Intel vs. Asus vs Gigabyte
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 23:12

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig videre.

Jeg vil til at samle mig en ny maskine, men jeg hænger fast ved valget
af bundkort, er der nogen som har erfaringer med de tre kort her, da
alle som jeg har spurgt har givet mig forskællige og modsigende svar
indtil nu.
De tre bundkort som jeg mangler lidt hjælp til er følgende.

GIGABYTE
GA-8KNXP, Intel 875P, > 3600 MHz, RAID133, SATA, LAN, Audio, Dual
DDR3200

INTEL
Bonanza, Intel i875P, AGPx8, > 3600MHz, ATA100, Giga-LAN, SATA, Dual
DDR3200

ASUS
P4C800/Deluxe, Intel i875P, AGPx8, > 3800MHz, DDR3200, SATA, Gigabit
LAN

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt videre i det her, det
jeg har hørt indtil nu er at Asus har en stor fejl procent på de der
bundkort og at deres USB2 er dårlig, Gigabyte har jeg hørt at det skal
man holde sig fra da der ikke er andet end bøvl med det, Intel har jeg
så ikke hørt noget om endnu.

//hm

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-07-03 23:49

Jge har et intel men ikke dette du har her men et ældre et med 845pe
chipsetet D845pebt2 og det kører som en drøm. Ingen problemer har jeg haft
med det i det halve år jeg har haft det. Så intel bundkort er gode hvis du
ikke tænker på at overclocke.

mvh
Thomas

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 28-07-03 14:17

<H.Madsen> wrote in message

>snip<

Jeg ville ikke gå efter nogle af de tre kort. Asus P4C800 har ikke Gigabit
LAN på CSA bus og der er ganske rigtigt en høj fejlprocent på dem. Gigabyte
er den bløde mellemvare, og Intel er ikke just en overclockers favorit.
Skulle jeg anbefale et motherboard med Canterwood chipset, må det blive Abit
IC7 eller IC7-G hvis du skal bruge Gigibat LAN.
----
Anders

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 28-07-03 15:09

eller et asus p4c800-E som har gigbit lan på csa bus'en.

mvh
Thomas

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 28-07-03 15:13

"Thomas Strøm Larsen" <tholar31@hotmail.com> wrote in message
> eller et asus p4c800-E som har gigbit lan på csa bus'en.

Kan det allerede købes i DK?

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 28-07-03 19:29

ja alle edb butikker med respect for sig selv har det.

for at nævne nogle
www.shg.dk
www.midtdata.dk

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 28-07-03 20:36

"Thomas Strøm Larsen" <tholar31@hotmail.com> wrote in message
> ja alle edb butikker med respect for sig selv har det.

> [...]

Ok. Det ændrer dog ikke min anbefaling af Abit IC7.
---
Anders

Fra : Peter

Dato : 29-07-03 14:00

Jeg vil dog anbefale Gigabyte, det er kvalitet det de laver og har en meget
meget lav fejl procent.

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-03 17:30

Tak for alle svaren, jeg har ikke besluttet mig endnu, håber at det
falder på plads, ellers må man jo bare have 2 pc.