Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Priser på Gran Canaria.
Fra : Frank Horsøe

Dato : 27-07-03 10:08

Hej i gruppen.
Står for at skulle på ferie til enten Kreta eller Gran Canaria, hvor jeg
samtidig vil købe et Canon G3 eller Olympus C-5050. Men er der nogle
faldgruber man skal passe på ( jeg er klar over at jeg ikke får en
DK-manual, og at kameraet i tilfælde af fejl sandsynligvis skal tilbage til
forhandleren).
Er der nogen der har været et af de 2 steder og kender en ca. pris på
ovennævnte kameraer.
Kom med jeres gode eller dårlige erfaringer.

Hilsen Frank

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 27-07-03 10:15

> Er der nogen der har været et af de 2 steder og kender en ca. pris på
> ovennævnte kameraer.
> Kom med jeres gode eller dårlige erfaringer.
>
> Hilsen Frank

Canon har en 1 årig europæisk garanti, så du kan få det repareret i Danmark.

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Frank Horsøe

Dato : 27-07-03 10:31

Jeg mener at have læst på en af fotokædernes hjemmeside at de ikke vil
reparere kameraer der er købt udenfor DK, på trods af "europa-garantien".
Men jeg håber da at jeg har læst forkert

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 27-07-03 10:48

"Frank Horsøe" <horso@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at have læst på en af fotokædernes hjemmeside at de ikke vil
> reparere kameraer der er købt udenfor DK, på trods af "europa-garantien".
> Men jeg håber da at jeg har læst forkert

Jeg er ved at købe et canon kamera i Tyskland, så jeg tjekkede det og fik
denne mail tilbage fra det danske canon center:

Hej Lars

Tak for din henvendelse.

Du er omfattet af den Europæiske reklamationsret, som også gælder Tyskland

Du kan sende det defekte kamera til følgende adresse:

Canon Danmark A/S

Hørskætten 26

2630 Tåstrup

Att. Itservice.

Vedlægge følgende:

Kopi af købsbevis, hvis produktet er omfattet af reklamationsret.

Tydelig fejlbeskrivelse

Tydelig navn, adresse og telefon nr. (Fast net og mobil nr.).

Hvis det er noget som er uden for reklamationsret, vil der blive fremsendt
et tilbud

Ved afslag på tilbud vil der blive opkrævet et håndteringsgebyr på kr. 350,-
ekskl. Moms.

Du må regne med en reparations tid på 14 - 30 dage.

Med venlig hilsen

Canon IT-center

Fra : max

Dato : 27-07-03 14:43

> [...]
> ekskl. Moms.
>
> Du må regne med en reparations tid på 14 - 30 dage.

Det var dog en vildt lang rep tid.. Det kan de næsten
ikke være bekendt..-max-

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 27-07-03 15:08

> Det var dog en vildt lang rep tid.. Det kan de næsten
> ikke være bekendt..-max-

Man får det man betaler for, 4000 kr. for et Canon s50 synes jeg er billigt.

Desuden er der ikke meget elektronik under garanti, som du får repareret på
under 2 uger.

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : max

Dato : 27-07-03 15:19

> [...]
>
> Desuden er der ikke meget elektronik under garanti, som du får repareret på

Jeg er ikke expert, men det lyder for dårligt. Jeg har heldigvis
købt mit kamera i Tyskland og bruger det tyske værksted, de har
rep. mit kamera 2 gange og det tog 3 - 4 dage begge gange, plus
fragt 2 -3 dage hver vej. Den ene gang blev kameraet væk, så fik
jeg et nyt med det samme.. En måned senere ringe Emery, nu
havde de fundet kameraet, så havde jeg 2..)) Sefølig bad jeg
dem sende det til Fuji..-max-

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 27-07-03 15:36

> [...]
> jeg et nyt med det samme.. En måned senere ringe Emery, nu
> havde de fundet kameraet, så havde jeg 2..)) Sefølig bad jeg

Det er da service der vil noget, jeg er dog ikke så forvænt med god
service(Læs: Bare jeg får min ting repareret er jeg glad).

Jeg er dog klar over, at når jeg kan få et top kamera til 4000,-, har de
skåret et eller andet væk.

Men jeg er dog glad for at høre at der stadigt er forhandlere der laver god
service, det er lidt sørgeligt, når man som jeg kan huske de steder, hvor
man har fået god service når noget gik galt, uden at skulle tænke over det.

MVH
Lars Helmer Andersen