Thomas Treo, en "musikanmelder", eller hva~
Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 27-07-03 05:39

Hvornår indser EkstraBladets "musikanmelder" Thomas Treo, at han bør holde
sig fra at "anmelde" kunstnere han ikke bryder sig om, eller har fordomme om
i forvejen?
Senest hans anmeldelse af Robbie Williams i Parken som han giver sølle 2
stjerner! (alle de andre "rigtige" musikanmeldere var helt oppe på 6
stjerner, og publikum var ligeledes begejstrede!) - Kilde:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=278898&templateID=9210
Man kan nogen gange have "manden" mistænkt for at have skrevet sine
"anmeldelser" på forhånd, og i stedet opholde sig i baren under hele
koncerten (hvis han da overhovedet var tilstede i Parken!)
Det er i orden at være negativ i sine anmeldelser, men Thomas Treo er det
hver gang!
Jeg er efterhånden kommet til den konklusion at hvis Thomas Treo har anmeldt
en koncert (eller en cd) og givet den mindre end 3 stjerner, så har det
været rigtig godt (eller værd at investere i).
Er det bare mig der har det sådan?

/Michael.

Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 27-07-03 10:02

Jeg giver dig faktisk ret! Da jeg hørte at koncerten havde fået 2 stjerner
vidste jeg straks at Treo havde været manden bag dem!

Efter min mening var det en af de absolut fedeste koncerter set i lang tid.
Senest så jeg Springsteen i parken... men helt ærlig... Robbie var sku
bedre. Og nej, det er ikke fordi jeg kun hører pop genren. Hører alt, og er
også stor Springsteen fan. Men damm Robbie fik liv i parken på en hel unik
måde!

Kommer han igen er jeg klar!

Kenneth

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-07-03 10:05

> [...]
> sig fra at "anmelde" kunstnere han ikke bryder sig om, eller har fordomme

Han kan jo nok ha' ret i, at RW's tekster til tider er rimelig tynde, og
Strong er et ret godt eksempel. Jeg tror, at Treo sammenligner RW med andre
populære kunstnere som Coldplay, Blur og Oasis, og sammenlignet med dem er
han jo helt klart også en kompromisløsning tilpasset det helt unge,
europæiske publikum. Han er med andre ord langt mere radiovenlig på godt og
ondt. Jeg ejer selv flere cd'er med ham, men substans er der mere af i
Coldplay. Jeg var ikke til koncerten i Kbh., men det lyder også som et meget
generelt angreb Treo sætter ind. Om det er retfærdigt, kan man så diskutere,
for så er det jo ikke længere blot en koncertanmeldelse.

/Ulrik.

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 27-07-03 11:28

Nu er der forskel på melankolsk klage-rock (jeg er selv Coldplay-fan og de
var FEDE til Roskilde) og popmusik! Hver ting til sin tid

--
Best regards - Med venlig hilsen
Jakob Hoppermann - Jakob Høppermann

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-07-03 12:27

"Jakob Høppermann" <iVER_uRT@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er der forskel på melankolsk klage-rock (jeg er selv Coldplay-fan og de
> var FEDE til Roskilde) og popmusik! Hver ting til sin tid

Ja både og, synes jeg. RW er jo ikke decideret popmusiker, men bevæger sig
meget på grænsen mellem pop og rock. Både hos Coldplay og RW hører man
tydeligt Beatles-inspirationen, som det vel nærmest er in hos britiske bands
at udstille (stort set alle RW's mid8's er Beatles...). På mig virker det
som om, at RW gerne til tider vil tages lige så "seriøs" (alvorlig) som
eksempelvis Coldplay, og mon ikke det er der, problemerne opstår for Treo??
Jeg kender ham ikke, men det er mit gæt

/Ulrik.

Fra : Stampe

Dato : 27-07-03 10:20

On Sun, 27 Jul 2003 06:39:14 +0200, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@hotpop.com> wrote:

>Hvornår indser EkstraBladets "musikanmelder" Thomas Treo, at han bør holde
>sig fra at "anmelde" kunstnere han ikke bryder sig om, eller har fordomme om
>i forvejen?

Det indser han aldrig for anmeldere af hans type elsker at skrive
anmeldelser om musik de på forhånd har dømt dårligt.

