Sikkerhed ved Wireless LAN
Fra : Claus Andersen

Dato : 28-07-03 11:12

Hej NG
Jeg skal til at dele en trådløs ADSL forbindelse med min udlejer.
Hvordan er sikkerheden når der er 2 personer på samme trådløse forbindelse?
Jeg har ikke den store forstand på dette,(og derfor skal udlejer nok sætte
min computer op til dette), så hvis der yderligere skulle være en
adgangsopsætning (adgangskoder eller lign.) som skulle forhindre min udlejer
i trådløs adgang til min computer, vil jeg meget gerne høre jeres mening om
hvordan jeg sikrer mig bedst.
Er det evt. nok ikke at have nogle delte mapper?

Win XP og WiFi 11 Mbit/s IEEE 802.11b

På forhånd tak

Claus

Fra : kvolsgaard

Dato : 28-07-03 11:29

"Claus Andersen" skrev d. 28-07-03 11:12 dette indlæg :
> [...]
udlejer
> i trådløs adgang til min computer, vil jeg meget gerne høre jeres

Hej Claus.

Du skal bare huske at aktivere din firewall, så er du rimeligt kørende.

Hilsen

Kvolsgaard

http://www.kandu.dk/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 28-07-03 15:56

"Claus Andersen" <no@reply.com> wrote in message news:bg2st0$ktg$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hvordan jeg sikrer mig bedst.
> Er det evt. nok ikke at have nogle delte mapper?

Kig evt. lige den her igennem:

http://a.area51.dk/sikkerhed/

Det er meget svært at sikre noget man ikek ved ret meget om, men prøv at aktivere din Firewall i Windows XP, fjerne delte mapper og stoppe alle de sevices du ikke bruger, så er du på rette vej. Hvis du vil føle dig mere sikker, så få en bekendt som kender mere til netværk til at hjælpe dig.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Claus Andersen

Dato : 28-07-03 16:54

Tak for hjælpen, jeg må hellere få en til at kikke på det.
Hilsen
Claus

Fra : Tommy Larsen

Dato : 28-07-03 22:46

On Mon, 28 Jul 2003 17:54:15 +0200, "Claus Andersen" <no@reply.com>
wrote:

>Tak for hjælpen, jeg må hellere få en til at kikke på det.

Hej Claus!

Generelt er en trådløs forbindelse ikke mere "usikker" end en alm.
netværksforbindelse, (dog kan folk jo gå forbi med en bærbar som har
et WLAN kort i, eneste forskel) så hvis du er bange for at udlejer
"snager" i dine ting og sager, så skal du bare sørge for at du ikke
har ting og sager åbne for alle og enhver, men har brugernavn og
password på alt hvad du deler - og det kan jo ikke være alverden,
eftersom jeg tror at det trådløse er det eneste net du er på, ud over
internettet!

--
Mvh. Tommy Larsen