Store problemer med ATA controller
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-03 20:24

Hej

Jeg har et MSI 865PE NEo2 fis2r bundkort

Dertil er der 2 normale ATA controllere... og så en promise S-ata/p-ata
controller, som har een P-ata udtang, og så er der ellers 4 S-ata stik, ved
ikke om denne controller betjener alle 4, eller kun 2 af dem!?

Men jeg har nu ikke nogen S-ata enheder,, og vil derfor meget gerne have
denne controller til at fungere som normal ata controller...

Jeg ville køre min Plextor brænder seperart på denne enhed, eller min
systemdisk....

Controlleren kan åbenbart ikke "se" min brænder, da den køre ata33 ?? for
når jeg fx tilslutter en harddisk og brænderen, så kan den kun se
harddisken...

Hvis jeg sætter min systemdisk på denne controler, så genstarter pc´en når
den prøver at boote fra harddisken!!! eller den når til hvor man lige kan se
windows XP starte op, og så går den kold.... Det må være nogle drivere eller
sådan noget??

Der er noget der heder "Winxp promise SATA378 (tm) IDE controller under
enheder for "SCSI and RAID controllers"
Når jeg har tilsluttet brænderen til denne, siger XP "enheden kan ikke
starte" det har den i hvertfald sagt, ved ikke hvad den sagde, når jeg både
havde en harddisk og brænder tilsluttet. Der mener jeg faktisk dog at den
virkede.. Men den vil altså ikke boote fra systemdisken.. Bios har under
boot options selvfølgelig mulighed for at vælge denne SATA controller,
master eller slave

ved nogen hvad der er galt?

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-07-03 22:17

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede.. Men den vil altså ikke boote fra systemdisken.. Bios har under
> boot options selvfølgelig mulighed for at vælge denne SATA controller,

Du kan ikke køre med cd-rom drev eller andre atapi enheder på en raid
controller.
Raid controlleren er kun til harddiske.
Formentligt står det også i din manual, det har stået i manualen til begge
de bundkort jeg har haft med raid.
Harddisken burde du dog kunne få til at virke.
Husk at der ikke kan benyttes cable select på en raid controller.
Håber at det kan hjælpe dig lidt.