Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash: Måling af hastighed
Fra : Peter

Dato : 26-07-03 20:43

Jeg har lige købt et Canon G3.

Da jeg købte det fik jeg vist nogle billige flashcard (Mr. Platinum) som
skulle have næsten samme hastighed som de nye Ultra Speed card men til
næsten den halve pris.
Det var samme slags som jeg havde i forvejen.

Jeg har ikke været ude for problemer når kameraet har skulle gemme billeder
i den næst højeste kvalitet.
Jeg har ikke prøvet raw endnu.

Findes der et program der kan måle hastighederne på flashcard ?.
Kortlæser er indbygget i computer.

Mvh Peter

Fra : max

Dato : 26-07-03 20:46

> [...]
> i den næst højeste kvalitet.
> Jeg har ikke prøvet raw endnu.
>
> Findes der et program der kan måle hastighederne på flashcard ?.

Hvad med et ur med sekundviser.. Just an idear..-max-

Fra : Zulu

Dato : 26-07-03 22:13

> Kortlæser er indbygget i computer.

Idet kortlæseren er intern, vil jeg gætte på at den kører via usb og
formentlig USB1.1. Dvs. at du max kan komme op på de teoretisk 12 mbit/s.
Dine CF-kort kan formentlig kører noget hurtigere (både de gamle og de nye),
og pga. USB1.1 begrænsningen vil du nok opnå samme hastigheder på begge
slags.
Hvis skal måle kortenes max hastigheder skal du op i en USB2.0 læser hvilket
selvfølgelig kræver en USB2.0 port på din pc, eller en PC-Card adapter,
hvilket kræver en bærbar pc...

Som testprogram vil jeg anbefale SiSoft Sandra 2003, det har en HDD testdel
som også kan bruges på flytbare medier.

Som det har været nævnt et par gange før her i ng, så har DPreview en
artikel med sammenligninger af hastigheder på forskellige CF kort. Prøv at
gå lidt tilbage i gruppen for at finde det præcise link.

Mvh
Zulu

Fra : Peter

Dato : 26-07-03 23:03

Tak til Zulu

Kortlæseren er USB.2 så jeg går på jagt efter SiSoft Sandra 2003

Mvh Peter

Fra : Zulu

Dato : 26-07-03 23:08

> Tak til Zulu
>
> Kortlæseren er USB.2 så jeg går på jagt efter SiSoft Sandra 2003

Det var så lidt...
SS03 kan bl.a. downloades her:
http://www.tweak.dk/andre-ny.php

Jeg vil da gerne høre dine resultater når du får downloadet og testet
lidt...
Jeg købte selv et Trancsend 30X CF Ultra kort, mem har ikke rigtigt noget
sted at benchmarke det...

Zulu

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-07-03 23:23

Peter wrote:

> Tak til Zulu
>
> Kortlæseren er USB.2 så jeg går på jagt efter SiSoft Sandra 2003

Spændende! - hvor bor du henne - må jeg komme og få målt mine korts
performance i "rå tal"?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Zulu

Dato : 26-07-03 23:30

> Spændende! - hvor bor du henne - må jeg komme og få målt mine korts
> performance i "rå tal"?

Frederikssund...
Er det i nærheden af dig...?

Zulu

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-07-03 07:51

Zulu wrote:

> Frederikssund...
> Er det i nærheden af dig...?

øv - nej - det kan man ikke rigtigt sige - jeg bor i Odense

Nå - nu hvor rønnebærrene er sure (*griner lidt af mig selv*) kan man jo
så også komme i tanke om at en test i kortlæser kun giver et
(kvalificeret, men alligevel) fingerpeg om hvor godt kortet er i
kameraet, hvis man skal tro de relativt forskellige resultater de får i
kortlæser og kamera på fx dpreview.coms test.

Tak for positiv respons!

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-07-03 08:58

klip

>Findes der et program der kan måle hastighederne på flashcard ?.

Tid er noget sjovt noget, er det samme mennesker der regner med
millisekunder, og som også sider og venter 4 timer på en fugl.
mvh Ebbe