Unormalt?
Fra : Luffe

Dato : 27-07-03 22:19

Hejsa
Er det unormalt at være 17 (pige)og ikke have lyst til sex?
Jeg føler ubehag ved tanken om nærkontakt med et andet menneske, og jeg har
aldrig pillet ved mig selv er det unormalt?
Jeg har intet imod at holde i hånd eller kysse, men bliver det for intimt
får jeg det dårligt.... Er stadig jomfru, har overhovedet ingen erfaringer,
er det bare derfor?
Håber nogen gidder at svare....

Knus

Fra : bolette43

Dato : 27-07-03 22:31

Hejsa,
Det er garanteret ikke unormalt. Tag det bare roligt. Du skal nok få
lyst når tiden er inde. *S*
Hilsen Bolette

http://www.kandu.dk/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-07-03 22:38

Luffe <OSVALD@e-mail.dk> skrev:

Hej

> Er det unormalt at være 17 (pige)og ikke have lyst til sex?

Lidt.

> [...]

> Jeg har intet imod at holde i hånd eller kysse, men bliver det for
> intimt får jeg det dårligt.... Er stadig jomfru, har overhovedet

Nogen har meget præstationsangst omkring sex første gang. Hvis det er det du
har, så lad tiden råde. I det mindste vil du holde hånd og kysse, og det er
jo lige som der det meste sex starter. På et tidspunkt føler du nok klar til
at tage næste skridt og gå i seng med en fyr. Måske skal du bare møde den
rigtige eller måske skal du bare føle dig mere parat.

Alternativt har du et traume af én eller anden slags, der gør at sex
skræmmer dig, eller gør at intim kontakt får dig til at have det dårligt,
men det vil ikke være min første antagelse, da det kan være så meget andet,
f.eks. generthed, nervøsitet osv.

> Håber nogen gidder at svare....

Selvfølgelig gider nogen det

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : HrSvendsen

Dato : 28-07-03 00:33

Luffe wrote:
> [...]
> Jeg har intet imod at holde i hånd eller kysse, men bliver det for
> intimt får jeg det dårligt.... Er stadig jomfru, har overhovedet

Der er ikke nogen, der er trygge ved at svare en 17-årig pige angående
sexualitet. Du er alt for ung til sådanne sager og bør overhovedet ikke
interessere dig for den slags. Vent roligt 7-8 år endnu.

Hvad angår det at holde hånd og kysse, så hold op med det. Koncentrer
dig om din skole og det at blive en god husmor. Vær en god ven, vis
ældre mennesker respekt og ær dine forældre.

Og få dig et andet nick end Luffe.

Fra : Nussepigen

Dato : 28-07-03 01:46

"Luffe" <OSVALD@e-mail.dk> wrote in

> Hejsa
> Er det unormalt at være 17 (pige)og ikke have lyst til sex?
> Jeg føler ubehag ved tanken om nærkontakt med et andet menneske, og
> jeg har aldrig pillet ved mig selv er det unormalt?

Ja det er helt normalt for kvinder hele livet igennem. 90% er frigide og
mange ældre på 50 år har aldrig haft fornøjelse ved sex eller fået orgasme.
Der er intet at være bekymret for, du er helt normal - Kaukasiske kvinder
er ikke skabt til sex.

Der er kun 10% som har en seksualitet på højde med mandens, og det er
medfødt hos disse piger, og de har masturberet lige siden de var spæde, og
fået orgasme som 8-årige. Det er sådan nogen mænd efterspørger, så du skal
nok regne med at forblive singel hele livet, eller lade dig nøjes med en
kedelig overvægtig mand fra internettet

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 28-07-03 08:57

"Nussepigen" <nussepigen@nussepigen.> skrev i en meddelelse
> [...]
orgasme.
> Der er intet at være bekymret for, du er helt normal - Kaukasiske kvinder

Jeg tror du har ret... Mark´s indlæg var vist mere sådan fra "mandens"
synspunkt, med baggrund i mandens tanker... Jeg har haft en kæreste som også
(lyder det til) engang imellem /kun/ gik i seng med mig fordi hun syntes det
var synd at jeg ikke "fik noget" (og hun elskede mig dengang og ville gerne
holde på mig)... Så, du er sikkert nogenlunde/lidt normal, ja og typisk for
de kvinder jeg har mødt/møder...

