Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
2200 mAh'erne
Fra : Olesen

Dato : 27-07-03 15:07

Ang. mine nye opld. batterier.
Intet varer evigt, ejheller 2200 mAh.

Her idag jeg sku' tænde apparatet kom et glimt
og det slukkede igen.

Det bekræfter, at opld. batterier holder fuld effekt
får så pludselig at være flade. Fint nok.
Men batt. indic. på apparatet er så ikke meget
værd da den knabt nok når at melde ½ strøm osv..

Men nu ved jeg ca. hvor lang tid jeg kan bruge
batterierne før det er slut og det er ca. dobbelt
så lang tid som da jeg bruge dyre alkaliner.

Nu skal de vel også oplades 3-4 gange før
optimal brugstid er højere ?

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-07-03 17:54

Olesen wrote:
> Nu skal de vel også oplades 3-4 gange før
> optimal brugstid er højere ?

Øhh, den forstod jeg ik helt..

Du skal oplade dem ud fra hvad der står på batteriet... i dit tilfælde er
det nok 14 timer ved 220mA.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Olesen

Dato : 27-07-03 21:09

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, den forstod jeg ik helt..
>
> Du skal oplade dem ud fra hvad der står på batteriet... i dit tilfælde er
> det nok 14 timer ved 220mA.

Vi snakker vidst 6 timer ved max 1800 mAh istedet.
Jeg var sikker på, opld. batt. skal oplades
et par gange før de er optimale, men det var
måske i gamle dage...

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-07-03 21:31

Olesen wrote:
> [...]
>

> Vi snakker vidst 6 timer ved max 1800 mAh istedet.
> Jeg var sikker på, opld. batt. skal oplades
> et par gange før de er optimale, men det var

Jo mere blidt du lader på dine batterier jo længere holder de..

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Olesen

Dato : 27-07-03 22:16

> Jo mere blidt du lader på dine batterier jo længere holder de..

Jo hurtigere du er færdig med at oplade på dem, jo før kan du bruge dem *S*.
Der står også på batteriet, man kan lade dem i 2 tempi, en langsom og en
hurtig,
og der står ikke nævnt noget om holdbarheden.
Men ok. 400 gange opladning er godt nok til mig i forhold
til de ca. 1000 gange der ellers snakkes om..