T2 - de ekstra 3 minutter på Ultimate Reg ~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-03 20:17

Hvad sker de de ekstra 3 min - jeg kan simpelthen ikke afgøre om jeg skal
købe extreme eller ultimate edition
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-07-03 20:51

sniper_Nolight wrote:
> Hvad sker de de ekstra 3 min - jeg kan simpelthen ikke afgøre om jeg skal
> købe extreme eller ultimate edition

Et gæt kunne være smile-scenen.

Fra : CK

Dato : 26-07-03 21:13

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> Et gæt kunne være smile-scenen.

Men det er et forkert gæt. Det er slutningen der er alternativ.

SPOILER -

Der er lavet en 3.slutning hvor man ser Sarah Connor som gammel sidde på den
legeplads, der bliver vist
i forbindelse med atomkrigen. Voice over er anderledes og denne slutning
passer egentlig bedre sammen
med 3'eren end den "almindelige".

SPOILER SLUT

Mvh
Christian

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-07-03 21:19

CK wrote:
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> skal

> Men det er et forkert gæt. Det er slutningen der er alternativ.

Vil det sige at af alle de forskellige T2 udgaver der er, så kan man
ikke få en der indeholder smile-scenen og chip-scenen?
Selvom de begge er indspillet, men bare klippet fra?

/Robert

Fra : Johannes Clausen [64~

Dato : 26-07-03 21:31

On Sat, 26 Jul 2003 22:19:15 +0200, Robert Eriksen
<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

>Vil det sige at af alle de forskellige T2 udgaver der er, så kan man
>ikke få en der indeholder smile-scenen og chip-scenen?
>Selvom de begge er indspillet, men bare klippet fra?

Jo, Special Edition af filmen har en masse slettede scener, deriblandt
dem med chippen og smilet. Ultimate Edition af filmen har den
alternative slutning. På T2 Ultimate Edition R1 DVD'en er der både
theatrical release, special edition og ultimate edition.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-07-03 22:28

Johannes Clausen [6440] wrote:

> [...]
> alternative slutning. På T2 Ultimate Edition R1 DVD'en er der både
> theatrical release, special edition og ultimate edition.

Aaahh.. ok. Ja det er jo ikke særlig forvirrende.

Og for så at gøre forvirringen komplet så er det kun R1 Ultimate Edition
der har Ultimate Edition versionen med den alternative slutning.
R2 Ultimate Edition har kun Theatrical (disc 1) og Special Edition (disc
2) med smile/chip scenerne. Og derudover disc 3 med en masse
sådan-gjorde-vi materiale. Bl.a. "22 min. med fraklippede scenerog
special edition" om den alternative slutning så er en fraklippet scene
er jo ikke godt at vide. Rent tidsmæssigt er der kun 16 minutters
forskel på Theatrical og Special edition.

Ihvertfald ifølge DVDOO.dk's beskrivelser.

De skriver derudover også at R1 udgaven er udgået fra producenten så
måske er valget truffet for sniper_Nolight allerede før han får VISA
kortet op af muldvarpeskindet :-/

/Robert

Fra : Johannes Clausen [64~

Dato : 27-07-03 00:36

On Sat, 26 Jul 2003 23:28:23 +0200, Robert Eriksen
<roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

>R2 Ultimate Edition har kun Theatrical (disc 1) og Special Edition (disc
>2) med smile/chip scenerne.

Hovsa, den havde jeg helt glemt. Den danske R2. Jeg tænkte på den
engelske R2... OK. Lad mig prøve at gøre det hele op.

Der er 3 udgaver af filmen:

Theatrical Cut

Special Edition - ekstra scener som f.eks. smilescenen, chipscenen og
den hvor Kyle besøger Sarah i hendes drøm.

Ultimate Edition - samme som Special Edition, men med alternativ
slutning. Der er også en scene hvor T1000 gennemsøger Johns værelse.

Og den er så udgivet på følgende DVD'ere i denne rækkefølge (altså de
DVD som vi har interesse i):

T2 Ultimate Edition R1 - alle 3 udgaver af filmen - med DTS - udgået
af produktion - findes både i en 1 disc DVD-18 og i en 2 disc DVD-9

T2 Ultimate Edition R2 - UK - kun Special Edition - med DTS - Ultimate
Edition af filmen er lagt ved som ekstramateriale.

