MS Windows
briani 27239
Xp pro CPU
Fra : Dan Pedersen

Dato : 26-07-03 22:39

Jeg har en bærbar med en cpu 600 Mhz, men når jeg åbner Denne
computer>Egenskaber>Generelt skriver den noget forskelligt hver gang eks.:
597Mhz eller 495Mhz .
Kan man regne med at det er den nøjagtige hastighed den skriver, og hvor får
den oplysningerne fra.
Under opstart står der 600 Mhz.
Mvh
Dan

Fra : Kim Nielsen

Dato : 27-07-03 01:33

"Dan Pedersen" <dan@.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eks.:
> 597Mhz eller 495Mhz .
> Kan man regne med at det er den nøjagtige hastighed den skriver, og

Bærbare computer har strømbesparende funktioner indbygget i alle chips
inkl.. CPU'en.

Hvis der skrives 597 MHz er det nok måle unøjagtighed (fx. da 9 x 66
Mhz =
594 Mhz).
495 Mhz er nok når der spares på strømmen, da det sker ved at nedsætte
CPU
klokken (+ MB Ic'er) og så spares der strøm.

Jeg har selv en Pentium 100, men da bus og klok hænger sammen er det
"kun"
en 1,5 x 66 = 99 Mhz, så jeg er blevet snydt lige som dig, eller også
tog
marketings afdelingen bare overhånd (meget almindeligt).

--
- § - Kim Nielsen - § -