Opera 7.11 håndtere ikke Adobe Reader (
Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 28-07-03 14:58

Hej NG

Jeg har et problem med at "køre" FDF-filer via Adobe Reader fra min
Opera 7.11 (Win2k).

Browseren kan fint åbne en PDF-fil.
Men gør PDF'en brug af form data (FDF), så gør browseren/Adobe ikke som
forventet.
Jeg havde forventet at FDF'en blev vist i PDF'en, som den gør i Mozilla
og Explorer, i stedet kommer den med en download boks.

Hvis der er nogen som kan hjælpe mig, vil jeg være meget taknemlig.

Pft.
Hintzmann

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-07-03 15:44

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.dk> posting:

>Men gør PDF'en brug af form data (FDF), så gør browseren/Adobe ikke som
>forventet.

Har du et eks.?

Umiddelbart bud: Filer/Indstillinger/Filtyper: Ny:
Mime-type: application/vnd.fdf
Fileks: fdf

Osv.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-07-03 09:39

Christian Bohr-Halling wrote:
> Har du et eks.?

Hej Christian

Jeg fandt et eksempel her:
http://www.planetpdf.com/planetpdf/inetpub/demo1.pdf

Når man klikker på update får man nuværende dato og tid.
Det virker fint i min Moz1.4 og IE6, men ikke i Opera7.11.

> Umiddelbart bud: Filer/Indstillinger/Filtyper: Ny:
> Mime-type: application/vnd.fdf
> Fileks: fdf

Udmærket bud og det er også det jeg har leget med her til morgen, både
på min egen maskine og en anden win2k. Men lige lidt hjalp det

Jeg har prøvet de forskellige muligheder for at "behandle" FDF-filen.
("Show download dialog", "Open with Opera", osv. )

Jeg er så faldet over noget, som jeg syntes er lidt mærkeligt.

På en PDF kan man "Use plug-in" med "Adobe Acrobat", men ikke på en FDF-fil.

Kan det være der at hunden ligger begravet ?

Eller skal jeg åbne "AcroRd32.exe" med nogle parameter ?

Pft.
Hintzmann

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-07-03 16:42

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.dk> posting:

>På en PDF kan man "Use plug-in" med "Adobe Acrobat", men ikke på en FDF-fil.

Er det Acrobat 5, du bruger? Så vidt jeg kan se, kan plug-in'et
dertil ikke håndtere andet end "alm" pdf.

Prøv følgende:

1) Installer version Acrobat 6

2) Kopier følgende fil ...
[Programmer\Adobe\Acrobat 6.0]\Reader\Browser\nppdf32.dll
...til...
[Programmer\Opera]\Plugins

3) Start Opera.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-07-03 21:41

Christian Bohr-Halling wrote:
> Er det Acrobat 5, du bruger? Så vidt jeg kan se, kan plug-in'et
> dertil ikke håndtere andet end "alm" pdf.

Ja, jeg benytter Acrobat 5. Plug-in'et virker fint i Moz og IE med både
PDF- og FDF-filer, men som sagt ikke Opera.

> Prøv følgende:
>
> 1) Installer version Acrobat 6
>
> 2) Kopier følgende fil ...
> [Programmer\Adobe\Acrobat 6.0]\Reader\Browser\nppdf32.dll
> ..til...
> [Programmer\Opera]\Plugins
>
> 3) Start Opera.

Jeg har installeret Acrobat 6 på en Win2k og en WinMe sammen med
Opera7.11, nu virker PDF- og FDF-filerne, hvis jeg åbner dem eksternt.

Et mindre problem er så at hvis jeg åbner dem internt i Opera så fryser
browseren fuldstændigt.

Men konklusionen må vel være at Opera ikke håndtere plug-in'et til Adobe
særligt godt.

Jeg takker få hjælpen

Hintzmann

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 30-07-03 14:04

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Men konklusionen må vel være at Opera ikke håndtere plug-in'et til Adobe
> særligt godt.

Samme konklussion havde de også hos Opera's newgroup for plug-ins.

"I don't know why the data doesn't make it to the plug-in. Maybe
Adobe's netscape 4 plug-in doesn't do it correctly, or maybe Opera
doesn't handle the request correctly... Neither would surprise me
very much..."

Men tak for hjælpen

Hintzmann