T2 Extreme Edition R1 - kun Special Edition - ingen DTS - andet
extramateriale end Ultimate Edition - kommentatorspor med James
Cameron - bedre billede end de andre DVD'ere. Den højopløselige udgave
til computeren er i theatrical cut.

T2 Ultimate Edition R2 - DK - Theatrical og Special Edition - ingen
DTS

Puha. Det er ved at blive forvirrende. Efter min mening kunne de have
nøjes med at lave T2 Ultimate Edition R1 og måske relancere den med
det bedre billede som Extreme Edition har.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-07-03 09:52

> Puha. Det er ved at blive forvirrende. Efter min mening kunne de have
> nøjes med at lave T2 Ultimate Edition R1 og måske relancere den med
> det bedre billede som Extreme Edition har.

enig - det er langt ude med de udgivelser, især når de hver især har noget
godt at byde på.

Fra : Morten DH

Dato : 27-07-03 12:21

> enig - det er langt ude med de udgivelser, især når de hver især har noget
> godt at byde på.

Og så er Ultimate Edition sgu en lidt uheldig titel på en DVD udgivelse når
man et år senere smider en ny og bedre udgave på gaden... Mon vi så en
Ultimate Extreme Edition om et års tid hvor der så er DTS på?

Fra : No Humor Man

Dato : 27-07-03 12:31

"Johannes Clausen [6440]" <johannes@jay.net> wrote in message
> On Sat, 26 Jul 2003 23:28:23 +0200, Robert Eriksen
> <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:
[snip]

> Ultimate Edition - samme som Special Edition, men med alternativ
> slutning. Der er også en scene hvor T1000 gennemsøger Johns værelse.
Er det ikke Dyson's ødelagte værelse han undersøger? Jeg mener at kunne
huske at det var langt senere i filmen... efter at Dyson var blevet
angrebet. Just a thought.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-07-03 13:31

No Humor Man escribió / skrev

> Er det ikke Dyson's ødelagte værelse han undersøger? Jeg mener at
> kunne huske at det var langt senere i filmen... efter at Dyson var
> blevet angrebet. Just a thought.

Nej.

<MINI SPOILER>

En af scenerne i SE er netop hvor T1000 gennemsøger John Conners værelse
efter spor. Han finder et eller andet som føre historien videre, men jeg
kan ikke lige huske hvad det er. En ret ligegyldig scene i forhold til
chip-scenen og den super-komiske smile scene

</MINI SPOILER>
--
www.intercambiodvd.com

Fra : Johannes Clausen [64~

Dato : 27-07-03 13:34

On Sun, 27 Jul 2003 13:31:19 +0200, "No Humor Man"
<no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Er det ikke Dyson's ødelagte værelse han undersøger? Jeg mener at kunne
>huske at det var langt senere i filmen... efter at Dyson var blevet
>angrebet. Just a thought.

Nej, jeg mener at det er efter at have dræbt Johns plejeforældre at
han går ind i Johns værelse og lader sine hænder glide hen over
alting. Jeg kan ikke huske om han leder efter fingeraftryk eller DNA,
men han kan i hvert fald gøre det hele bare ved at røre ved tingene.
Det er faktisk en flot scene. Der er det her uhyggelige tunge blå lys
som kommer ind gennem vinduerne, mens han elegant bevæger sig rundt.

mvh
Johannes Clausen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-07-03 09:51

> De skriver derudover også at R1 udgaven er udgået fra producenten så
> måske er valget truffet for sniper_Nolight allerede før han får VISA
> kortet op af muldvarpeskindet :-/

hehe.... Axeldvd har stadig ultimate reg 1 til 170,-

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-07-03 09:57

sniper_Nolight wrote:

> hehe.... Axeldvd har stadig ultimate reg 1 til 170,-

Ja sørme så.... man kan jo så sige at til omkring 200kr stykket kan du
jo altid købe Ultimate nu og hvis du stadig er nysgerrig om en måned så
køb den anden også