Derudover har jeg adskillige gange forsøgt at være ærlig over for kvinder
(er jeg ikke sød?), og f.eks. spørge om de vil bolle, men hver gang går de
helt i baglås og tror nærmest at jeg vil voldtage dem eller lignende... Jeg
havde faktisk lige i sidste uge sendt en sms til en sød 17-årig pige, hvor
jeg spurgte om hende eller hendes veninde ville være med til noget
uforpligtende sex, men det skulle jeg vist aldrig have gjort (LOL)... De gik
helt amok og i bagløs - .....jeg var vildt ucharmerende og det syntes de
lige fra starten af og alt muligt pis
Åndssvage, kvinder, tænker jeg bare...

Og her prøver jeg bare at være ærlig! Så meget for ærligheden........ Så det
jeg har lært, er at når man skal score piger og vil i seng med piger så skal
man få dem til at elske sig, ved at gå på det personlige (du er sød,
etc.etc.) og måske passe meget på fordi kvinder opfatter én selv som
nærgående/perverse osv, hvad jeg overhovedet ikke syntes jeg er...

> [...]
> nok regne med at forblive singel hele livet, eller lade dig nøjes med en

Tjaah, det er sikkert rigtigt nok
Men jeg håber at de 10% i virkeligheden er højere, f.eks. 1/3?
Pigerne i denne gruppe, opfatter jeg som tilhørende den gruppe af piger som
vi mænd kan lide

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-03 09:35

"Nussepigen" <nussepigen@nussepigen.> wrote in message

> Det er sådan nogen mænd efterspørger, så du skal
> nok regne med at forblive singel hele livet, eller lade dig nøjes med en
> kedelig overvægtig mand fra internettet

Er det ikke mest de kedelige, overvægtige mænd fra internettet, der primært
efterspørger seksuel erfaring?

Med venlig hilsen
Børge

--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-03 09:31

"Luffe" <OSVALD@e-mail.dk> wrote in message

> Er det unormalt at være 17 (pige)og ikke have lyst til sex?

Det ved jeg ikke noget om. Jeg synes nu ikke, du skal lægge for meget i,
hvad der er normalt eller ikke normalt, da vi jo alle er unikke
personligheder.

> Jeg føler ubehag ved tanken om nærkontakt med et andet menneske, og jeg
har
> aldrig pillet ved mig selv er det unormalt?

Hvad mener du med "unormalt"? Det kan ikke være unormalt aldrig at have
pillet ved sig selv, da det traditionelt betragtes som forbudt for børn at
gøre det, og jeg mener heller ikke, det er specielt usædvanligt at føle
> [...]

> Jeg har intet imod at holde i hånd eller kysse, men bliver det for intimt
> får jeg det dårligt.... Er stadig jomfru, har overhovedet ingen

Det er svært at sige, hvad der er årsag og virkning. Er du jomfru, fordi du
ikke kan lide nærhed, eller kan du ikke lide nærhed, fordi du aldrig har
prøvet det?

Det er dog min oplevelse, at en helt anden meget væsentlig faktor er, at vi
alle har en slags privat urørlighedszone omkring os, som vi helst ikke vil
have, andre mennesker kommer ind i. Den er mest tydelig i f.eks. busser og
tog, hvor passagerer kan markere deres territorium ved at stille en taske
eller lægge en avis på sædet ved siden af og lægge personlige effekter på et
evt. bord foran sig. Jeg oplever selv ubehaget ved nærhed som en følelse af,
at min bevægelsesfrihed bliver begrænset, mens andre kan føle, at luften
bliver taget fra dem. Det er dog ikke hele forklaringen. En mere
sandsynligvis forklaring handler nok om, at vi mennesker har forskellig
følsomhed i forhold til omgivelserne, som kan have meget at gøre med hvor
meget frygt, vi har med i bagagen fra tidligere. Det kan føles som en masse
usynlige følehorn, som kan have forskellig længde, og som skaber ubehag, når
de bliver "bøjet" af noget, der kommer indenfor en radius svarende til disse
følehorns længde - og de kan være flere meter lange. Heldigvis bliver
følehornene kortere, efterhånden som vi erfarer, at vi ikke behøver så lange
følehorn, fordi omgivelserne ikke længere betragtes som fjendtlige. Omvendt
kan de også blive længere, når omgivelserne opfattes om mere fjendtlige.

