Hvilke vogne opfylder dette?
Fra : Alex Jensen

Dato : 27-07-03 20:11

Hej NG

Vi er en familie på 5, der overvejer at investere i en brugt campingvogn. Da
vi er førstegangskøbere er det lidt en jungle derude

Har i nogle forslag til en god brugt vogn eller hvor jeg med fordel kan søge
dem på nettet inden vi besøger forhandleren, hvis den maksimalt må have en
totalvægt på 1050 kg og have plads til 5 personer (de kunne f.eks. være
"alm." seng i hver ende og en enkeltkøje i en af enderne).

AJ

Fra : postbakken

Dato : 27-07-03 20:41

vi har købt en brugt vogn som vi er rigtigt glade for, der er køje senge i
den ene ende og dobbelt seng/ stor siddeplads i den anden ende og så er der
en enkelt seng/siddeplads over for køkken og toilet, god plads til alle. den
vejer vist godt nok 1075kg i total vægt! den hedder
LMC sista 480 vi slap med 25000kr da den er lidt brugt men i rigtig god
stand.
håber i finder en vogn i bliver glade for
venligst
Maiken

Fra : Alex Jensen

Dato : 28-07-03 08:23

Hej

Er det muligt at læse om/se denne vogn på nettet nogle steder?

Mvh

AJ

Fra : postbakken

Dato : 28-07-03 09:58

jeg har et digital camera så jeg kan da lige gå ud i indkørslen og tage et
par billeder og sende til dig hvis du gerne vil se!!!

Fra : Alex Jensen

Dato : 28-07-03 10:17

Det må du meget gerne - også gerne indefra. (husk at fjerne FJERNDETTE fra
e-mail-adressen).

På forhånd tak!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-07-03 20:59

Det er svært at svare på uden at kender børnenes aldre. - eller rettere:
Sengetider. - og om I har behov for at bruge vognen uden fortelt.

Nu handler det jo også om temperament (det har jeg lidt af ) og jeg kan
ikke holde ud at skulle sidde i 2 timer og holde kæft i mørke (undskyld mit
danske) fordi børnene er lige ved at falde i søvn og jeg først bliver træt 2
timer senere.

Bruger man forteltet meget er problemet lidt mindre (men ikke helt væk). Så
sidder far og mor i forteltet medens børnen falder i søvn og alle er glade;
i hvertfald indtil forældrene skal til køjs.

Vi har følgende "familiemønster": en på 3 år der går i seng kl 8-9, to på 10
og 12 år der går til køjs ved 10-11 tiden og to natteravne til forældre der
har svært ved at sove før midnat.

Vi valgte (ved et lykketræf) en LMC køjevogn hvor der er en dør mellem
børneafdelingen (2 køjer og en siddegruppe der laves til seng) og
"voksenafdelingen" (alm siddegruppe hvor vi sover, køkken og toilet). Det
har vist sig ekstremt praktisk. Jeg tror ikke døren tager så meget af lyden,
men i guder hvor er det rart man kan tænde lyset når man "roder rundt" om
aftenen.

Det kan jeg meget klart anbefale. Når man er 5 bor man jo lidt tæt i en
campingvogn, så den slags små forskelle gør et stort udslag.

Desværre viste det sig at campinglivet ikke appelerer til 2 af familiens 5
medlemmer, så efter 2 sæsoner har vi aftalt at vi også skal noget andet i
ferierne; og derfor sat vognen til sag. - se evt. køb/salg NG'en...

Held og lykke

/Bjarke

PS: Med 3 børn er et tørrestativ og en en knage-stang vigtigere end meget
andet. Det er det bedste ekstraudstyr vi har købt ....

Fra : Alex Jensen

Dato : 28-07-03 08:22

Hej Bjarke

Vores børn er 1, 2 og 8, og vi vil have et godt fortelt, hvor vi kan sidde
om aftenen, mens børnene sover. De 2 mindste går i seng ved 20-tiden mens
den ældste bliver længere oppe. M.h.t. at få dem til at sove, har vi fundet
ud af (vi har lånt en vogn denne sommer ...) at køre dem i søvn i deres vogn
og flytte dem til vognen, når de sover. Det har vi haft bedst resultat med.
Hvilken LMC har i valgt, og kan man læse om den på nettet nogle steder?

