folketælinger
Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 26-07-03 22:22

Hej gruppe
Er der en der ved om folketælinger på dansk data arkiv er nede, når jeg
søger får jeg at hvide at der er 0 resultater at vise, også når jeg søger på
en person jeg er sikker på.
mvh. Preben

Fra : Evald Adamsen

Dato : 26-07-03 22:58

Hej

Det virker godt nok her.....lige nu

Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Bent Mortensen

Dato : 26-07-03 22:41

Hej Preben
Den virker når jeg går ind på den

Venlig Hilsen
Bent Mortensen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-07-03 22:48

> [...]
> Er der en der ved om folketælinger på dansk data arkiv er nede, når jeg
> søger får jeg at hvide at der er 0 resultater at vise, også når jeg søger

Har du checket, at der er en folketælling,
som er indskrevet, så du kan søge i den?

Mvh.Bodil.

Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 26-07-03 22:58

Det er unaset hvilket år jeg vælger
mvh. Preben
"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f22f740$0$24713$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Hugh Watkins

Dato : 27-07-03 01:03

"Preben Poulsgaard" <Futtog@tdcadsl.dk> wrote in message news:3f22f116$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> søger får jeg at hvide at der er 0 resultater at vise, også når jeg søger på

Hej Preben

Heller skriv din sporgsmål her

og vi andre kan prøve det også

jeg har brugt det helel dag som hjelp til WinKiperi

hvis det ikke virke
det var PGA jeg laveded stav fejl

nogne gang det køre langsomt og lavede et "time out"
man skal bar gentag sit omgang

HugH W

Fra : Preben Müller

Dato : 27-07-03 08:23

Ved med sikkerhed, at Ringsted Kæbstad 1845 IKKE virker. Er opført som
tilgængelig

Test den aktuelle ft med peder, eksempelvis eller Jens

Kommer der intet resultat, så er der ingen adgang

Mvh

Preben Müller

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 27-07-03 09:45

On Sat, 26 Jul 2003 23:22:27 +0200, "Preben Poulsgaard"
<Futtog@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>søger får jeg at hvide at der er 0 resultater at vise, også når jeg søger på

Det skyldes i de fleste tilfælde, at man bruger en forkert stavemåde
eller indtaster for mange oplysninger.

Fortæl _præcist_, hvad du indtaster i søgeformularen, så har vi en
mulighed for at hjælpe.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-07-03 12:21

Lars J. Helbo <lars@salldata.dk> skrev Sun, 27 Jul 2003 10:45:22 +0200

>Det skyldes i de fleste tilfælde, at man bruger en forkert stavemåde
>eller indtaster for mange oplysninger.

Tællingen Sorø, Ringsted, Ringsted Købstad, FT-1845, C4161
er ikke tilgænglig på serveren uanset hvor meget eller hvor lidt du
indtaster - selvom den iflg. oversigten skulle være det.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 27-07-03 13:34

On Sun, 27 Jul 2003 13:21:16 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Tællingen Sorø, Ringsted, Ringsted Købstad, FT-1845, C4161
>er ikke tilgænglig på serveren uanset hvor meget eller hvor lidt du
>indtaster - selvom den iflg. oversigten skulle være det.

Jamen det har du da fuldstændig ret i. Det understreger jo så
rigtigheden af det jeg skrev. Hvis Preben Poulsgaard havde fortalt os,
hvor og hvordan han søger, så havde vi haft muligheden for at give et
ordentligt svar med en præcis forklaring på problemet.

Men så længe vi ikke ved, hvilket sogn det drejer sig om og hvordan
han søger, så kan det kun blive gætteri - og det er da ikke særligt
produktivt, vel?
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-07-03 16:50

Lars J. Helbo <lars@salldata.dk> skrev Sun, 27 Jul 2003 14:34:00 +0200

>Men så længe vi ikke ved, hvilket sogn det drejer sig om og hvordan
>han søger, så kan det kun blive gætteri - og det er da ikke særligt
>produktivt, vel?