> [...]
>koncerten (hvis han da overhovedet var tilstede i Parken!)
>Det er i orden at være negativ i sine anmeldelser, men Thomas Treo er det

Det passer faktisk ikke. TT elsker musik andre ikke kender. Jo færre
der kender det jo bedre er det pr. definition. Men så snart et band
sælger flere end 100 eksemplerer af deres cd eller spiller på et sted
med plads til flere end 50 betalende får det kniven.

> [...]
>en koncert (eller en cd) og givet den mindre end 3 stjerner, så har det
>været rigtig godt (eller værd at investere i).

Nej - i min bog er TT DK's største musiksnob. Men jeg må indrømme at
hans negative anmeldelser er underholdende læsning. De gode (dem af
band ingen kender og ingen nogenside kommer til at kende) er derimod
rendyrket røvslikkeri.

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 28-07-03 09:23

> [...]

> "anmeldelser" på forhånd, og i stedet opholde sig i baren under hele
> koncerten (hvis han da overhovedet var tilstede i Parken!)

Jeg tror muligvis der er flere der har det sådan. Jeg husker ikke navnet på
anmelderen, og husker ikke engang præcist om det var Ekstra Bladet eller
B.T., men efter jeg i september 1998 havde været i London til Mike Oldfield
koncert på Horse Guards Parade, læste jeg anmeldelsen, som foruden at være
middelmådig, også gav forkerte referencer. Et nummer blev beskyldt for at
være blevet spillet tre gange (det blev dog spillet 2 gange - en gang som
ekstra nummer), og flere numre (bl.a. Ommadawn) blev beskyldt for at være
dårligt udført . . . ja mon ikke - de blev slet ikke spillet!

/Thomas

Fra : Peter Theglev

Dato : 28-07-03 12:36

Michael Alø-Nielsen wrote:

> [...]
> en koncert (eller en cd) og givet den mindre end 3 stjerner, så har det
> været rigtig godt (eller værd at investere i).

også kendt som Thomas Terror …

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-07-03 15:47

<m-alo@hotpop.com> wrote:

>Er det bare mig der har det sådan?

Nopes. Endnu en god grund til ikke at købe den elendige skodavis.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
MSN: h2ns@nospam.dk

Fra : Pilgaard & Lindskov

Dato : 28-07-03 17:04

"> Nopes. Endnu en god grund til ikke at købe den elendige skodavis.

> --
> Hans Pedersen, Esbjerg.
> MSN: h2ns@nospam.dk

__________________________
Uanset hvad nogen som helst udtaler sig om den koncert.... Så var det den
fedeste koncert-oplevelse - jeg nogensinde har haft! Og jeg tror (og er
sikker på), at mange deler min opfattelse..

RW er den største entertainer uden sammenligning (i min verden i alt
fald....) og han formår at have alle med sig.

Den stemning, der var i Parken, var fuldstændig ubeskrivelig - og det er
noget, der vil sidde i mig i meget meget lang tid. TAK til alle Jer, der var
der - for at gøre det hele uforglemmeligt!!!

Det var fanme en god koncert - synd for Thomas Treo, der helt åbenlyst gik
glip af det...

Venlig hilsen Tina

PS. Thomas Treo dummer sig tit. Sidste gang, jeg husker, var med DAD's
"Soft Dog", som han sablede ned - indtil han hørte den 2.gang og skrev
undskyld flere gange i træk... Det var sgu pinligt...

Fra : Christian Muus

Dato : 28-07-03 17:21

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@hotpop.com> wrote in message
> [...]
> en koncert (eller en cd) og givet den mindre end 3 stjerner, så har det
> været rigtig godt (eller værd at investere i).

Hæ hæ, var der nogen der læste "Sig din mening"-siderne i EB i dag? Skal
lige forsvare mig med, at jeg læste avisen på arbejdet *g*

Fra : Peter Theglev

Dato : 29-07-03 07:33

Christian Muus wrote:

> om

> anmeldt

> Hæ hæ, var der nogen der læste "Sig din mening"-siderne i EB i dag? Skal
> lige forsvare mig med, at jeg læste avisen på arbejdet *g*

Selv TV2 Lorry brugte to udsendelser på Thomas T og harmdirrende fans.