Dreamweaver vs. GoLive
Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-07-03 10:00

Jeg bruger Macromedias Dreamweaver, men har efterhånden erfaret
at den fejlkoder en del.
Jeg overvejer derfor at skifte til Adobes GoLive men kender ikke
programmet.

Kan nogen, som måske kender til begge programmer, sammenligne -
og måske fremhæve et par punkter.
Fordele / ulemper.

Er GoLive overhovedet bedre?
Jeg ved det ikke, så håber meget på svar!
På forhånd tak / Gitte

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-07-03 11:37

"Gitte Brinck" <g_brinck@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Macromedias Dreamweaver, men har efterhånden erfaret
> at den fejlkoder en del.

Hvad mener du med at dne fejlkoder ?

Kan du ikke give et eksempel ?

--
Benny Nissen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-07-03 12:52

Gitte Brinck wrote:

> Jeg bruger Macromedias Dreamweaver, men har efterhånden erfaret
> at den fejlkoder en del.

Nyeste Dreamweaver fejlkoder mindre end de ældre versioner, men er ikke
fri for fejl.

Den er dog efter min bedste overbevisning og erfaring det bedste på
markedet hvis man ikke vil arbejde i en teksteditor.

> Jeg overvejer derfor at skifte til Adobes GoLive men kender ikke
> programmet.

Lad være - det jeg har set fra Golives side og det jeg selv har prøvet
med den har klart markeret den som værende væsentligt dårligere end DW.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-03 13:04

Gitte Brinck skrev:

> Jeg bruger Macromedias Dreamweaver,

Hvilken version?

> men har efterhånden erfaret at den fejlkoder en del.

Hvad mener du med "fejlkoder"? At den skriver ikke-valid kode, at
den skriver noget andet kode end du forventer eller noget helt
tredje.

> Jeg overvejer derfor at skifte til Adobes GoLive men kender ikke
> programmet.

Jeg har arbejdet lidt med version 4 og 5 af GoLive - og set en hel
del kode fra andres arbejde med GoLive. Hvis man gerne vil skrive
valid kode har GoLive i hvert fald tidligere været et meget dårligt
valg.

Så vidt jeg ved skulle MX-udgaven af Dreamweaver være ganske god
til at skrive standardkode. Det gælder muligvis også nyeste udgave
af GoLive.

> Er GoLive overhovedet bedre?

Jeg mener klart at Dreamweaver har det største navn - altså det er
det wysiwyg-program der går for at være bedst. Hvis du har en ældre
Dreamweaver, ville jeg foreslå at opdatere i stedet for at skifte.
--
Jens Gyldenkærne Clausen