MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
ændre farve på tekst
Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-07-03 15:11

jeg har fået et baggrundsbillede der er hvidt og nu kan jeg næsten ikke læse
hvad mine ikoner på skrivebordet hedder og jeg kan ikke umiddelbart ændre
dem til eksempelvis sort - jeg har xp og kører den der silver stil... gider
nogen guide mig til hvordan jeg ændrer font farven på min desktop ikoner?
mange tak
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 15:19

In dk.edb.system.ms-windows, sniper_Nolight wrote:

> [...]
>nogen guide mig til hvordan jeg ændrer font farven på min desktop ikoner?

Sæt baggrundsfarven på skrivebordet til hvid, så finder Windows selv
ud af at teksten på ikonerne skal være sort.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 15:21

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>Sæt baggrundsfarven på skrivebordet til hvid, så finder Windows selv
>ud af at teksten på ikonerne skal være sort.

Troede jeg... Det gør den tilsyneladende ikke hvis man har skygger på
ikonerne (som jeg gætter at du har).

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 15:27

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>Troede jeg... Det gør den tilsyneladende ikke hvis man har skygger på
>ikonerne (som jeg gætter at du har).

Jeg chatter lige lidt med mig selv. :) Skyggerne kan du slå fra ved at
trykke Win+Break (Win+Pause) -> Advanced -> Performance (Settings) ->
Fjern hakket i "Use drop shadows for...".

Jeg ved ikke om man kan ændre tekstfarven når der er skygger på, men
jeg tvivler - det skal vel passe til skyggen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-07-03 15:26

> Sæt baggrundsfarven på skrivebordet til hvid, så finder Windows selv
> ud af at teksten på ikonerne skal være sort.

det gør den godt nok - men så snart jeg sætter mit baggrundsbillede oven på
den hvide baggrung ændrer teksten sig til hvid igen...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 15:31

In dk.edb.system.ms-windows, sniper_Nolight wrote:

>det gør den godt nok - men så snart jeg sætter mit baggrundsbillede oven på
>den hvide baggrung ændrer teksten sig til hvid igen...

Det er så fordi den er klog nok til at skifte til at bruge skygger, i
stedet for en fast baggrundsfarve, når du bruger et baggrundsbillede.

Du kan som sagt slå skyggerne fra, og hvis du kan leve med det, så er
er det fint. :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-07-03 15:43

> Du kan som sagt slå skyggerne fra, og hvis du kan leve med det, så er
> er det fint. :)

skyggerne er da pæne, men nu kan jeg læse hvad der står - tak forr
hjælpen!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-07-03 15:49

nu vi er ved det - kan man sætte windows til at skifte baggrundsbilleder -
eksempel: jeg har downloaded 6-7 stykker billeder fra matrix og nu vil jeg
gerne have de billeder til skiftevis at dukke op når jeg genstarter pcen -
ikke mens den er tændt, men for eksempel ved genstart eller når jeg tænder
om morgenen - og det skal kun være de billeder jeg vil have i en liste man
måske kan lave på en måde? - forstår du hvad jeg mener?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 15:57

Ja, det må være det sidste der er det vigtigste. :)

Velbekomme.

> [...]
>om morgenen - og det skal kun være de billeder jeg vil have i en liste man
>måske kan lave på en måde? - forstår du hvad jeg mener?

Jep, jeg forstår, men Windows kan vist ikke selv tage sig af det (jeg
har i hvert fald aldrig hørt om det). Du skal nok have fat i en
"wallpaper changer". Jeg kender ikke selv nogen, så jeg kan ikke
anbefale en, men der burde være noget for en hver smag - det er et ret
populært emne: <http://www.google.dk/search?q=wallpaper+changer>.

Fra : Leo E

Dato : 28-07-03 19:27

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<3f253679$0$32453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> skyggerne er da pæne, men nu kan jeg læse hvad der står - tak forr
> hjælpen!
Hvis du "brænder" efter at skifte tekstfarven, så prøv
Transtext: www.chaossoft.com/trtext.shtml
(slå skyggerne fra)
Hilsen: Leo