Mvh

AJ

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bg1aun$21sm$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-07-03 18:44

Det er en 535TK. Jeg ved ikke hvad T'er står for, men K'et står for "Køje".
Jeg er jo ved at sælge den, så jeg kan sende dig nogle af de billeder jeg
har sendt til interesserede købere.

De er på vej til en e-mail om 2 sekunder ....

/Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-07-03 18:54

Lige en kommentar mere:

Vi har af bitter erfaring lært, at det kan være både lidt dyrt, besværligt
og ærgeligt at skulle skifte vogn efter et år eller 2, bare fordi man har
købt en vogn der kun lige dækker det behov man har her og nu. Når I går og
kigger på vogne, måler køjer, udtænker "godt nok" løsninger med ekste køjer
osv, så husk, at I måske bliver så glade for vognen, at den også skal passe
når børnene er vokset, 10,20, 30 eller 40 cm og har fået andre
sendetider/vaner. Det ændrer sig jo næsten fra år til år i den alder.

/Bjarke

PS: forleden gik jeg og irriterede mig over at jeg havde fået taget for
tykke strømper på. - det viste sig at jeg var kommet til at tage sønnens
sandaler på (12 år !!). Hvor bliver de hurtigt store ....

Fra : postbakken

Dato : 28-07-03 10:36

jeg ved ikke om I kender siden men jeg syntes den er god især til os
nybegyndere i campingværden! www.campingferie.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-07-03 13:03

> [...]
> totalvægt på 1050 kg og have plads til 5 personer (de kunne f.eks. være
> "alm." seng i hver ende og en enkeltkøje i en af enderne).

Vi har selv lige købt en brugt CV, en Tabbert 4500, der er 5 sovepladser i,
3 ved rundsiddegr. og 2 køjer

det er en ældrer vogn men i OK stand, købt ved en forhandler til 13.000 kr
med 3 mrd 100% garanti, gælder også forteltet

Vi købte den ved Hilmars Camping i Skive, har aldrig før fået så fin en
behandling, hverken ved bilkøb eller noget

ved denne forhandler er der lidt mere info om den
http://www.nhcamping.dk/default.php3?ID=1157&RecordID=6734

Mvh Jesper

Fra : JuNi

Dato : 28-07-03 14:16

Har i adskillige år holdt ferie i en Hobby 460T med tre børn, og to voksne,
i den normale udførelse med rundsidde gruppe i bag, og almindelig sidde
gruppe foran. I den almindelige siddegruppe som når bordet er klappet ned er
der soveplads til to personer, og kan lukkes af med skydedøre. Her har jeg
indtettet en ekstra køje for oven, så der derved er plads til tre bør, dette
har givet mulighed for at de to "gamle" stadig kunne sidde og få sig en kop
kaffe om aftenen uden at lyset forstyrede børnene.
Fortelt er udemærket, men det er stadig en stor fordel at man alle har
mulighed for at sove i campingvognen, specielt under vejs, og ved sene
ankomster, og dårligt vejr.
Ole

Fra : Alex Jensen

Dato : 29-07-03 06:56

Hvad har du ca. givet for at lave en ekstra køje?

AJ

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-07-03 07:38

Alex Jensen wrote:

> Hvad har du ca. givet for at lave en ekstra køje?

Jeg har set det lavet for under Kr. 500...

Men vær varsom! Punkterne der skal bære køjen skal have fat i vognens
træskelet. Hvis ikke vil den nok kunne holde sig selv men næppe længe med
belastning. Der er praktisk talt ingen bæreevne i væggene alene. En løsning
kunne være at lade ben gå helt til gulvet så væggene kun skal styre - men
der ville jeg heller ikke have den store tillid til holdbarhed.

Noget andet Alex. Kunne du ikke se lidt nærmere på de links der er angivet
nedenfor i min signatur? Ved at følge dem kunne du gøre det lettere for
mange at læse indlæggene... ;)

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står