Star Wars spørgsmål (A New Hope) spoiler!
Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-07-03 19:21

sad lige og genså A New Hope - nu kom jeg til at spekulere på dette: hvorfor
snakker C3PO som om han ikke kender Obi-Wan? - da Luke renser dem siger C3PO
at R2D2 rabler løs om hans tidligere ejer, en Obi-Wan Kenobi.... burde han
ikke vide hvem det er? - flueknepperi? - ja måske, men et eller andet skal
jeg jo belemre jer filmnørder med
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Lind

Dato : 27-07-03 19:28

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke vide hvem det er? - flueknepperi? - ja måske, men et eller andet skal

Ja, det er lidt mystisk, men vi må jo gå ud fra at C3PO får hukommelsestab i
III'eren, så han glemmer alt om Anakin og Obi-Wan. Han ved åbenbart heller
ikke noget om at Leia er datter af Amidala og Anakin, og at Leia og Luke er
søskende - så der må simpelthen ske et eller andet med ham.
Hvis ikke, så bliver jeg endnu mere skuffet over Lucas end jeg efterhånden
er ved at være.

Mvh
Peter Lind

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 27-07-03 19:34

> [...]
> ikke vide hvem det er? - flueknepperi? - ja måske, men et eller andet skal

Ikke nødvendigvis. Han er en robot.. Han har sikkert fået sin hukommelse
slettet eller noget... Men der er jo et kapitel endnu af den nye prequel
trilogi, så måske får vi det forklaret der?

HC

Fra : Rasmus Mejer Christe~

Dato : 27-07-03 20:00

Dette er et spørgsmål som tit bliver stillet og jeg mener at have læst at
Luacs ville komme med en ordentlig forklaring på dette i Episode III - men
vi får se gør vi... :)

- Noget andet som jeg kom til at tænke på - hvor mange scener deler Obi-Wan
egentlig med C3PO i de nye film? Det er ikke mange så vidt jeg husker...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-07-03 20:44

Ja vi får se - jeg må indrømme - efter at have set de gamle (og jeg kan godt
lide de nye - har dem på dvd) synes jeg at de nye stort set aldrig skulle
have været lavet, de er simpelthen ikke i klasse med da gamle og med henblik
på der kun er et afsnit tilbage synes jeg der er langt fra de gamles "feel"
til de nye - hvis du skal kæde de to trilogier sammen med kun et par timer
skal 3'eren være super super god... jeg tror desværre ikke lucas har det i
sig.
Der var lidt følelse af de gamle når vi ser the sandpeople i etteren og owen
lars og kone i 2eren, men alt i alt er der for stor forskel - teknoligien i
de gamle er osse for dårlig i forhold til - millenium falcon kan dårligt
flyve "hyperspace" - i de nye er alle fartøjerne topklasse etc. - en skam
men sån er det. De skulle med vilje have droppet al cgi og brugt den gamle
teknik noget mere, det kunne de sagtens have gjort, de gamle er stadig i
topklasse mht effekter og det der ikke ville holde den dag i dag kunne de så
have lavet med cgi.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-07-03 22:29

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> skrev:

> [...]
> sagtens have gjort, de gamle er stadig i topklasse mht effekter og
> det der ikke ville holde den dag i dag kunne de så have lavet med cgi.

Nejda. Under den gamle republik var tingene nye og det hele var tiptop.
Under imperiets styre er tingene forfaldet og teknologien har taget et
skridt baglæns eller, der er ikke nyudviklet noget, så det er det gamle man
må blive ved med at lappe på. Det giver fint mening. Der er - må man
formode - tyve år mellem episode III og IV, hvor imperiet har viftet med
jernnæven og holdt al udvikling nede.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-07-03 07:38

> [...]
> må blive ved med at lappe på. Det giver fint mening. Der er - må man
> formode - tyve år mellem episode III og IV, hvor imperiet har viftet med

