MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke åbne Msconfig i XP Pro. DK.
Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 08:31

Hej alle.
Når jeg i kør-boksen skriver: msconfig sker der intet, jo disken arbejder
men intet kommer frem.
Skriver jeg: regedit, så vises vinduet i et halvt sek
Når jeg så vil se om noget kører i baggrunden og trykker Ctrl+Alt+Del
så vises vinduet også i et halvt sek. og den lysegrønne firkant vises ved
uret.
Når jeg så vil klikke på firkanten, ja så forsvinder den i samme sek.
markøren rammer den, altså uden jeg klikker.
Er der en anden vej til at åbne msconfig ?

Jeg tror nemlig at jeg har markeret "valgfri start" under fanebladet "Start"
jeg vil så ændre til: Indlæs alle enhedsdrivere, da jeg for måneder siden
fjernede et flueben
til et program jeg dengang ikke mente skulle være med under opstart.
Jeg har i lang tid ikke brugt ovenstående tjenester,
derfor opdager jeg det først nu, om så fejlen så ligger der ved jeg ikke,
men det er da et forsøg værd.
Dette er forsøgt:
RegCleaner, SafeCleaner, Scleaner, EasyCleaner, AdAware, Norton SystemWorks,
og sidst reparation med XP skiven.
Kører også med Norton Firewall og Antivirus og har chekket med Panda.
Alt andet kører perfekt, så jeg er lidt ked af hvis Format er eneste
løsning.
Mvh. John

Fra : reno

Dato : 28-07-03 09:37

Har ikke løsningen, men har også opdaget at jeg har problemet, selv om jeg
står som administrator af puteren. så det var lige et tilfælde at jeg så dit
indlæg, da jeg selv skulle til at spørge om det samme. Håber at der er nogle
som har svaret på det.
mvh. reno

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 09:38

Kispus skrev:
> [...]
> markøren rammer den, altså uden jeg klikker.
> Er der en anden vej til at åbne msconfig ?

Jeg kan fortælle hvad der er galt. Du har virus...
Min lillebror har selv haft den. Den kører et program, som bliver kaldt
"testing". Man kan ikke lukke "virussen", da msconfig, joblisten og regedit
bliver sat ud af spil.

Gå ind under "Søg" og søg efter om du har en exe-fil, der hedder
'testing'... har du det? Ja, så er det virussen. Og så skal jeg nok hjælpe
dig med at fjerne den... Men det tar vi til den tid, hvis det er
virus...

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 09:47

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> [...]
> virus...
>
> Mvh Jean
>
> Jeg er lige ved at køre PANDA igen, prøver bagefter-vender tilbage !
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 09:52

Kispus skrev:
> Jeg er lige ved at køre PANDA igen, prøver bagefter-vender tilbage !

Den finder den sandsynligvis ikke!

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 09:57

> John

Ingen virus med Panda Scan, og ingen "Testing.exe....?????
Mvh. John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 10:10

Kispus skrev:
> Ingen virus med Panda Scan, og ingen "Testing.exe....?????

Okay, og du har søgt på hele pc'en? Måske exe-filen hedder noget andet i dit
tilfælde.... hmm...
Din computer har nødagtigt samme symptoner, som min brors. Underligt!

Ellers prøv denne gratis online scanner, den fandt den på min brors PC:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Vælg Denmark og så go'...

Smid evt. din mail-adresse, så kan jeg lige sende et program til dig, som
kan det samme som joblisten, så kan du derud fra se, om et program bruger
CPU-kraft.

Mvh Jean

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 10:14

Jeg skrev:
> Ellers prøv denne gratis online scanner, den fandt den på min brors PC:
> http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Det er ikke sikkert du kan loade scanneren i øjeblikket, da der vist er lidt
uregelmæssigheder på deres server.

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 10:20

> Det er ikke sikkert du kan loade scanneren i øjeblikket, da der vist er
> [...]
hvis du vil skrive dit tlf. nr. så ringer jeg !
Mit: 55 56 19 09
Mvh. John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 10:23

Kispus skrev:
> hvis du vil skrive dit tlf. nr. så ringer jeg !

Nej, synes vi skal holde os til tastaturet...
Skriv lige din mail-adresse indeholde fx "Fjern Dette", så den ikke bliver
brugt til spam.

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 10:28

> [...]
> brugt til spam.
>
> Mvh Jean
>
> Prøv bare at send til den der er angivet, den kører en lille omvej,
men skulle havne her hjemme hos mig.
Send en "Prøve" så giver jeg dig besked med det samme
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 10:30

Kispus skrev:
> Prøv bare at send til den der er angivet, den kører en lille omvej,
> men skulle havne her hjemme hos mig.

Serveren afviser mine mails...

/ Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 10:36

> Serveren afviser mine mails...
>
> / Jean

Det samme gør den når jeg sender til mig selv !
Vi prøver noget andet!
Send en mail til: kispus@bluemail.dk
Så åbner jeg den og sender dig min addr. derfra.
Der sidder nemlig folk og læser disse sider og de er jo ikke
dummere end de kan sortere "fjern dette" fra manuelt, og
så har vi baladen.
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 10:41

Kispus skrev:
> Send en mail til: kispus@bluemail.dk

Sendt!

/ Jean

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 10:57

In dk.edb.system.ms-windows, Kispus wrote:

>Der sidder nemlig folk og læser disse sider og de er jo ikke
>dummere end de kan sortere "fjern dette" fra manuelt, og
>så har vi baladen.

Ja *vi* kan, men det kan robotterne ikke - og det er trods alt dem der
samler adresser ind til spam, ikke de almindelige brugere af Usenet.

I øvrigt; jeg kan ikke forhindre jer i at diskutere over mail, men
hvis I ville melde tilbage I gruppen, hvis I finder ud af noget, så
kan andre måske få glæde af det engang i fremtiden (og i nutiden -
"reno" sige at han har samme problem).

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 10:59

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

>I øvrigt; jeg kan ikke forhindre jer i at diskutere over mail

Jeg har nok misforstået noget. ;) Glem det bare.

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 11:08

> Jeg har nok misforstået noget. ;) Glem det bare.
>
> --
> Lars Stokholm

OK Lars, vi skriver selvfølgelig her i gruppen hvad vi finder ud af
så andre også kan få glæde af det.
Men som I kan læse, så er problemet der stadig.

Men jeg spø´r igen, kan man åbne msconfig på anden måde end
fra Kør-boksen ?
Jeg vil há at den skal indlæse alle enhedsdrivere ved boot.
Mvh. John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 11:25

In dk.edb.system.ms-windows, Kispus wrote:

>Men jeg spø´r igen, kan man åbne msconfig på anden måde end
>fra Kør-boksen ?

Tja, men det gør sikkert ingen forskel. Den ligger her:

C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\

Og der er en sikkerhedskopi her:

C:\WINDOWS\system32\dllcache\

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 11:37

> [...]
> Lars Stokholm"skrev

> Tja, men det gør sikkert ingen forskel. Den ligger her:

Du havde ret, ingen forskel, åbner ikke
John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 11:41

In dk.edb.system.ms-windows, Kispus wrote:

>Du havde ret, ingen forskel, åbner ikke

Har du prøvet: Start -> Kør -> 'sfc /scannow'?

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 10:38

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> Serveren afviser mine mails...
>
> / Jean
>
> Er ved at scanne med Housecall nu !
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 10:47

Kispus skrev:
> Er ved at scanne med Housecall nu !

Ok, lad mig høre resultatet!

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 10:56

> Ok, lad mig høre resultatet!
>
> Mvh Jean

Den fandt ingen virus !!
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 10:58

Kispus skrev:
> Den fandt ingen virus !!

Okay, så beklager jeg. Den har ellers de samme symptoner. Så kan jeg
desværre ikke hjælpe.

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 10:59

> Den fandt ingen virus !!
> John

Hvilket navn brugte du til Bluemail ? kan ikke se dig !
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 11:00

Du kan eventuel stadigvæk skrive en mail, så kan jeg sende et program, som
kan det samme som Jobliste... så kan du derudfra se, om det er et program,
der forudsager problemet.

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 11:12

> [...]
> kan det samme som Jobliste... så kan du derudfra se, om det er et program,

Pænt af dig, men i det halve sek. vinduet er åben, kan jeg nå at
se at der ingen programmer er kørende.
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 11:56

Kispus skrev:
> Pænt af dig, men i det halve sek. vinduet er åben, kan jeg nå at
> se at der ingen programmer er kørende.

Ja, men det er heller ikke programmerne, det er 'processer', der er nøglen.
Jeg vil råde dig til at prøve programmet og så sende et screenshot til
mig... over de processor, der kører...

Mvh Jean

Fra : reno

Dato : 28-07-03 23:33

Hej nu har jeg prøvet det, den kan ikke finde en virus, det kan da ikke være
meningen at jeg skal formatere og installere igen. der må da vre en løsning
herpå.
mvh. reno

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 11:06

In dk.edb.system.ms-windows, Jean wrote:

>Gå ind under "Søg" og søg efter om du har en exe-fil

Bare lige lidt generelt: Windows XP søger ikke i skjulte mapper og
systemmapper som standard. Det skal man selv vælge, når man søger,
for ellers udelukkes jo en del filer.

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 11:18

"Lars Stokholm" skrev
> Bare lige lidt generelt: Windows XP søger ikke i skjulte mapper og
> systemmapper som standard. Det skal man selv vælge, når man søger,
> [...]

Jeg HAR markeret system/under o.s.v men stadig intet.
jeg har også søgt på: *.*exe
den er der bare ikke !!!
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 11:58

Kispus skrev:
> Jeg HAR markeret system/under o.s.v men stadig intet.
> jeg har også søgt på: *.*exe

Og du har osse markeret "Vis skjulte filer og mapper" i Funktioner -->
Indstillinger --> Vis og så søgt efter "testing"...?Programmet/virussen
ligger nemli' som en skjult fil...

