Ny mobil telefon til erstatning for min ga~
Fra : Martin

Dato : 27-07-03 23:07

Jeg skal ud og have fat i en ny telefon da min nokia 3310 er ved at være
noget værre bras!
Den er 1½år gammel, knapperne er ikke hvad de har været og batterilevetiden
er mildest talt grinagtig. Selvom jeg for det meste (og især i starten)
sørgede for at telefonen blev helt afladt inden jeg smed den i opladeren.
Hvilket sælgeren i øvrigt påstod slet ikke var nødvendigt, det var kun ved
"gammeldags" genopladelige batterier man skulle gøre sådan.

Jeg vil helst ikke give mere end 1500 og allerhøst 2000 for en mobil,
problemet er at jeg ikke har en hat forstand på hvilke mobiler der er noget
værd. Vil nødig efter et par måneder finde ud af at min nye telefon er noget
bras. Min kæreste har en 3510i, hvilket jeg synes virker som en meget
fornuftig mobil, men er ikke så meget for at gå efter nokia pga. mine
dårlige erfaringer med min 3310.

Har tænkt lidt over hvad min nye mobil skal have af ting og sager:
-Mulighed for wap/mms
-Farvedisplay
-Lang batterilevetid, med go taletid
-Et batteri der ikke er dødt efter 1års brug
-Den skal være enkel og funktionel uden alt for meget pop
-gerne FM radio (evt. som xtraudstyr)
-gerne mulighed for selv at rode med eks. ringetoner på computeren og smide
dem over på via et datakabel eller infrarød
-Og have et eller andet form for programmeringssprog, (ligesom nokia's nyere
telefoner der undersøtter java applikationer skrevet til dem) så jeg kan
lege lidt med den :)

Har foreløbig kigger på følgende mobiler
Sony Ericsson T68i og T310
Nokia 5100 (rimelig dyr ikke?)

Nogen der har erfaring med ovenstående eller andre lignende telefoner? Har
bl.a. hørt at de "joysticks" på SE's telefoner skulle være noget træls
noget?

MVH og tak for hjælpen
Martin

Fra : JMo.

Dato : 27-07-03 23:19

"Martin" <mcmartin@FJERNofir.dk> wrote in

> [...]
> jeg smed den i opladeren. Hvilket sælgeren i øvrigt påstod slet ikke
> var nødvendigt, det var kun ved "gammeldags" genopladelige batterier

1½ års levetid på batteriet er ikke unormalt. (men du kan så også købe nye
for ca. 180,- og opefter)

Fra : Martin

Dato : 28-07-03 13:34

JMo. wrote:
> 1½ års levetid på batteriet er ikke unormalt. (men du kan så også købe nye
> for ca. 180,- og opefter)

Jeg havde også tænkt på at købe et nyt batteri. Men efter at have
snakket med en kammerat der havde samme problemer med sin 3310, hvor det
ikke hjalp med et nyt batteri, er jeg ikke glad for at bruge penge på det.

MVH
Martin

Fra : John K

Dato : 27-07-03 23:47

"Martin" <mcmartin@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

*SNIP*

> [...]
>
> Nogen der har erfaring med ovenstående eller andre lignende telefoner? Har
> bl.a. hørt at de "joysticks" på SE's telefoner skulle være noget træls

Jeg har selv en T610 - og er blevet rigtig glad for joystick'et.

Overvej eventuelt også den nye Siemens M55.

Mvh

John

Fra : MaRk

Dato : 28-07-03 00:11

> [...]
nyere
> telefoner der undersøtter java applikationer skrevet til dem) så jeg kan

Overvej Siemens S55, ikke helt sikker på det med radio...

-Fardisplay (dog kun 256 farver men gangske udemærket, bedre end T68i og
T310 bla)
-God lyd
-Fleksibel, mht alt iden næsten, spil billeder osv..
-Godt mobilcam (extra udstyr)
-gprs, wap
-Hurtig T9, mms, ems
-Hurtig menu, hurtiger end 3310...
-Fornuftig størrelse og pænt design (min mening)

Koster 1869 hos tk shopping.
Se evt også på M55, kender den ikke, men ser fed ud...

Mvh
Mark

Fra : Claus Andersen

Dato : 28-07-03 10:49

Hej
Jeg har en Siemens S55 og er meget glad for den.
Den er lille med alle de ting som en normal dødelig har brug for i en mobil.
Købt for 1999,- inkl. kamera. Fås meget billigere i dag.
Medfølgende software til computer gør det en leg at lave forskellige
opsætninger på mobil samt Outlook mm.
Batteri 300 timer i stby. og det holder helt klart, efter jeg har testet det
et par gange med op til 340 timer, og det er ret godt.
Der er ikke radio i telefonen men det findes vist i de nyere Siemens
modeller.
Menuerne virker lidt som et forsøg på at lave det Windows agtigt men det
virker rigtigt godt. Det kræver nok en lille smule tilvænning men så er det
ikke noget problem, da det er logisk opbygget.
Ellers skulle jeg mene at den indeholder resten af det du har ønsket for
mobilen.
God jagt

Hilsen
Claus

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-07-03 14:01

Hejsa,

"Martin" <mcmartin@FJERNofir.dk> wrote in message

> [...]
> bras. Min kæreste har en 3510i, hvilket jeg synes virker som en meget
> fornuftig mobil, men er ikke så meget for at gå efter nokia pga. mine

Jeg har en T310, den er jeg rigtig glad for - den er ikke særlig dyr (1 kr.
med Telia Xpres var hvad jeg gav for den - og så var den ikke SIMlåst). Den
har også - så vidt jeg kan se - de muligheder du vil have i den. Lige
bortset fra FM Radio, der er via et specielt headset med indbygget radio.
Joystick'et har jeg ingen problemer med, det fungerer faktisk ret godt
syntes jeg.

Om batteriet er dødt eller ej efter 1 år - det ved jeg ikke... Men det er
vel ikke unormalt at det ikke holder specielt meget længere hvis det bliver
ladet dagligt...

** Lars

Fra : Martin

Dato : 28-07-03 15:55

Lars Knudsen wrote:
> Om batteriet er dødt eller ej efter 1 år - det ved jeg ikke... Men det er
> vel ikke unormalt at det ikke holder specielt meget længere hvis det bliver
> ladet dagligt...

Nej det var også min mistanke da jeg købte min 3310, derfor sørgede jeg
for at aflade den helt næsten hver gang den skulle oplades. Men i dag
kan jeg snakke ca. 10 minutter lige efter en opladning før telefonen går
ud (uden forudgående advarselsbip). Hvorimod standby virker en 3-4 dage.

MVH
Martin

Fra : *gavtyven*

Dato : 28-07-03 16:25

Har du ikke fået min mail ???

Fra : Martin

Dato : 28-07-03 19:29

*gavtyven* skrev:
> Har du ikke fået min mail ???
Nej det har jeg ikke, huskede du at fjerne FJERN i min email adresse?

MVH
Martin
mcmartin@FJERNofir.dk
som i mcmartin(snabela)ofir(punktum)dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-07-03 07:32

Hej Martin,

> Nej det var også min mistanke da jeg købte min 3310, derfor sørgede jeg
> for at aflade den helt næsten hver gang den skulle oplades. Men i dag

Det forsøgte jeg mig også med - det gør ikke den store forskel på levetiden
syntes jeg. Altså i forhold til at slatlade telefonen, når den har et Li-ion
batteri... Lidt surt at de ikke lever længere - men heldigvis kan man da
købe dem uoriginalt!

** Lars