Ja ok jeg er helt med på historien og det, men jeg kan ikke rigtigt sætte
fingeren på hvad det er der ikke overbeviser mig - jeg håber som sagt osse
3eren bliver fantastisk og jeg kan osse lide både 1eren og 2eren, men
alligevel er der et eller andet der bare gør de adskiller sig for meget, men
jeg lader tvivlen om 3eren komme lucas til gode, men jeg frygter han ikke
har det i sig mere... kan osse være man er blevet for krævende - da jeg så
de gamle star wars - ihvertfald empire strikes back og jedi (jeg var lige
ung nok til a new hope i biffen) var jeg nærmest i chok over at den slags
kunne laves - spørgsmålet er om en ny generation vil få samme oplevelse med
de nye - hvis det sker er det jo fint nok... men jeg ved ikke om det
forholder sig sån eller de unge i dag vil have mere

Fra : CybaMerc

Dato : 27-07-03 21:58

A long time ago in a galaxy far, far away....
sniper_Nolight wrote:

[snip]

>burde han ikke vide hvem det er? - flueknepperi?

Lucas har forlængst afsløret, at C-3PO og R2-D2 får slettet
hukommelsen.

[snip]

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-07-03 22:13

> Lucas har forlængst afsløret, at C-3PO og R2-D2 får slettet
> hukommelsen.

det er i orden så - han slipper for yderligere kritik

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 28-07-03 07:35

CybaMerc wrote:
> Lucas har forlængst afsløret, at C-3PO og R2-D2 får slettet
> hukommelsen.

Hvad så med Obi Wan?

Fra : David T. Metz

Dato : 28-07-03 17:22

Nicolai Zoffmann Heiredal skriblede:

> Hvad så med Obi Wan?

Han får udført plastikkirurgi?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Brian Nielsen

Dato : 28-07-03 17:29

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <nicolai@heiredal.dk> wrote in message

> Hvad så med Obi Wan?

Eller Owen Lars. Han har jo tilbragt masser af tid sammen med C-3PO ifølge
Episode II,
så hvorfor genkender han ikke C-3PO i Episode IV?

/Brian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-03 18:09

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> writes:

> Eller Owen Lars. Han har jo tilbragt masser af tid sammen med C-3PO ifølge
> Episode II,
> så hvorfor genkender han ikke C-3PO i Episode IV?

Af samme grund som du ikke genkender en bestemt Mazda 626F.

--
Peter B. Juul, o.-.o Q: How many games PR people does it take to
The RockBear. ((^)) change a lightbulb?

Fra : Martin Møller

Dato : 28-07-03 21:02

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Af samme grund som du ikke genkender en bestemt Mazda 626F.

Findes der ikke kun én C-3PO. Det er jo Anakin selv der bygger ham.

Martin

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 28-07-03 21:27

Martin Møller wrote:

> Findes der ikke kun én C-3PO. Det er jo Anakin selv der bygger ham.
>
> Martin

Mener jeg også. Alle andre droids der minder om ham ser alligevel anderledes
ud.
R2 D2 kunne man bedre argumentere for ligner alle andre roboter, da han
sikkert er et samlebåndsprodukt. Alligevel er der inden R2 units (eller
hvordan man betegner hans type ) der ligner ham 100%.
hygge,
Nicolai

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-03 22:08

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> writes:

> Findes der ikke kun én C-3PO. Det er jo Anakin selv der bygger ham.

Ja, af gamle dele fra andre C-3PO-modeller. Det er en meget almindelig
droid-type og Obi-Wans manglende genkendelse af denne specifikke enhed
er ikke urimelig - under antagelse af, at han ikke lyver.

Fra : CybaMerc

Dato : 29-07-03 22:57

A long time ago in a galaxy far, far away....
Martin Møller wrote:

[snip]

>Findes der ikke kun én C-3PO.

Der findes kun én C-3PO; men der findes masser af protocol droids. Der
går jo også 22 år mellem ep. II (hvor C-3PO får beklædning på - af
Padmé) og ep: IV. Det er ganske lang tid.

[snip]