Ekstern antenne?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-07-03 15:07

Hej,

Efter at have skiftet til Telmore (TDCs net) har jeg næsten aldrig
forbindelse der hvor jeg bor (udkanten af Odense centrum) - jeg har udmærket
forbindelse andre steder, så det kan vel kun skyldes at der åbenbart ikke
er en mast i nærheden?

Jeg kunne derfor tænke mig at installere en ekstra entenne. Som jeg kan se
det på thansen.dk kan man ikke få nogle antenner til T600 som kan tilsluttes
direkte til telefonen?

Hvad med de der repeater antenner de har (eks.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=157353358&n=283053516&pn=283054513) vil
de kunne hjælpe?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-03 15:09

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
udmærket
> forbindelse andre steder, så det kan vel kun skyldes at der åbenbart ikke

Der kan sagtens være en mast i nærheden, men du uheldigvis befinder dig i en
blind vinkel på din bopæl.

Antennerne spreder signalet i en 4-kløver-facon og befinder du dig i mellem
2 "kløverblade" er signalet meget dårligt (i en vis afstand fra masten).

> Jeg kunne derfor tænke mig at installere en ekstra entenne. Som jeg kan se
> det på thansen.dk kan man ikke få nogle antenner til T600 som kan
tilsluttes
> direkte til telefonen?

Ledningsstikket kan vel klippes af og et passende stik monteres..?

Alle mobiltelefoner anvender DIN-normerede stik.

Du skal formentlig have hjælp til crimpningen af stikket.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-07-03 15:56

> Ledningsstikket kan vel klippes af og et passende stik monteres..?
>
> Alle mobiltelefoner anvender DIN-normerede stik.
>
> Du skal formentlig have hjælp til crimpningen af stikket.

Sikkert, men en trådlås "forstærker"-antenne, som den jeg linkede til lyder
noget nemmere - men dur den til noget?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-03 15:59

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sikkert, men en trådlås "forstærker"-antenne, som den jeg linkede til
lyder
> noget nemmere - men dur den til noget?

Den ville jeg ikke ofre én krone på.

Køb du hellere en med kabelforbindelse.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-07-03 17:40

> Køb du hellere en med kabelforbindelse.

Kan man det til T600?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-03 18:09

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan man det til T600?

Nu må jeg skynde mig at bekende, jeg ikke kender denne telefon specifikt.

Har den overhovedet udtag til en kabelantenne..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-07-03 20:09

> Har den overhovedet udtag til en kabelantenne..?

Ikke sådan et rundt stik, som der er på T39 - de eneste "stik" på den er
bunden...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-07-03 20:08

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke sådan et rundt stik, som der er på T39 - de eneste "stik" på den er
> bunden...

På min gamle 2010 var der i den forbindelse et specielt (meget tyndt)
antennestik.

Er der også det her..?

--
Venlig hilsen