Ecs k7som socket-a vs. Asrock k7vm2 socke~
Fra : CK

Dato : 28-07-03 11:20

Min kærestes computer har lige været til reparation.

De skiftede: Ecs k7som socket-a bundkort med 64 mb shared ram

ud med et

Asrock k7vm2 socket-a DDR/SD med 32 mb shared ram!

Kan i fortælle mig om de har taget røven på hende ?

mvh.

Lars

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-07-03 12:24

CK wrote:
> [...]
> ud med et
> Asrock k7vm2 socket-a DDR/SD med 32 mb shared ram!
> Kan I fortælle mig om de har taget røven på hende?

Det har de ikke.
Hvis hun indtil nu har klaret sig fint med onboard-grafik med shared
ram, så vil det gå det lige så fint med det Asrock-bundkort.

Fra : CK

Dato : 28-07-03 12:45

> Det har de ikke.
> Hvis hun indtil nu har klaret sig fint med onboard-grafik med shared
> ram, så vil det gå det lige så fint med det Asrock-bundkort.

Nu tænker jeg mere på om selve ydelsen er den samme, ikke om hun kan klare
sig med det, forstået på den måde at hun selvfølgelig skal have noget
tilsvarende eller bedre!

Fra : Peter Hansen

Dato : 28-07-03 13:03

De 32/64 MB RAM spises af computers egentlige RAM, så alt andet lige, er der
nu 32 MB ekstra dér.

Medmindre der anvendes en skærm med en ekstremt høj opløsning (og det gør
der næppe), vil I sikkert ikke kunne mærke nogen forskel.

v.h.

Fra : CK

Dato : 28-07-03 13:52

Skærmen står faktisk og "flimrer" nu! Kan der være en sammenhæng?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-07-03 14:05

CK wrote:
> Skærmen står faktisk og "flimrer" nu! Kan der være en sammenhæng?

Det er vel bare fordi opdaterings-hastigheden er sat til 60 Hz - sæt den
lidt højere op, så flimrer den ikke mere.

Fra : Peter Hansen

Dato : 28-07-03 20:25

Flimmer: Onboard-chippen kan være i en dårlig kvalitet, men RAM-mængden bør
ikke betyde, at der kommer flimmer.