Klart nok. Jeg havde ikke bemærket at der var to Preben'er i tråden. Jeg
troede det var Preben Müllers indlæg du svarede på.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 27-07-03 14:08

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message news:t9d7ivsvs405ok6kc59okh32isvfqn9633@news2.tele.dk...
> [...]
> er ikke tilgænglig på serveren uanset hvor meget eller hvor lidt du
> indtaster - selvom den iflg. oversigten skulle være det.

Jeg er enight KUN 1801 Ringsted Købstad virke

B6756 er OK

C0633 og C4161 er ikke

Hugh W

amt sorø navn jens X sogn
Følgende er tilgængeligt -
6 poster fundet
Sorø, Ringsted, Ringsted Købstad, FT-1801, B6756, <<<< OK

78 post(er) opfylder søgekriterium

Sorø, Ringsted, Ringsted Købstad, FT-1845, C4161, Ny/New

Sorø, Ringsted, Ringsted Købstad, OE-1771, C0633,

2 gang

Sorø, Ringsted, Ringsted Landsogn, FT-1801, C0735,

97 post(er) opfylder søgekriterium

Sorø, Ringsted, Ringsted Landsogn, FT-1834, C4820,

Deraf vises 100 poster PRUT og død

Sorø, Ringsted, Ringsted Landsogn, FT-1845, C2689,

Deraf vises 100 poster
<< PRUT igen

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

************** searches tests prøve **********************

was SORØ a sogn at this time ?
http://www.geocities.com/Heartland/Flats/9991/sogne/sogn_s.htm

oh amtet

Ringsted Ringsted Sorø
Ringsted Kbst. Ringsted Sorø
Ringsted Landsogn Ringsted Sorø

3595 post(er) opfylder søgekriterium
Deraf vises 100 poster

Kilde: FT-1850
Navn: Søren Jensen
Alder: 32Civilstand: Ugift
Erhverv: Tjenestefolk
Fødested: Haraldsted S, Sorø A
Sogn: AllindemagleHerred: Ringsted
Amt: SorøStednavn: Allindemagle Bye
Husstands-/familienr: 1.Matr.nr/adresse: Allindemaglegaard
Antal familier/hus: 1
Indtastningsnr: c0929Løbenr.: 12

so the HERRED is on the machine

http://www.geocities.com/Heartland/Flats/9991/amter/soroe.htm

Benløse is not
Bringstrup

236 post(er) opfylder søgekriterium
Deraf vises 100 poster

Kilde: FT-1801
Navn: Jørgen Jensen Køn: M
Alder: 52
Stilling i husstanden: Mand Civilstand: Gift
Erhverv: Huusmand med Jord
Sogn: Bringstrup Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Bringstrup Bye
Husstands-/familienr: No 12 Nr. ægteskab: 1
Indtastningsnr: C0731 Løbenr.: 58

Bråby Braaby

303 post(er) opfylder søgekriterium
Deraf vises 100 poster

Kilde: FT-1801
Navn: Morten Jensen Køn: M
Alder: 67
Stilling i husstanden: konens fader Civilstand: Enke
Erhverv: aftægtsmand
Sogn: Braaby Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Braabÿe Bÿe
Husstands-/familienr: 4 Nr. ægteskab: 1
Indtastningsnr: C0066 Løbenr.: 23

61 post(er) opfylder søgekriterium
Kilde: FT-1801
Navn: Jens Jensen Køn: M
Alder: 57
Stilling i husstanden: Husbonde Civilstand: Gift
Erhverv: Bonde og Gaardbeboer samt Sognefoged
Sogn: Farendløse Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Farringløse Bye

Kværkeby is not
IT is BUT is case sensitive to a space after the name

166 post(er) opfylder søgekriterium
Deraf vises 100 poster

Kilde: FT-1801
Navn: Christian Jensen Køn: M
Alder: 48
Stilling i husstanden: husbonde Civilstand: Gift
Erhverv: bonde og gaardbeboer
Sogn: Kværkeby Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Qværkebye Byn
Husstands-/familienr: 1 Nr. ægteskab: 2
Indtastningsnr: C0116 Løbenr.: 1

som stednavn

78 post(er) opfylder søgekriterium
Kilde: FT-1845
Navn: Jens Jensen Køn: M
Alder: 22 Civilstand: Ugift
Erhverv: Tjenestekarl
Fødested: Beenløse sogn, Sorø amt
Sogn: Kværkeby Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Kværkeby
Husstands-/familienr: 26 Matr.nr/adresse: en gaard
Antal familier/hus: 1
Indtastningsnr: c2460 Løbenr.: 199