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 12:37

"Jean" skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger nemli' som en skjult fil...
>
> Mvh Jean
>
> Også det JA, og har også kørt: Start -> Kør -> 'sfc /scannow'?
Men hold da kæ.... efter genstart var skærmopløsningen 4 (fire mb)
det var bare en farvelade af negative og posetive "farver"
jeg installerede så min skærmdriver igen og genstartede, så var
den på plads igen.
Men problemet er der stadig !!!!!
John

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 13:01

Kispus skrev:
> og har også kørt: Start -> Kør -> 'sfc /scannow'?
> Men hold da kæ.... efter genstart var skærmopløsningen 4 (fire mb)

Ja, men det var jo heller ikke mit forslag...

Det var denne virus, min bror havde og som har samme symptoner, som din PC.
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_SPYBOT.
GEN

Symptoner:
Kan ikke åbne msconfig, regedit og joblisten (taskmanager).

Mvh Jean

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 13:03

In dk.edb.system.ms-windows, Jean wrote:

>Ja, men det var jo heller ikke mit forslag...

Årh hold da op.

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 13:11

Lars Stokholm skrev:
> Årh hold da op.

Det var ikke ment som en hån på nogen måde. Det var nærmere fordi han
svarede på mit indlæg...

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 13:26

> Det var ikke ment som en hån på nogen måde. Det var nærmere fordi han
> svarede på mit indlæg...
>
> Mvh Jean
>
> HALLO-HALLO !!
Ned på jorden begge to, det var da et forsøg værd, alt skal da prøves,
især når Pc,en kører så godt som den gør (lystrer det mindste vink)
Men jeg håber da stadig, at der kommer et "Lyst hoved" med løsningen,
for der er jo en løsning, der er bare hvor !!!
Mvh. John
(Det er bare en 700 Mhz Athlon m. 384 Mb Ram m. 2 diske
tilsammen 40 Gb.)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 13:28

In dk.edb.system.ms-windows, Kispus wrote:

>Ned på jorden begge to

Det var bare en lille misforståelse. :)

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 13:32

Kispus skrev:
> HALLO-HALLO !!
> Ned på jorden begge to...

Jeg synes da ellers jeg var meget diplomatisk....

Mvh Jean

PS. Jeg tror nu stadigvæk det er en virus...

Fra : Jean

Dato : 28-07-03 13:31

Jeg skrev:
> Det var denne virus, min bror havde og som har samme symptoner, som din
PC.

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_SPYBOT.

Her er linket, så det kan åbnes:
http://makeashorterlink.com/?X6D643965 (klik og vent!)

Mvh Jean

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 14:00

> PC.

> [...]
John

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-07-03 23:34

Kispus skrev:

> Har kørt den med negativt resultat.

Vil det sige at den fandt virus, eller?

Hvad sker der hvis du i din Windows-mappe finder Regedit.exe og
omdøber den til Regedit.com og derefter kører den? Vil Regedit
køre så?

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 11:04

In dk.edb.system.ms-windows, Kispus wrote:

>og sidst reparation med XP skiven.

Jeg er ikke helt klar over hvad sådan en reperation gør, men har du

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-03 13:47

In dk.edb.system.ms-windows, Kispus wrote:

>Når jeg i kør-boksen skriver: msconfig sker der intet, jo disken arbejder
>men intet kommer frem.

Har du prøvet Windows Update og/eller Service Pack 1a?

Fra : Kispus

Dato : 28-07-03 19:55

"Lars Stokholm" skrev >
> Har du prøvet Windows Update og/eller Service Pack 1a?

Jeg har efter reparation med skiven installeret SP1 og intet andet,
men problemet var der jo med alle opdateringer !!
John

Fra : reno

Dato : 29-07-03 10:54

Hej har løst problemet, den " nemme" format c. også installere forfra øv
mvh. reno

Fra : Kispus

Dato : 30-07-03 15:51

Har nu hentet alle update, det hjalp heller ikke, åbnede så i fejlsikret
tilstand og der virkede det hele.
Markerede så: Indlæs alle enhedsdriver.
Lukkede helt ned og startede igen, men problemet er der stadig.
Mvh. John

Fra : Kispus

Dato : 01-08-03 04:23

Problemet løst !!

Jeg kom ved en fejl til at logge mig på som Administrator,
og da jeg aldrig tidligere havde været logget på som sådan,
ja så vendte Xp tilbage til standard instillingerne.
Da jeg så fik ændret det så jeg logger på med mit navn,
ja så virkede det hele, både Ctrl/Alt/Del samt
msconfig i kørboksen.........Så blev man så klog
og jeg sparede en formatering.
Hilsen og tak til jer i tråden.
John

Fra : Jean

Dato : 01-08-03 17:29

Kispus skrev:
> [...]
> ja så virkede det hele, både Ctrl/Alt/Del samt
> msconfig i kørboksen.........Så blev man så klog

Okay, lyder underligt... men bare det virker!

Mvh Jean