Formmail vha. PHP
Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-07-03 11:23

Jeg har lavet en formmail ved hjælp af php.
I min html kode har jeg følgende linie:
<input type="hidden" name="Sort"
value="order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommen
tarer">

Som jeg gerne ville have til at bestemme rækkefølgen på
indtastede oplysninger, når jeg modtager mailen.

Men denne kode virker ikke i denne sammenhæng.
Kan nogen hjælpe?
Brinck

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-07-03 11:36

"Gitte Brinck" <g_brinck@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I min html kode har jeg følgende linie:
> <input type="hidden" name="Sort"
> value="order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommen

For det første skal Sort være med lille altså sort

Dernæst virker det kun på version 1.4 og op:

http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#form_config

Håber det hjælper.

--
Benny Nissen

Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-07-03 11:57

Tusind tak for dit gode link.

Ved du hvad mit alternativ til en løsning kan være, da jeg er meget på
bar bund nu.

Min form kode ser sådan ud:

<form name="formcheck" FORM action="formmail.php" method="post"
onSubmit="return formCheck(this);">
<input type="hidden" name="recipient" value="navn@navn.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Bolig">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.navn.dk/FORMTEST/tak.htm" "target=mainframe">
<input type=hidden name="sort"
value="order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommentarer
">
<input type="hidden" name="env_report" value="REMOTE_HOST,
HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR">

hej fra Gitte

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-07-03 13:00

Gitte Brinck wrote:
> Ved du hvad mit alternativ til en løsning kan være, da jeg er meget på
> bar bund nu.

Jeg kender ikke rigtigt noget til det formMail-system, som må være et
installeret php-script (?), men ud fra Bennys svar vil jeg gå ud fra at
du har en version lavere end 1.5 installeret, og kan få den sortering
til at virke ved at få nyeste version op på jeres server i stedet for.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Gitte Brinck

Dato : 29-07-03 08:33

I siger det kun virker på version 1.4 og op
Version 1.4 af hvad???
Er det serverens understøttelse af det eller hvad?
Hvad skal jeg gøre for at opgradere?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-07-03 09:13

Måske PHP, jeg ved det ikke. www.php.net

> Er det serverens understøttelse af det eller hvad?
> Hvad skal jeg gøre for at opgradere?

Jeg tror desværre ikke du kan gøre noget, det skal
opgraderes på din webserver.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-03 09:45

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> skrev :

>I siger det kun virker på version 1.4 og op
>Version 1.4 af hvad?

Spørgsmål om php stiller du bedst i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, det er der
php-hajerne med sikkerhed findes.
--
Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-07-03 10:13

Gitte Brinck wrote:
> I siger det kun virker på version 1.4 og op
> Version 1.4 af hvad???

Gør det til en vane at citere det du svarer på, så er det lettere for
folk at hjælpe

Jeg snakkede om version 1.4 af det formmail-script som du tilsyneladende
bruger - hvis Benny Nissen har ret i det han skriver i sin post
tidligere i tråden, og som han poster et link til:
http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#form_config

Det må du imidlertid vide: _ligger_der_ et php-baseret formmail-script
på serveren, som du bruger til det her?

> Er det serverens understøttelse af det eller hvad?

Hvis scriptet er installeret, men i en gammel version, så er det med at
få en nyere version op på serveren. Du må have en server-administrator
som kan hjælpe dig med den side af sagen - det er dit firmas server det
hele foregår på, er det ikke?

Jeg har kun arbejdet med formularer hvor jeg fik det sendt til en mail i
sammenhæng med php-scripts som jeg selv har lavet, så jeg på lidt tynd
is hvad angår form-mail på andre måder, jeg prøver bare at hjælpe og
afklare.

Det er muligt at du kan få mere hjælp i php-gruppen end her, men du er
nok nødt til at have afklaret hvad det er for et php-script din mailform
er baseret på.

mvh

Jesper Brunholm