Nordrupøster is not

Technical Information (for support personnel)

a.. Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E14)
Line 1: Incorrect syntax near '*'.
/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp, line 152

b.. Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; Q312461)
14 post(er) opfylder søgekriterium
Kilde: FT-1834
Navn: Margrethe Jensen Køn: K
Alder: 25 Civilstand: Gift
Erhverv: hans Kone
Sogn: Benløse Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Ringsted Felled
Husstands-/familienr: 27 Matr.nr/adresse: et Huus
Indtastningsnr: C4930 Løbenr.: 138

ringsted som sted navn

Kilde: FT-1845
Navn: Niels Jensen Køn: M
Alder: 13 Civilstand: Ugift
Erhverv: deres Børn
Fødested: Haraldsted S., Sorøe A.
Sogn: Ringsted Landsogn Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Ringsted Kloster
Husstands-/familienr: 37 F2 Matr.nr/adresse: et Huus
Antal familier/hus: 2
Indtastningsnr: C2689 Løbenr.: 326

Ringsted Landsogn
timeout

second try

Kilde: FT-1845
Navn: Peder Jensen Køn: M
Alder: 19 Civilstand: Ugift
Erhverv: Tjenestefolk hos Forpagter Langheim
Fødested: Gyrstinge S., Sorøe A.
Sogn: Ringsted Landsogn Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Ringsted Kloster
Husstands-/familienr: 35 F1 Matr.nr/adresse: Hovedgaarden
Antal familier/hus: 2
Indtastningsnr: C2689 Løbenr.: 294

82 post(er) opfylder søgekriterium >> Ringsted Landsogn 1845 only
Kilde: FT-1845
Navn: Jens Christian Jensen Køn: M
Alder: 7 Civilstand: Ugift
Erhverv: Pleiebarn. Huusmoderens Søstersøn
Fødested: Gjævninge S., Kjøbenhavn A.
Sogn: Ringsted Landsogn Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Torped Bye
Husstands-/familienr: 1 Matr.nr/adresse: en skole
Antal familier/hus: 1
Indtastningsnr: C2689 Løbenr.: 4

http://www.arkivalieronline.dk

1840 Købsted Sorø Ringsted købstad

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

small "k"
17 post(er) opfylder søgekriterium
Kilde: FT-1801
Navn: Mogens Jensen Køn: M
Alder: 23
Stilling i husstanden: tjenestekarl Civilstand: Ugift
Sogn: Ringsted Købstad Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Teiltorvet 1
Husstands-/familienr: 4 Matr.nr/adresse: [Arresterne]
Indtastningsnr: B6756 Løbenr.: 9
Kommentarer: "Arrestant" "Tienestekarl fra Walsøemagle paa Schioldenesholms Gods"

klip

Kilde: FT-1801
Navn: Jacob Jensen Køn: M
Alder: 56
Stilling i husstanden: mand Civilstand: Gift
Erhverv: avlsbruger og værtshusholder
Sogn: Ringsted Købstad Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Sankt Hans Gade 104
Husstands-/familienr: 146 Nr. ægteskab: 2
Indtastningsnr: B6756 Løbenr.: 741

big "K" time out as usual

I use five other census on line and NEVER get this FAULT

on ancestry.co.uk I can get 30 000 hits and it displays the first 10

it doe
us not fart and die like this user UNfriendly system

(PRUT og ligger død ?? )

back to http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketalling.asp

looking for a useful palce name

33 pages

lats http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1840/01905/01695.tif

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E14)
Line 1: Incorrect syntax near 'Hans'.
/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp, line 152

from above
Stednavn: Sankt Hans Gade 104

104 som sted navn virke <grin> som ovenfor

amt sørø
stednavn nørregade

KUN 1801 tilgengeligt

6 post(er) opfylder søgekriterium
Kilde: FT-1801
Navn: Anders Jensen Køn: M
Alder: 37
Stilling i husstanden: tjenestekarl Civilstand: Ugift
Erhverv: tjenestekarl
Sogn: Ringsted Købstad Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: Nørregade 20
Husstands-/familienr: 28
Indtastningsnr: B6756 Løbenr.: 137

Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 27-07-03 17:58

Hej Gruppe
Det er Ulfborg og Bøvling sogne jeg søger på
Jeg har prøver med ganske få oplysninger og så mange jeg kunde.
jeg har provet med enklte årgange samt at søge på alle år,men lige lidt
hjælper det.
mvh Preben

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-07-03 18:35

"Preben Poulsgaard" <Futtog@tdcadsl.dk> skrev Sun, 27 Jul 2003 18:58:00
+0200

>Hej Gruppe
>Det er Ulfborg og Bøvling sogne jeg søger på

Begge virker fint her.

http://ddd.dda.dk/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp?navn=___&erhverv=&stilling_i_husstanden=&f%F8dested=&alder=&alder_valg=&amt=ringkoebing&herred=&enhed=b%F8vling&indtastningsnr=&stednavn=&kilde=

http://ddd.dda.dk/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp?navn=___&erhverv=&stilling_i_husstanden=&f%F8dested=&alder=&alder_valg=&amt=ringkoebing&herred=&enhed=ulfborg&indtastningsnr=&stednavn=&kilde=

Har du husket at vælge det rigtige amt (Ringkøbing)

P.S.
Klip venligst det væk du ikke direkte svarer på (dit indlæg fyldte
faktisk 389 linier, hvoraf kun 4 var ny tekst) - og svar gerne under det
citerede.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 27-07-03 18:40

On Sun, 27 Jul 2003 18:58:00 +0200, "Preben Poulsgaard"
<Futtog@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har prøver med ganske få oplysninger og så mange jeg kunde.
>jeg har provet med enklte årgange samt at søge på alle år,men lige lidt

Jamen det er da glimrende. Nu ved vi så, hvilke sogne det handler om.
(og vi kunne have sparet os en lang diskussion om Sjællandske
købstæder). Hvis vi fortsætter en uges tid mere, så lykkes det måske
oven i købet at få lokket ud af dig, hvilke årstal og hvilke navne, du
søger efter?

Fortæl dog helt præcist, hvilke oplysninger, du indtaster i hvilke
felter. KUN på den måde har vi andre en chance for at efterprøve
søgningen og måske finde frem til fejlen.

Eller er det en hemmelighed, hvad du søger?
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 28-07-03 01:06

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> wrote in message news:qb38iv4aje3h24gfhfo4l57ce49pi3eb1g@4ax.com...

> [...]
> søgningen og måske finde frem til fejlen.
>
> Eller er det en hemmelighed, hvad du søger?

Net op LARS !!

Hugh W

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 27-07-03 19:01

On Sun, 27 Jul 2003 13:07:48 -0000, "Hugh Watkins"
<hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote:

>Jeg er enight KUN 1801 Ringsted Købstad virke
>
>B6756 er OK
>
> C0633 og C4161 er ikke

Det er forkert, C0633 fungerer uden problemer!

Udtræk fra DDD
Amt : oeder
Retur til søgeside

360 post(er) opfylder søgekriterium
Deraf vises 100 poster

Kilde: OE-1771
Mandens navn: Rejersen Mandens erhverv: Sogne-Præst i Ringsted og
Beenløse
Mandens alder: 54 Mandens civilstand: Gift
Mandens nr. ægteskab: 1 Mand død (ja/nej): Nej
Hustru død (ja(nej): Nej Hustrus alder: 49
Hustrus civilstand: Gift Hustrus nr. ægteskab: 1
Sogn: Ringsted Købstad Herred: Ringsted
Amt: Sorø Stednavn: 1
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 27-07-03 20:37

Hej Gruppe
Jeg har fundet fejlen, det jeg søgte var ikke med inu da det er fra 1901,
det er min farmor og farfar. jeg søgte, så jeg må en tur til præsten for at
komme vidre.
Tak for de mange gode råd man får.
mvh. Preben Poulsgaard