Yorkshire søger bekendtskab
Fra : Dennis Reffeldt

Dato : 27-07-03 10:55

Vores pragtfulde Odin (2 1/2år) med flot stamtavle søger en dejlig
ligesindet hun ....til intimt samvær.
Har ikke tidligere været sammen med dame.

Bdro

Fra : Kurt Becher

Dato : 01-08-03 04:20

"Dennis Reffeldt" <bdro@webtor.dk> skrev i en meddelelse
> Vores pragtfulde Odin (2 1/2år) med flot stamtavle søger en dejlig
> ligesindet hun ....til intimt samvær.
> Har ikke tidligere været sammen med dame.
>
> Bdro

Hej!

Vær lige opmærksomme på at der meget nemt kan ske ændringer i hundens
adfærd, hvis den får lov til at parre.

Den kan blive meget mere hanhund, end den er nu, med overdreven markering og
en mere "stejl" holdning over for andre hanhunde (især med tæver i
nærheden).

Hos hunde (læs: ulve) i flok er det kun alpha-hannen, der får lov til at
parre. At give jeres vidunder lov til at parre kan betyde at han skal tage
et ansvar på sine "skuldre", han måske ikke kan bære.

Det er selvfølgeligt individuelt fra hund til hund, men jeg synes bare lige,
jeg ville fortælle det, da det ofte er nogle menneskelige følelser vi lægger
på vore dyr. "Han skulle da næsten have lov...."

MVH