En anden væsenlig faktor er (naturligvis) dit eget syn på din egen krop. Det
er lettere at acceptere intimitet, hvis man tror på, man er værd at holde
om.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 28-07-03 11:24

"Luffe" <OSVALD@e-mail.dk> skrev:

Hejsa. Jeg håber du forstår at sortere de "lamme" indlæg fra - dem kommer
der desværre altid nogle af.

> Er det unormalt at være 17 (pige)og ikke have lyst til sex?

Det vil jeg ikke mene, men det afhænger jo nok af "hvorfor" du ikke har
lyst.

> Jeg føler ubehag ved tanken om nærkontakt med et andet menneske, og jeg
har
> aldrig pillet ved mig selv er det unormalt?

Hvorfor så ikke prøve det? Undersøg dig selv lidt - måske du vil finde det
dejligt.

> Jeg har intet imod at holde i hånd eller kysse, men bliver det for intimt
> får jeg det dårligt.... Er stadig jomfru, har overhovedet ingen
erfaringer,
> er det bare derfor?

Måske, måske ikke. Det kan du sådan set kun selv svare på. Hvis du engang
har oplevet at en fyr gik over dine grænser, kunne det være en forklaring på
din frygt samt at du får det dårligt. Hvis det er tilfældet skal du nok
indstille dig på at arbejde lidt med det, fx. tale om det med en fortrolig
ven(inde). Men har du aldrig oplevet noget ubehageligt i den retning, er det
sikkert bare almindelig nervøsitet, hvilket der heller ikke vil være nogen
skade gjort, ved at tale med nogen om.

> Håber nogen gidder at svare....

Naturligvis.

Venligst Anita

Fra : WeirdLabs

Dato : 28-07-03 17:44

> [...]
har
> aldrig pillet ved mig selv er det unormalt?
[snip]

Hmmm... For mig lyder det her som om at du har én eller anden psykisk
blokering af en slags.
Det kan være mange ting der gør det. Opdragelse (pæne piger gør ikke 'den
slags'), overgreb eller ren og skær tilfældighed...

Hvis det her er noget der virkelig går dig på, er det nok en god idé at
finde en psyk. at snakke med for at få afklaret hvad det er der gør at du
"stikker af" hver gang det bliver intimt.
Og det er nok også en god idé at prøve at undersøge dig selv. Pil lidt, rør
ved dig selv og læg mærke til hvilke tanker det er der dukker op når du gør
det, for det er det der afslører hvad det er der er 'galt'. -Ja, og oven i
det er onani altså også en skide god måde at blive fortrolig med sin krop
på, og det er meget vigtigt hvis du gerne vil ha' et godt sex-liv senere
(når du er klar til det).
Men vigtigst af alt; prøv at få bugt med den psykiske barriere der er inden
i dig så du kan udvikle dig og blomstre op. Ikk' ?

Bamse-kram fra
WeirdLabs

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-03 18:55

"WeirdLabs" <weirdlabs@hotmail.com> wrote in message

> Hvis det her er noget der virkelig går dig på, er det nok en god idé at
> finde en psyk. at snakke med for at få afklaret hvad det er der gør at du
> "stikker af" hver gang det bliver intimt.

Enig. Da Luffe kun er 17 år, skal forældrene dog nok involveres i det.

> [...]
gør
> det, for det er det der afslører hvad det er der er 'galt'.

Det skal hun til gengæld være mere forsigtig med. Der kan dukke tanker op,
som kan være svære eller umulige at have med at gøre, især hvis man er alene
med dem.

Måske kan vi accepterer, at hun bruger denne gruppe til at fortælle om de
tanker, der dukker op, hvis de bliver for stærke? Jeg kan selvfølgelig bare
tilbyde, at hun kan skrive til mig på min private e-mailadresse, så det er
hermed gjort. Jeg er ikke psykolog, og vil naturligvis ikke bringe de tanker
videre, som bliver sendt til mig privat, omend jeg vil forbeholde mig ret
til at besvare de elektroniske (og andre) breve, jeg modtager.

> Men vigtigst af alt; prøv at få bugt med den psykiske barriere der er
inden
> i dig så du kan udvikle dig og blomstre op. Ikk' ?

Helt enig. Jeg er jo selv et godt(?) eksempel på, hvor galt det kan gå, hvis
man ikke gør det eller gør det for sent.

Med venlig hilsen
Børge
e-mail: brahbech@post8.tele.dk