-forbindelsen osv?
Jeg kan sige, at begge de tilsluttede pc'ere (2 forskellige typer netkort)
reagerer på samme måde, så det må være routeren der lammer trafikken.

Mvh
Peter

Fra : jens

Dato : 28-07-03 22:33

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan sige, at begge de tilsluttede pc'ere (2 forskellige typer netkort)
> reagerer på samme måde, så det må være routeren der lammer trafikken.

Ja, det er dns serveren som du bruger der er forkert sikkert, du har sat den
til dhcp på wansiden sikkert, og jeg kan ikke huske okm DI604 kan have flere
DNS servere, det mener jeg ikke den kan.

Men prøv at indsætte din udbydders dns server ip på netkortet i maskinerne
og se om det hjælper
(find ipèn med "ping ns1.tdc.dk, eller hvad de nu hedder.")

Mvh Jens

Fra : Peter Holm

Dato : 29-07-03 10:26

> Men prøv at indsætte din udbydders dns server ip på netkortet i
> maskinerne og se om det hjælper
> (find ipèn med "ping ns1.tdc.dk, eller hvad de nu hedder.")
>
> Mvh Jens

HEY! Jeg har skiftet til en fast dns istedet, og nu kører det MEGET
hurtigere...fedt!

Mvh
Peter