Skærme
Fijala 3554
Problem med skærmbillede, der "hopper" - h~
Fra : Frederik Rygaard

Dato : 27-07-03 08:13

Jeg har købt en ny bærbar, hvor der efter en måned begyndte at vise sig en
periodisk fejl: skærmbilledet ser ud til nærmest at stå og "hoppe" op og
ned - ca.2-4
millimeter. Hvornår og hvor længe den gør det kan være meget svingede. Jeg
har prøvet at afhjælpe ved at reinstallere, så der kun har været Windows XP
på og så sat den op til netværket, hvor jeg bor. Der er stadig samme fejl -
uanset, om den er i nærheden af andre elinstallationer eller ej, om den er
tilsluttet netværket eller ej, og om den kører på batteri eller AC adaptor.
Computeren har i hele perioden stået på et skrivebord og har derfor ikke
lidt nogen overlast.

Alt tyder altså på en hardwarefejl - jeg kan faktisk ikke se, at det kan
være andet. Jeg tænker, at der meget kan være en løs forbindelse i relation
til
skærmen, og at den fejl er opstået ved at man har klappet skærmen op og ned.
Jeg vil dog lige forhøre mig her, om der er nogen, der kender til et sådan
problem, og om det kan være andet end en hardwarefejl, der burde være dækket
af garantien.

Jeg har nemlig lidt en diskussion med Føniks Computer, om der er en
hardwarefejl eller ej - de har på deres 1½ times test (som de ikke vil sige,
hvad går ud på, udover "at det er en standardtest") ikke observeret fejlen
og konkluderer derfor, at der ikke er nogen fejl. Så de vil give mig en
computer, der er i stykker, tilbage og kræver 300 kroner i gebyr for
undersøgelsen, for overhovedet at udlevere min computer. De er slet ikke til
at tale med om det her, så inden jeg pudser forbrugerklagenævnet på dem, så
ville jeg lige forhøre mig her i nyhedsgruppen.

Jeg håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe!
På forhånd tak
Frederik Rygaard

Fra : Frederik Rygaard

Dato : 29-07-03 22:56

Der er desværre ikke lige umiddelbart den store respons.

Jeg håber stadig på lidt respons, hvis der er nogen, der har noget at
bidrage med.

Mvh.
Frederik

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 15-08-03 16:00

Jeg er overbevist om at det du taler om er en hardware fejl, du kunne måske
forslå Føniks Computer at få en repratør i nærheden af din bopæl til at se
på den det er sådan forsikringer gør når noget skal erstattes så kan Føniks
Computer vel også bruge denne model. Venligst Glenn.

Svar på: