Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ændre timestamp på billeder - kun årstal -~
Fra : Akkeleje

Dato : 28-07-03 17:59

Tog en masse billeder i min ferie med mit HPkamera. Desværre kræver den at
man indtaster datoen igen hvis den er fem minutter uden strøm. Derfor har
billederne den rigtige dato, men forkerte årstal.

Hvordan ændrer jeg KUN årstal nemt. Jeg vil osse helst beholde den rigtige
tid.
Er der en programstump der gør jobbet.

Please.....

Akke

Fra : Thomas Corell

Dato : 28-07-03 17:57

Akkeleje wrote:
> [...]
> billederne den rigtige dato, men forkerte årstal.
>
> Hvordan ændrer jeg KUN årstal nemt. Jeg vil osse helst beholde den rigtige

Jeg plejer at overføre exif ting med:

http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/

når jeg har færdigredigeret billeder. Derudover kan du ændre Comments.

Nu skriver du ikke om du kører windows/linux/freebsd, så m.h.t.
batchafvikling må jeg være dig svar skyldig.

Men sidst jeg lavede samme nummer som dig ;) klarede jeg det med en
one-liner (med kald af jhead) i freebsd.

--
Don't waste space

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-07-03 20:41

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men sidst jeg lavede samme nummer som dig ;) klarede jeg det med en
> one-liner (med kald af jhead) i freebsd.

Det gør den gut sandelig heller ikke ! Har lige brugt 1½ time på hans "net"
af forskellige sider - ud over hans "jpeg-ændre-ting" (har ikke sat mig ind
i den endnu) bygger han de mest forbløffende små maskiner selv, er så heldig
at hans far har ejet et gammeldags savværk (at få lov at snuse rundt sådan
et sted og se hvordan det virker...suk) og end del andre, spændende ting.
Sjældent at finde så umiddelbar fængende side - især fordi der ikke er gjort
noget som helst design-flip-flop for at fange interessen. Det er udelukkende
indholdet, der fænger (mig).
Så kan du li' mekanik og sære opfindelser, så kig nærmere på hans netværk !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....