Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Digitalkamera < 2000,-kr...
Fra : Schulz

Dato : 27-07-03 10:30

Hejsa!

Vi venter tvillinger her til september. I den forbindelse vil vi gerne have
et digitalkamera, men desværre har vi ikke økonomi til et Canon A70, som jeg
drømmer om. Derfor vil jeg spørge jer eksperter her i gruppen om, hvad er
det bedste kamera til under 2000,-kr. Jeg har selvfølgelig selv kigget lidt
på det og fundet ud af følgende:

(Canon Powershot A60 > 2245,-kr)
(Olympus Camedia C-350ZOOM > 2280,-kr)
Canon Powershot A300 > 1949,-kr
Sony Cybershot DSC-P32 > 1985,-kr
Kodak Easyshare CX4230 > 1520,-kr
HP PhotoSmart 612 > 1445,-kr
HP PhotoSmart 620 > 1586,-kr
HP PhotoSmart 735 > 1913,-kr

Der er flere i kameraer i det prislag, men jeg kender ikke rigtig til de
mærker. Har jeg overset et godt tilbud?

Det, jeg lægger vægt på, er:

God billedkvalitet.
Mindst 2 Mpixel
God makrofunktion.
God service. (garanti/reklamationsret)
Gerne Optisk zoom. (Ikke en betingelse)
USB- og TV-tilslutning.
Skal bruge AA-batterier. (Har købt 4 stk. gode genopladelige incl. oplader)
BILLIGST MULIGT (desværre - Det er dyrt med tvillinger)

Hvad siger I? Jeg er meget åben for forslag og råd...

Med venlig hilsen
Martin Schulz
8600 Silkeborg

Fra : Schulz

Dato : 27-07-03 11:06

Hvad siger I til Sony DSC P2 til 1999,-kr?

Fra : Claus Lund

Dato : 27-07-03 11:43

> Hvad siger I? Jeg er meget åben for forslag og råd...

Jeg var lidt i samme situation før sommerferien - skulle godt nok ikke ha'
tvillinger, men ville ha' et digital kamera med på ferie, og havde ikke råd
til drømmekameraet.

Mit valg faldt på Kodak CX4300 - ingen optisk zoom men 3,2 MP til ca.
1600,-. Dertil et 128 MB MMC til ca. 400,-.

Kvaliteten af billederne er OK - også når jeg sammenligner med et 4 MP
Canon, som jeg tidligere har lånt. Lysfølsomheden er dog ikke helt så god.

Betjeningen sker vis en menu og er lidt langsommelig - men enkel nok.

Selvfølgelig savner jeg af og til zoom, men de 3,2 MP give mulighed for at
beskære en del, og stadig få en rimelig kvalitet. Til prisen må man nok
vælge mellem zoom og højere opløsning.

Har ikke fortrudt valget, og om et år eller to når der er råd til noget
bedre, er det et fint ekstra kamera til at lægge i bilen el. lign.

Mvh Claus

Fra : Poul R. Thomsen

Dato : 28-07-03 21:53

Hej
Du nævner HP735
det har 3 x optisk zoom, 3,2 MP
jeg købte det hos www.bjtrading.dk til
1941.- incl. moms, porto og efterkrav og jeg er rigtig godt tilfreds med
både kamera og sælger.
ps. postdanmark mener dog at de har krav på 8,- kr. for at overføre beløbet
til afsender, det er skandaløst når man har betalt for at få varen sendt på
efterkrav!!!
v.h. Poul

Fra : Anders Lund

Dato : 29-07-03 14:11

Poul R. Thomsen wrote:
> ps. postdanmark mener dog at de har krav på 8,- kr. for at overføre
> beløbet til afsender, det er skandaløst når man har betalt for at få
> varen sendt på efterkrav!!!

Er der ikke noget med at man kan trække de 8 kr fra i skat eller sådan
noget? Jeg spurgte nemlig sidste gang jeg fik sådan en og fik afhvide at jeg
kunne trække det fra. Jeg kan bare ikke huske hvor henne?