MS Windows
briani 27239
Mit system starter ikke altid op, Hvad ske~
Fra : Jakob

Dato : 27-07-03 22:31

Jeg kører win xp pro, på en athlon 1700 maskine med 512 mb ram. Jeg er
begyndt at opleve det underlige at maskinen ikke startet op når jeg
tænder den.

Jeg kan høre at der kommer strøm på og harddisken spinder op, men så
sker der ikke mere. Der bliver ikke sendt signal til skærmen og Boot
bippet udebliver, hvis jeg så restarter maskinen går den normalt igang
!!!!

Hvad dælen kan der være galt ??? Normalt funger den fint men en gang har
jeg været ude for et uprovokeret sammenbrud hvor den meldte om alvorlig
undtagelsestilstand mm.

Gode råd modtages med kyshånd.

Findes der evt sharewareprogrammer man kan bruge til at teste sit
hardware med ???

Jeg skal måske lige nævne at maskinen er ret varm da jeg kører med 12 dB
blæsere, men har kørt uden problemer temmelig længe.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Locknet

Dato : 28-07-03 10:01

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sker der ikke mere. Der bliver ikke sendt signal til skærmen og Boot
> bippet udebliver, hvis jeg så restarter maskinen går den normalt igang

Jeg har det samme problem med en Pentium I maskine med win 98,
så det er nok ikke xp's skyld. Jeg har haft mistanke til netkortet
(kvaliteten). Det sker
at maskinen pludselig ikke kan gå på nettet hvorefter den uden videre kan
igen et par uger senere.
I disse perioder starter maskinen uden problemer!
Jeg håber nogen kan hjælpe dig/os.

Fra : Jakob

Dato : 28-07-03 13:48

> [...]
> igen et par uger senere.
> I disse perioder starter maskinen uden problemer!

Tak, det vil jeg lige holde øje med

Fra : Doktoren

Dato : 28-07-03 15:19

Jeg havde problemet engang. Det var et defekt grafikkort... Prøv at se
om du ikke kan låne et grafikkort et sted, og prøv at skifte det
ud.... Håber det lykkes for dig :)