MS Windows
briani 27239
Rettighedr til indstilling af tid...
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 28-07-03 11:54

Hej
Da et ældre program af en eller anden mærkelig grund har brug for at kunne
ændre tiden på maskinen, er det nødvendigt for mig at kunne tillade brugere
at ændre tiden.
Findes der et eller andet smart sted en eller anden parametre så man i WinXP
kan give brugere (ikke administratorer) rettigheder til at ændre tiden på
maskinen?

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 28-07-03 22:00

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der et eller andet smart sted en eller anden parametre så man i
WinXP
> kan give brugere (ikke administratorer) rettigheder til at ændre tiden på
> maskinen?

Gøe brugeren til superbruger i computeradministartion.

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 28-07-03 23:39

Hej Jens
> WinXP

> Gøe brugeren til superbruger i computeradministartion.

Ok... der var jeg nok ikke lige helt klar nok, men brugeren skulle helst
ikke have flere rettigheder end at kunne stille klokken... de må i hvert
fald ikke blive Administratorer...

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 29-07-03 00:02

> [...]

> Ok... der var jeg nok ikke lige helt klar nok, men brugeren skulle helst
> ikke have flere rettigheder end at kunne stille klokken... de må i hvert

Superbrugere kan det samme som admins, undtagen ændre netværksindstillinger.
Så det er måske at drive den for vidt, men så skal du i den lokale
brugerpolitik og sætte retten der........ for den specifikke bruger.

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 29-07-03 00:28

Hej igen...

> [...]
> Så det er måske at drive den for vidt, men så skal du i den lokale
> brugerpolitik og sætte retten der........ for den specifikke bruger.

Det gør nok helle ikke så meget da det kun er et par maskiner... er du klar
over hvor det lige er jeg ændre denne parametre, eller hvor jeg kigger efter
hvilke parametre der kan ændres, for så kan jeg selv kigge dem igenne...

Mvh
Thorbjørn

Fra : jens

Dato : 29-07-03 00:41

> [...]

efter
> hvilke parametre der kan ændres, for så kan jeg selv kigge dem igenne...

Ikke på stående ......., men listen er ikke så lang i en xp jo.

I "loklale politikker-tildeling af brugerrettighedder/ er der en "indstille
systemuret", mon ikke det er den du søger ?

Du kan lave en politik i MMC og sætte den på alle maskiner, men det er du
vel klar over........
(start-kør / mmc )

Mvh Jens

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 29-07-03 01:18

Hej
> [...]
> systemuret", mon ikke det er den du søger ?
>
> Du kan lave en politik i MMC og sætte den på alle maskiner, men det er du
Mange tak for hjælpen, så fandt jeg den endeligt og regner med at det virker
fint... Jeg er ikke lige klar over hvad du mener med at lave en politik, men
det kan være det er fordi det er ved at være over min sengetid prøver
igen i morgen...

Mvh
Thorbjørn Jørgensen