MS Windows
briani 27239
W95 USB support (opgrade til OSR 2.1)
Fra : Jens

Dato : 28-07-03 12:27

Hej Gruppe

Jeg har fået adgang til et pcmcia/usb-kort til min gamle bærbare, men
mangler usb-support under Windows.

Maskinen kører

Windows 95 Ver. 4.00.950B OEM Service Release 2 (OSR2)

Iflg Windows support skal jeg køre min. OSR 2.1 for at opnå USB-support og
Windows tilbyder ikke umiddelbart opgradering via nettet.

Jeg har brug for en nem og hurtig løsning, og ønsker ikke umiddelbart at
reinstallere maskinen med f.eks. Windows ME, så har jeg overset en løsning
for opgradering et eller andet sted??

- eller er der kun den hårde vej med reinstallation af et mere tilsvarende
styresystem tilbage??

Mvh
Jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-07-03 13:38

Jens wrote:
> Windows 95 Ver. 4.00.950B OEM Service Release 2 (OSR2)
> Windows ME

Hvias dín maskine er født med Win95 osr2 vil jeg ikke kunne love at den
vil kunne køre fornuftigt med WinMe, men hvad med en Win98 eller Win98se?

mvh
Henning

Fra : Jens

Dato : 28-07-03 13:54

[klip]

> Hvias dín maskine er født med Win95 osr2 vil jeg ikke kunne love at den
> vil kunne køre fornuftigt med WinMe, men hvad med en Win98 eller Win98se?

[klip]

Jeg ønsker egentlig slet ikke at opgradere pga. tidsforbrug og ressourcer -
nyere styresystemer giver oftest en langsommere maskine ...

Jeg har ladet mig fortælle, at ME skulle være mindre ressourcekrævende og
mere stabilt end W98, men har ingen erfaringer selv, idet jeg har taget
vejen omkring NT og W2k på mine stationære maskiner.

Min pc er en Pentium 166 MHz MMX notebook med 32 Mb ram og 2 GB hd, så der
er ikke for meget at give af; men til anvendelsen - primært navigation i
søen - funker det fint nok ,-)

Jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-07-03 22:12

Jens wrote:
> Min pc er en Pentium 166 MHz MMX notebook med 32 Mb ram og 2 GB hd,
> så der er ikke for meget at give af; men til anvendelsen - primært
> navigation i søen - funker det fint nok ,-)

Jeg har hjulpet en kammerat med en ligende maskine og fandt ud af at der skulle
mindst Win98se til før GPS-USB-musen ville virke. Det stod endda i brocuren til musen,
men jeg var klog og skulle lige prøve først. Maskinen var installeret med win98.
Der blev hældt en win98se oven på og nu navigere han løstigt rundt i Danmark.

mvh
Henning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-07-03 23:26

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
win98.
> Der blev hældt en win98se oven på og nu navigere han løstigt rundt i

Enig. I win 95 blev der lavet en meget dårlig usb løsning. På mange usb
enheder står det nævnt, at de kun er kompatible fra win 98se og fremefter.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 29-07-03 11:13

[klip]

> Enig. I win 95 blev der lavet en meget dårlig usb løsning. På mange usb
> enheder står det nævnt, at de kun er kompatible fra win 98se og fremefter.
>
> Kurt

Jo ... det lykkedes helt problemfrit at opgradere til W95 OSR2.1 da jeg
havde fået gravet mig frem til de nødvending filer. Installationen af selve
usb-supporten forløber helt problemfrit vha. et par setup-filer, som med
andre programmer, men ....

.... løber nu i problemer med manglende drivere for pcmcia / usb-kortet samt
min Palm Key, så løsningen bliver alligevel nok opgradering til ME /:-|

Jens